Strona 1 z 1
[B4 2.0 ABK] Problem z paskiem rozrządu
: 19 mar 2009, 19:52
autor: majeczek78
Witam wszystkich.
Po kupnie mojego autka tak jak się należy wymieniłem pasek oraz napinacz. I tu zaczęły się schody. Mianowicie pasek ściera się na krawędzi zewnętrznej (od strony chłodnicy) i wygląda to tak jak by się zsuwał w kierunku na zewnątrz. Sprawa ciągnie się już parę miesięcy. Moi mechanicy twierdzili najpierw że koło zębate wałka pośredniego jest krzywe (bije) i zmienili na inne używane. To nic nie zmieniło. Później stwierdzili że jest wyrobione koło pasowe ( i faktycznie na wewnętrznej stronie było odciśnięte koło zębate wału korbowego) znalazłem na aukcji używane kupiłem nową zębatkę wału korbowego dla pewności ale po wymianie też nic się nie zmieniło. W końcu przyszła pora na nowy napinacz i też nic to nie dało. PROSZĘ O POMOC. Dodam że teraz obserwuję co dalej się z tym paskiem będzie działo. Zmierzyłem go jakieś dwa tygodnie temu miał około 17mm. Tydzień temu tyle samo. Co będzie dalej....?
Czy miał ktoś już taki problem?
: 19 mar 2009, 20:13
autor: marcinelk13
ostatnio mieliśmy taki sam problem i okazało się, że wina leży po stronie wadliwego paska, który w niektórych miejscach był po prostu zbyt szeroki...
: 19 mar 2009, 20:27
autor: Marom
he z tym kołem pasowym troche cie naciągnął,najlepiej sprawdź gdzie ci ociera ten pasek bo napewno jakś ślad zostawia i wtedy będziesz wiedział co jest nietak.
: 19 mar 2009, 20:56
autor: kubas134
Mi kiedys tez sie leko zdarl z iednej strony ale zmienilem napinacz i jest git .
: 20 mar 2009, 10:10
autor: adam_ek
Witam,
wczoraj właśnie z tym walczyłem. Cięło mi pasek od strony chłodnicy jak się okazało skrzywiony był trzpień na którym osadza się napinacz. Jeśli sam to robisz sprawdź sobie jak jest położony napinacz względem dolnego koła. Najlepszy sposób to przy dokręconym na max. trzpieniu zobacz jak jest ustawiony następnie wykręć pół obrotu. Jeśli punkty się nie pokrywają to.... wiadomo co. W sklepie krzyknęli 50zł bo muszą z serwisu ściągać w warsztacie dotoczyli za "dychacza".
Ponieważ wcześniej przeczytałem dużo postów na ten temat na forum i różne były opinie proponowałbym przed wymianą kół (które nie są tanie) sprawdzić osiowość tego małego trzpienia.
: 20 mar 2009, 10:52
autor: paskud
Przerabiałem temat. Diagnostyka problemu jest bardzo prosta. W boczny otwór napinacza wkładamy kawałek sztywnego dopasowanego średnicą pręta (ja włożyłem imbus). Następnie na chodzie próbujemy naciągać rolkę i patrzymy co dzieje się z paskiem. Najczęściej rolka wykrzywia się na skutek nieosiowego działania napinacza na luzie pasowania trzpienia. Wystarczy podciągnąć rolkę "do góry" by pasek przemieścił się we własciwe miejsce i mamy problem zdiagnozowany do kłopotu z rolką. Usunięcie przyczyny to już inna baja. Ja wykrzywiłem blachę przykręcaną do rolki tak, by napinacz był zakotwiczony w osi pionowej rolki. Inni wymieniają tuleję w rolce z A4 lub toczą nowy trzpień lepiej pasowany. Można też lekko podszlifować kołnierz trzpienia z jednej strony tak by wkręcił się pod kątem i skorygował luz. Czasem takie proste metody są najbardziej skuteczne
: 20 mar 2009, 11:47
autor: adam_ek
Popieram kolegę paskud. Klucz w tym aby dobrze zdiagnozować problem. Bo nie sztuką jest wymieniać wszystko na raz lub kilkakrotnie jedną i tą samą część.
: 20 mar 2009, 13:40
autor: grze
Czy miał ktoś już taki problem?
majeczek78, poczytaj ten temat
https://audi80.pl/80-b4-abkabtrolka- ... du&start=0
poza tym było już trochę na ten temat kilka razy więc jak poszukasz na forum, to na pewno znajdziesz o wiele więcej
: 20 mar 2009, 13:51
autor: paskud
poza tym było już na ten temat kilka razy więc użyj szukajki, a na pewno znajdziesz o wiele więcej
[/quote]
Szukajka jest przereklamowana. Nic konkretnego w tym temacie poza narzekaniami nie znalazłem. Ten element jak i kilkadziesiąt innych w B4 jest spaprany konstrukcyjnie i ze dwie godziny gapiłem się na niego by dojść o co w nim chodzi. Po następne forum jest dyskusyjne a nie archiwalne i możliwość zadania pytania na żywo ma swój wymiar fankowy. Nie lubię jak mnie lub kogoś znudzeni forumowicze odsyłają do szukajki. Czasem miło pogadać, choćby trochę nie na temat.
: 20 mar 2009, 13:57
autor: grze
paskud pisze:
Szukajka jest przereklamowana. Nic konkretnego w tym temacie poza narzekaniami nie znalazłem. Ten element jak i kilkadziesiąt innych w B4 jest spaprany konstrukcyjnie i ze dwie godziny gapiłem się na niego by dojść o co w nim chodzi. Po następne forum jest dyskusyjne a nie archiwalne i możliwość zadania pytania na żywo ma swój wymiar fankowy. Nie lubię jak mnie lub kogoś znudzeni forumowicze odsyłają do szukajki. Czasem miło pogadać, choćby trochę nie na temat.
jak się domyślam, nawet nie zajrzałeś do tematu, którego link podałem w poście powyżej...
: 20 mar 2009, 14:01
autor: krzycho
Wymień śrubę na której jest założony napinacz. W ASO płaciłem za nią coś 20-30zł i problem jak ręką odjął, a było dokładnie jak u Ciebie. Ja zaczynałem od tej śruby, kół nie ruszałem <ok>
: 20 mar 2009, 19:17
autor: IC69
krzycho pisze:Wymień śrubę na której jest założony napinacz.
Podzielam zdanie kolegi. W sumie, to powinno się ją wymieniać przy każdorazowej wymianie rolki.
: 21 mar 2009, 08:09
autor: czarekj
W W-wie w serwisie koszt takiej śruby to 27 PLN. Nie ma się co zastanawiać tylko trzeba ją zmienić, bo im więcej pasek sie wyciera tym szybciej to następuje.
: 22 mar 2009, 11:03
autor: majeczek78
Dzięki za te cenne uwagi. Już niedługo biorę się za temat ponownie. Tyle ze tym razem osobiście z pomocą kolesia (zdolny facet) bo z mechanikami dałem sobie spokój (przynajmniej z tymi którzy do tej pory grzebali przy tym). Jak tylko pojawią się wyniki tych działań oczywiście dam znać. Dzięki i pozdrawiam.
: 22 mar 2009, 23:17
autor: Krecik80.
U mnie w wozie po wymianie rozrządu i przejechaniu 6tyś km pasek stracił jakieś 4 mm po stronie chłodnicy. Wymieniłem koło zębate na wale i teraz jest tak jak powinno być. 8-)