Strona 1 z 1
[b3 PP] Olej silnikowy
: 21 mar 2009, 11:57
autor: mat
Witam, mam pytanie odnośnie doboru właściwego oleju do mojego silniczka. Posiadam benzyniaka 1.6 PP z katalizatorem, ma przejechane nieco ponad 160tys. Na dolewkę dawałem olej półsyntetyczny i na razie wszystko jest ok. Silnik na 1000km bierze około 0,2 do 0,4l. Czy olej Castrol Magnatec 10w/40 byłby odpowiedni? Czy mineralny lepszy? Jaki filtr polecacie bo obecnie mam założony BOSCH. Z góry dziękuję za rady!
: 21 mar 2009, 15:47
autor: goldi j51
Dobry olej lejesz mam też PP i castrola leje tyle że mineralny ale ja już mam 320 tyś na zegarku i oleju nie bierze
: 21 mar 2009, 16:18
autor: tomek1982
mówi sie ze olej powinno sie lac pół syntetyk oczywiscie jezeli ma sie silnik z popychaczami hydraulicznymi
: 25 sty 2010, 18:21
autor: ysiul
koledzy odgrzeję troszkę temat. Mam na liczniku 272km i obecnie ganiam na oleju CASTROL GTX 15W-40 ale pasowało by już zmienić olej i nie wiem czy nie przejść na półsyntetyk :?: co o tym sądzicie :?: I ewentualnie jaki olej byście polecali :?: Dodam że troszkę lubi wyrzucić oleju jakieś 0,3-0,5L na 1000km
: 25 sty 2010, 20:26
autor: mayaha
Podłącze się pod temat jako, że również mam problem z olejem. Otóż wymieniłem ostatnio olej tak z własnej głupoty i dla testów zalałem go minerałem Kagera. Problem jest taki, że zawory nie potrafią się na zimnym silniku uspokoić. Cykanie trwa z 2 minuty. Wcześniej również na zimnym stukały ale z 3 sekundy. Poprzedni olej to Castrol High Milage. Na liczniku 486tyś. Co proponujecie zrobić? Na co zmienić, żeby trochę je uspokoić?
: 25 sty 2010, 20:34
autor: Żelu
mayaha pisze:zalałem go minerałem Kagera
:oops:
Nie potrafię pojąć co Tobą w tym momencie kierowało by taki olej jak Castrol HM zmieniać na coś takiego olejopodobnego
Zmieniaj z powrotem na to co miałeś, naprawdę dobry olej i niedrogi. Ja za 4 litry płacę jakoś 78 zł.
: 25 sty 2010, 20:37
autor: ysiul
Koledzy a co ze mną :oops: na jaki zmieniać i czy zmieniać na jakiś inny :?:
: 25 sty 2010, 20:42
autor: Żelu
ysiul, High Mileage czy ten zwykły ? Osobiście polecam HM jak zaznaczyłem wyżej, a czy przechodzić na półsyntetyk... tego Ci nie doradzę
Jeżeli kondycja silnika jest w porządku (nie mylić z przebiegiem) to ja bym przeszedł na lepszy jakościowo
: 25 sty 2010, 20:42
autor: mayaha
Żelu pisze:Nie potrafię pojąć co Tobą w tym momencie kierowało by taki olej jak Castrol HM zmieniać na coś takiego olejopodobnego
Powiem Ci, że teraz sam nie potrafię tego pojąć
Przynajmniej sobie tym Kagerem silnik trochę przeczyszczę, (jakoś trzeba się wytłumaczyć z tak głupiej decyzji) bo jutro zmieniam na Castrola.
: 25 sty 2010, 20:46
autor: grze
mayaha, ja jeżdżę na mineralnym Shell helix high milage 15w-50 i nie słychać cykania szklanek na zimnym silniku, nawet przy niskich temperaturach, a olej zmieniam co 7 tys. km. Poprzedni właściciel też jeździł na tym oleju. Ten olej ma wyższą lepkość i niższą podatność na spalanie, więc warto spróbować. Może trochę Ci się silnik uspokoi.
: 25 sty 2010, 21:01
autor: ysiul
Grześ mówisz że ma większą lepkość czy to oznacza że też większa gęstość przy - temperaturach :?:
grze pisze:a olej zmieniam co 7 tys. k
to ja bym musiał dokładnie 6 razy w roku go zmieniać
(co dwa miesiące )
: 25 sty 2010, 21:11
autor: grze
ysiul pisze:mówisz że ma większą lepkość czy to oznacza że też większa gęstość przy - temperaturach
gęstość, to gęstość, a lepkość, to lepkość. 15w-50 ma wyższą lepkość od 15w-40
: 25 sty 2010, 21:15
autor: ysiul
czyli polecasz przejść na 15w-50 czy zostać na 15w-40. Bo wspominałeś coś o tym że
grze pisze:niższą podatność na spalanie
a po ostatniej analizie spalin dowiedziałem się że jest troszki oleju w spalinach
: 25 sty 2010, 21:21
autor: grze
ysiul pisze:czyli polecasz przejść na 15w-50 czy zostać na 15w-40. Bo wspominałeś coś o tym że
grze pisze:niższą podatność na spalanie
a po ostatniej analizie spalin dowiedziałem się że jest troszki oleju w spalinach
wyższa lepkość wiąże się z niższą podatnością na spalanie oleju w wyższych temperaturach więc możesz spróbować.
U siebie po wymianie uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy nie zauważyłem żadnego zużycia oleju. od wymiany do wymiany poziom się praktycznie nie zmienia. wcześniej potrafił spalić nawet 0,5L oleju na 1000 km ale wymiana uszczelniaczy zaworów rozwiązała problem.
: 25 sty 2010, 21:30
autor: ysiul
Aha no to dobra spróbujemy tego Shell helix high milage 15w-50, ale to jeszcze tak z 1000km. a pamiętasz może ile za niego(olej) dałeś :?: