Ktos moze powiedziec ze to juz bylo, ale uzylem szukajki. I nie ma mojego silnika lub tez nie umialem tego znalesc. LPG nie ma.
Objawy: gdy silnik jest zimny wszystko w porzadku, gdy osiaga temp robocza pracy 87-92st.C zaczyna sie dławic, brakuje mocy, przewaznie na tej drugiej wiekszej przepustnicy, zdarzaylo sie ze nawet zgasnal. Odpala normalnie i przez chwile jedzie tak jak trzeba lecz po chwili znow to samo.
Na poczatku myslalem ze to dolot, sprawdzony - szczelny;
czujnik spalania stukowego - odpada, objawy tylko na zimnym silniku
sterownik - potraktowany 20 minutowa przerwa w dostawie pradu, zresetowany, brak poprawy
mam dwa podejrzenia czujnik bialy dwu pinowy 049 919 501 E (badz B)
lub czujnik niebieski. Mam nadzieje ze to bedzie cos z tego nic glebszego. Czekam na odpowiedzi.
Pozdrawiam
: 18 mar 2009, 18:49
autor: Kornel
Sprawdź kody błyskowe co powiedzą i czujnik temperatury.
: 19 mar 2009, 16:17
autor: matikemk
Witam,
Tak jak napisał Kornolio sprawdź kody błyskowe i one CI powiedzą co jest nie tak, ja stawiam na czujnik temperatury (ten który znajduję się u dołu króćca łączącego gumowy wąż płynu chłodzącego z obudową silnika), lub na sondę lambda(sprawdź napięcie na sondzie lambda, powinno się zmieniać od 0,8V do 0,2 i odwrotnie - między przewodem czarnym a masą). Jeśli napięcie na sondzie się nie zmienia lub nie znajduje się w zakresie od 0-1V, to to wskazuje raczej na jej uszkodzenie(koszt sondy BOSCH do tego silnika to od 180zł do 260zł zależy czy masz zniżki i gdzie kupujesz).
Pozdrawiam
: 19 mar 2009, 21:27
autor: czester-11
a po zresetowaniu sterownika zrobiles adaptacje? czy tylko odłaczyłes aku i potem podłaczyłeś?
: 19 mar 2009, 23:21
autor: Fiku
tak, pochodzil sobie na wolnych az sie wlaczyla dmuchawa
: 20 mar 2009, 09:56
autor: czester-11
no to pewnie czujnik temp cieczy zle wart pokazuje i silnik mysli ze na cieplym jest zimny, albo lambda.
: 02 kwie 2009, 19:46
autor: Fiku
przepraszam ze dopiero teraz odpisuje ale jak bylem w nysie nie mialem jak tego zrobic, wiec:
matikemk pisze:kody błyskowe
nie wiem jak to sprawdzic, jest jakis poradnik do tego?
matikemk pisze:czujnik temperatury (ten który znajduję się u dołu króćca łączącego gumowy wąż płynu chłodzącego z obudową silnika)
wymieniony, sterownik zresetowany i zaadoptowany, dalej to samo
matikemk pisze:sondę lambda(sprawdź napięcie na sondzie lambda, powinno się zmieniać od 0,8V do 0,2 i odwrotnie - między przewodem czarnym a masą)
sprawdzona, na zimnym silniku 0.2, na cieplejszym 0,4 po wlaczeniu dmuchawy 0,45-0,5
jakies dalsze przypuszczenia?
: 02 kwie 2009, 22:44
autor: matikemk
Witam,
Jeśli chodzi o tą adaptację to ja u siebie sprawdzałem, chyba to nie działa... bo jak odepnę klemę od aku, po kilkunastu minutach założę i zrobią tą adaptację to i tak chwilę się podławi po ruszeniu z miejsca. Wg mnie mój sterownik po zresetowaniu chwile kuluje, i uczy się w czasie jazdy... także nie jestem pewien jak to się ma w innych samochodach
nie wiem jak to sprawdzic, jest jakis poradnik do tego?
