Strona 1 z 1

[2.0 8v 90KM ABT]dziwny spadek mocy, szarpanie

: 22 mar 2009, 23:04
autor: Tomek0187
Witam,
Z racji tego ze nie potrafię znalesc podobnego tematu postanowiłem napisać nowy.
Mam audi avant z 2.0 8v 90KM ABT i borykam się z takim problemem:
rano gdy samochód jest zimny problemu żadnego nie ma,jedzie super;)
natomiast wystarczy ze silnik pochodzi parę minut i go wyłączę i znów zapale
zaczynają się schody. Przy ok 2 tys obrotów(obroty lekko spadną i samochód jedzie, następny bieg to samo) tak jakby silnik nie dostawał paliwa, traci moc.
Na niższych obrotach ok,i dzieje się tak na każdym biegu do czasu gdy silnik się nie zagrzeje.
Potem już jest w miarę ok ale niekiedy gdy się jedzie na 5 biegu czasami też odczuć lekkie szarpanie.
Nie wiem co zrobić, wymieniłem wszystkie filtry, świece są dobrze przepalone, przebić tez raczej nie ma.
Kiedyś czytałem ze może to być jakiś przekaźnik albo sonda lambda, nie wiem za co się zabrać i co pierw wymienić żeby nie pakować kasy na daremno.
Liczę na waszą pomoc i fachową poradę, POZDRAWIAM

: 23 mar 2009, 17:13
autor: grze
sprawdź gumę pod wtryskiem oraz odepnij sondę lambda i się przejedź. sprawdź czy wąż powietrzny pod obudową filtra powietrza nie jest przerwany.
filtr paliwa też zmieniłeś?
kombinowałeś coś z wydechem?
jak silnik pracuje na biegu jałowym?
czy ta usterka powstała po jakiejś naprawie?

: 23 mar 2009, 19:23
autor: Danek
grze pisze:czy wąż powietrzny pod obudową filtra paliwa
Chyba miałeś na myśli obudowę filtra powietrza?

: 23 mar 2009, 19:32
autor: grze
Danek pisze:
grze pisze:czy wąż powietrzny pod obudową filtra paliwa
Chyba miałeś na myśli obudowę filtra powietrza?
chodziło mi o wąż powietrzny o nr 049 129 627 L :-)

: 23 mar 2009, 19:43
autor: Danek
czyli jednak miałeś na myśli wąż pod obudową filtra powietrza, a nie paliwa

: 23 mar 2009, 19:48
autor: grze
Danek, jak zwykle masz rację. Już poprawiłem tą nieścisłość :mrgreen:
Oczywiście, że chodziło o wąż powietrzny pod obudową filtra powietrza :-)

: 23 mar 2009, 21:27
autor: Tomek0187
ale żeście się chłopaki zakręcili, filtr paliwa wymieniałem, z wydechem nic nie robiłem
Co do biegu jałowego- to czasem samochód jak stoi na luzie to zaczyna tracić obroty,chyba raz mi zgasł.
zauważyłem za na podobne dolegliwości to wymieniają sondę i jakiś przekaźnik 30???(w którym miejscu on jest i za ile go kupie???nowy)

: 23 mar 2009, 21:30
autor: grze
Tomek0187 pisze:ale żeście się chłopaki zakręcili,
Kolego, w moim poście tym na samej górze masz przecież poprawione o co dokładnie chodzi. posprawdzaj to wszystko o czym jest tam napisane
Tomek0187 pisze:i jakiś przekaźnik 30???
to w ABK, a nie w ABT i nie wymieniają tylko przylutowują...

ps.
szukajka się kłania. to wszystko było wiele razy

: 23 mar 2009, 21:42
autor: Tomek0187
grze pisze:Kolego, w moim poście tym na samej górze masz przecież poprawione o co dokładnie chodzi. posprawdzaj to wszystko o czym jest tam napisane
zażartowałem lekko, doceniam waszą pomoc i to poważnie, widzisz nie zwróciłem uwagi ze to abk,

: 23 mar 2009, 21:51
autor: grze
włącz go niech chodzi na wolnych obrotach, otwórz maskę i spróbuj lekko poruszać obudową filtra powietrza na boki czy nie zacznie to powodować wahań obrotów

czy spalanie Ci się nie zwiększyło?

: 23 mar 2009, 21:56
autor: Tomek0187
OK, Grze jutro posprawdzam wszystko i dam znać co i jak, jak nic się nie dowiem to będę prosił o dalszą pomoc, bo zależy mi na tej sprawie

: 24 mar 2009, 17:22
autor: cinek1912
Ja mialem coś podobnego. Ja mu gazu, a on sie dusił. Na początku lekko, aż doszlo do tego, że ze skrzyżowania nie moglem wyjechać. Okazalo się, że to byl palec rozdzielacza. :)