Strona 1 z 2

[B4 ABT+LPG] Wymiana "szklanek" - jakiej firmy kup

: 26 mar 2009, 17:46
autor: dzanks
Witam! jakiś czas temu (ok 7 tyś km wcześniej) postanowilem zrobic w swojej B4 kapitalny remont glowicy tzn zrobione zostalo wszystko (uszczelniacze planowanie gniazda zaworowe itp no i oczywiscie szklanki - do remontu sklonilo mnie to ze rano bylo slychac klekotanie po odpaleniu przez kilka sekund oraz lekko zwiekszone zuzycie oleju - po remoncie przestala łykać olej i klekotać rano ale niestety ppo jakims czasie uslyszalem lekkie stuki w glowicy takie same jak klekotanie szklanek na zimnym silniku z tym ze dzialo sie to na cieplym silniku ale znacznie ciszej pukalo - dodam ze dzialo sie to od czasu do czasu ostatnio zauwazylem ze na rozgrzanym silniku (90stopni) to lekkie pukanie wystepuje caly czas - pojechalem wiec do mechanika bo dal mi gwarancje na ten remont (koszt remontu 1100zl)

Mechanik stwierdzil ze padla ktoras ze szklanek i on sie dowie ktora firma robi dobre bo nie pamieta jakiej firmy szklanki on tam wsadzil

dlatego moje pytanie do specjalistów od silnika ABT jakiej firmy szklanki mam kupić ???
Dzieki z góry za odpowiedz

: 26 mar 2009, 18:23
autor: Darek_32
Kup popychacze INA. Bardzo dobra firma.

: 26 mar 2009, 18:26
autor: dzanks
aha dziex:) ma ktoś inne propozycje?

: 26 mar 2009, 19:12
autor: grze
dzanks, o szklankach (popychaczach hydraulicznych) do ABT dowiesz się stąd: https://audi80.pl/b4-abtpopychacze-z ... t13701.htm

: 27 mar 2009, 20:37
autor: tokarka606
Ja wymieniałem szklanki u siebie i nie wiele pomogło mogą być inne przyczyny np.niskie ciśnienie oleju,no i olej musisz mieć 10w\40

: 27 mar 2009, 22:11
autor: grze
tokarka606 pisze:no i olej musisz mieć 10w\40
ja mam 15w-50 (czyli mineralny), i mi szklanki nie stukają...

: 27 mar 2009, 23:48
autor: quattromtm
brat miał podobnie tylko że w mercedesie 190. Rano jak odpalił to szklanki cały czas stukały, na rozgrzanym silniku też na wolnych obrotach i na wyzszych. zalany był mineralnym, zmienil na półsyntetyk szklanki początkowo stukały, myślał ze nic nie pomogło a okazało sie ze po przejechaniu 300 km wszystko ucichło!! :shock: teraz cały czas śmiga na 10w/40 <ok>


Dodam że autko chodzi na gazie i ma około 500 tys km przebiegu!!



<quattro>

: 29 mar 2009, 13:07
autor: widmo
tylko INA

nie kupuj badziewia bo szkoda roboty
zwlaszcza jak widze na allegro szklanki po 8 zł/szt

: 14 gru 2011, 17:15
autor: rejdzik
Witam, klepały mi szklanki po odpaleniu dość długo, wymienione zostały na INE, silnik zalany półsyntetykiem GM-owskim, przy obecnych temp klepie przy każdym odpaleniu przez około 30s.

Ktoś ma jakieś inne pomysły?
Stare popychacze stukały nawet ściskając palcem.

: 14 gru 2011, 18:03
autor: karolas123
rejdzik, Skoro klepie 30 sekund to ja jednak szukałbym przyczyny w słabym ciśnieniu oleju.

: 14 gru 2011, 18:38
autor: widmo
rejdzik, Tak jak pisze poprzednik Sprawdzić ciśnienie oleju.
Zmienić Olej na jakiś Mobil lub Castrol bo ten olej GM to żadna rewelacja.
Filtr oleju też zmienić bo często zaworek zwrotny we filtrze puszcza i olej spływa z kanałów do misy i trzeba czekać aż pompa napompuje olej.

W jakim stanie były trzonki zaworów przy wymianie szklanek ?

: 14 gru 2011, 19:13
autor: tomek1982
tylko INA innych nie kupuj bo bedziesz szybko je jeszcze raz wymieniał a koszt nie jest jakis kosmiczny by na tym oszczedzać

: 15 gru 2011, 08:12
autor: rejdzik
Silnik klepie tylko po postoju dłuższym niż 4-5 godzin, trzonki nie były rozklepane, ślad przylegania to była bardzo mała otoczka. Ciśnienie oleju na wolnych 3 bary, przy 2 500 rpm około 5 bar, myślę, że ciśnienia nie brakuje. Filtr był wymieniony , filtrona...
Mam w sklepie oleje różnego rodzaju, wybrałem GMowski bo najlepiej zachowywał się w niskich temperaturach, sam robiłem test, obok GM równie płynne były TOTAL i Shell.

Obawiam się jednak, że mogą być rozklepane zawory, widać tego nie było ale na to mogłoby to świadczyć, silnik po rozgrzaniu pracuje pięknie, tylko szum.

: 15 gru 2011, 10:11
autor: alus
INA, zreszta bodajze szly na pierwszy montaz

: 15 gru 2011, 10:30
autor: widmo
rejdzik pisze:Mam w sklepie oleje różnego rodzaju, wybrałem GMowski bo najlepiej zachowywał się w niskich temperaturach, sam robiłem test, obok GM równie płynne były TOTAL i Shell.
Ja mam przykre doświadczenia z GM 10w40
w moim ABT po zalaniu tym olejem stukały szklanki, a dosłownie po 500km obróciło panewki ... to był mój przypadek dlatego ja jestem zrażony do olejów GM teraz tylko Mobil i Castrol.

Dla pewności zrób pomiar ciśnienie sprężania cylindrów na zimnym i ciepłym silniku.
wtedy będzie już coś więcej wiadomo.
Ale skoro piszesz ze ciśnienie oleju jest to zostają tylko 2 opcje:

1. rozklepane trzonki zaworów
2. rozbite gniazda popychaczy (szklanek) Kolega Danek o tym kiedyś pisał

Uszkodzenia szklanek raczej nie biorę pod uwagę skoro piszesz ze zmienione na INA