Ściągnij sobie książkę z działu DOWNLOAD pt. "Audi 80/90 Reguluję i naprawiam" tam jest to opisane, znajdziesz tam również tabele kodów i wyjaśnienia.
sprawdzona, na zimnym silniku 0.2, na cieplejszym 0,4 po wlaczeniu dmuchawy 0,45-0,5
W jaki sposób to sprawdziłeś? Bo jak ja kontrolowałem miernikiem elektronicznym swoją nową sondę to od włączenia silnika po kilkunastu sekundach(albo krócej) napięcie na sondzie zaczyna oscylować od 0,8 do 0,2V powinieneś widzieć ciągle zmieniające się wartości na mierniku, nie stałą wartość. Miernik ustaw przy pomiarze na pomiar napięcia stałego czyli DCV. Chodzi mi tylko o to czy sonda ciągle zmienia wartość napięcia... Ja na starej(oryginalnej) sondzie miałem stałe napięcie i zmieniłem na nową.
Dobra to sprawdź kody wg schematu z książki i opisz co tam błyska w Twoim KE-Motronicu.
Pozdrawiam.
PS. Pamiętaj, bo nie wiem czy wspominałem... Nie odpinaj wtyczki od czarnego przewodu sondy lambda tylko przesuń kapturek i podłącz końcówkę miernika(+).
zrobilem sobie caly uklad lacznie z dioda ale jak zobaczylem te cala platanine kabli to nie wiedzialem gdzie to wcisnac :shock: :shock:
Na zdjęciach wydaje mi się że masz trzy wtyczki do diagnostyki, nie kojarzę tych złącz gdyż ja mam dwa brązowe i czarne. Jak będę w domu sprawdzę mam taki spis i jeśli jest tam opisane jak podłączyć do tych trzech złącz to Ci napiszę ale to dopiero w sobotę albo niedziele...
Co do sondy lambda to nie powiem Ci na 100% musisz spróbować zmierzyć innym miernikiem. Albo dokładniej opisz jak się zachowuje wskazówka jak mierzysz tym miernikiem.
Pozdrawiam.
: 04 kwie 2009, 13:58
autor: Fiku
no to czekam, co do sondy sprobuje zalatwic inny przyrzad
: 05 kwie 2009, 14:55
autor: matikemk
Witam,
Załączam skan instrukcji testera... Ten tester to tylko czarne pudełko z diodą i włącznikiem, jest to taki sam schemat jak w książce Korpa.
Po podłączeniu włączasz stacyjkę zwierasz na 5 sek rozwierasz i zaczną być emitowane kody.
Pozdrawiam
: 06 kwie 2009, 00:49
autor: Fiku
wiec wyblyskalem, co wprawilo mnie w jeszcze wieksze zdziewienie otoz:
4 4 4 4 - nie rozpoznano usterki
jak mam to rozumiec?
: 06 kwie 2009, 09:11
autor: matikemk
Witam,
Powiem Ci tak... ja też teraz z nową sondą lambda i wyregulowaną mieszanką mam czasami takie "mulenie"... (zobacz temat "3A Regulacja dawki paliwa") szukam przyczyny bo zdarza się to czasami, nie zawsze... Kody błyskowe także mi nie przyszły z pomocą...
Nadal jesteśmy na etapie nie pewności czy działa sonda lambda prawidłowo, spróbuj dorwać kogoś z testerem, albo użyj dobrego miernika. Tak jak już pisałem używałem cyfrowego i wiem jak on pokazuje napięcie na sondzie, ale nie próbowałem z analogowym. Pamiętaj żeby nie rozłączać czarnego przewodu i pomiar wykonywać na podpiętej wtyczce nastawnika ciśnienia(to taka szara kostka przykręcona do rozdzielacza paliwa). Napięcie na cyfrowym mierniku powinno ciągle się zmieniać!
Powiedz mi jeszcze po czym to się stało?? było dobrze i nagle się to pojawiło czy robiłeś coś przy silniku??
Pozdrawiam.
: 06 kwie 2009, 12:41
autor: Fiku
hmm zaczelo mi sie to dziac po wymianie wezyka z pompy paliwa do filtra i w ten dzien wymienilem jeszcze obudowe filtra powietrza.
zmierzylem sonde miernikiem elektronicznym napiecie sie zmienialo od 945mV do 965mV dziwne zeby rozbierznosc pomiedzy cyfrowym a analogowym byla az tak duza?