Strona 1 z 1

[B3 80 2.0 6A] Gdzie ma być podłączony ten czujnik??

: 10 mar 2009, 19:02
autor: krzysztofNH
Witam serdecznie wszystkich;)
Drodzy Klubowicze mam pewien problem a mianowicie ostatnio przeglądając zapłon<ponieważ moje Niunia odmówiła posłuszeństwa>, natknąłem się na pewien czujnik który zwisał sobie luźno z tyłu silnika a mianowicie:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5c8 ... ebf8d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4c2 ... 64813.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c9f ... 99836.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c9f ... 99836.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4e4 ... 3d19c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/be4 ... 8e639.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a5c ... 5eb4b.html
i teraz moje pytanie gdzie ten czujnik ma być podłączony?? Bo od strony wtyczki jest on zamocowany z prawej strony silnika na metalowym wsporniku do którego oprócz niego jest przymocowana druga wtyczka 2 pinowa, ale gdzie ma być zamocowana ta druga strona to nie mam zielonego pojęcia:( Proszę o pomoc pozdrawiam.

: 10 mar 2009, 19:34
autor: krisiun1
Wygląda jak czujnik spalania stukowego (detonacyjnego).Druga strona powinna być przykręcona do bloku silnika.

W ABK czujnik ten przykręcony jest zaraz pod alternatorem na wysokości 2 cylindra.U Ciebie powinno być podobnie.

: 10 mar 2009, 23:13
autor: krzysztofNH
Hmm szczerze powiedziawszy sam juz nie wiem co to za czujnik bo on tak na oko to wyglada na czujnik polozenia walu korbowego ale nigdzie nie moge sie dowiedziec gdzie on ma byc zamonotowany i czy to on:(
krisiun1-jutro sprawdze czy to on i czy tam pasuje.
A ktos jeszcze ma jakies sugestie??Mile widziane uwagi od posiadaczy 6A;)

: 11 mar 2009, 19:42
autor: marros1
powinien być założony na przewód wysokiego napięcia ja mam taki na 4 przewodzie

: 12 mar 2009, 18:05
autor: krzysztofNH
marros1 wiem ze zadam teraz dosc glupie pytanie ale mozesz mi powiedziec jak go zalozyc bo dzis probowalem ale przeciez z jednej i z drugiej strony kabla masz koncowki izolujace:(

: 12 mar 2009, 19:54
autor: marros1
widzisz ja miałem po zmianie przewodów przyklejony izolacją do przewodu ale kiedyś się zawziołem i założyłem na przewód jest troche roboty ale wszedł rozebrałem od strony aparatu ale możesz przykleić to samo wrażenie

: 12 mar 2009, 21:04
autor: krzysztofNH
czyli mowisz ze jak przykleje to na jedno i to samo wyjdzie??;>
Hmm a jestes mi w stanie powiedziec za co on dokladnie odpowiada??;>
Bo szczerze Ci powiem ze odkad kupilem samochod jezdze z odlaczonym tym czujnikiem i dopiero ostatnio sie na niego natknalem... fakt jest faktem ze auto czasami jak sie nagrzeje to minimalnie faluje ale poza tym jakos nie zauwazylem wiekszych problemow.

: 13 mar 2009, 20:20
autor: marros1
podobno służy do sprawdzenia porawności ustawienia zapłonu żeby komputer wiedział kiedy jest dobrze

: 14 mar 2009, 10:38
autor: nitromek
Z tego co wiem to u nas w B3 nie ma komputera.

: 14 mar 2009, 12:34
autor: krzysztofNH
nitromek a jestes w stanie mi powiedziec gdzie go masz podlaczonego??;>Bede bardzo wdzieczny.

: 14 mar 2009, 15:02
autor: nitromek
za kilka dni będę miał aparat to cyknę fotki jak to u mnie wygląda i podrzucę ci na priv.

: 14 mar 2009, 15:42
autor: krzysztofNH
Z gory dzieki ;)

: 14 mar 2009, 19:26
autor: marros1
sterownika szukaj w nogach u pasażera za plastikiem przed ścianą grodziwą

: 19 mar 2009, 20:57
autor: Luis
Dokładnie jest to czujnik położenia wałka rozrządu
Definiowany również jako:
Czujnik impulsów

Nr z katalogu VAG 051 905 381

W silniku 6a powinien znajdować się na 4 przewodzie świecy zapłonowej, licząc od przodu samochodu.

Podobno pierwsze przewody beru miały możliwość swobodnego ściągnięcia kapturka i założenia tego czujnika, teraz pozostaje szukać takich kabli lub przyklejenie go do przewodu lub próba rozebrania kabla zapłonowego i ponowne zarobienie końcówki :-(


A sterownik znajduje się w kabinie pod zespołem nagrzewnicy na ścianie grodziowej w okolicy nóg pasażera!