[80 B4 ABT] Pierścienie tłokowe - wymiana
: 28 mar 2009, 15:31
Witam,
mam wielki problem. Wczoraj odbyłem moja audiczką podróz do Niemiec, ok. 1500km. Jechałem z prędkością 140-160km/h. Gdy dzis rano sprawdziłem poziom oleju okazało się, że silnik zjadł litr oleju. Silnik jest suchutki i na 100 procent nie ma najmniejszego wycieku oleju. Silnik dymymi na LPG, ale to jest para wodna, a nie spalony olej. Poza tym silnik wydaje się słaby, z trudem osiaga 170km/h i słabo przyspiesza. Auto też dużo pali (13L/benzyny, 16L/LPG na 100km w mieście)ztym, że instalacja LPG jest nowa i jeszcze wymaga ułożenia się i regulacji. Na tej trasie spalił mi średnio.12L/LPG.To była moja pierwsza dłuższa jazda tym autem, gdyż posiadam go od miesiąca. Wiem z doświadczenia, że takie zużycie oleju jest nienormalne i tłumaczenie, że jeżeli zużycie oleju wynosi 1,5L oleju na 1000km to jest ok, to dla mnie bzdura. Zmierzyłem również ciśnienie sprężania i wynosi ono ok 9 bar na każdym cylindrze. Chce wymienić uszczelniacze zaworów oraz pierścienie tłokowe. Moje pytanie, czy da się zdjąć miske olejowa bez wymontowania silnika? Czy przy tej robocie czyhają jakieś niespodzianki, czy jest jakaś specjalna metoda, bo na dole jest belka zawieszenia. O odpowiedź proszę szczególnie te osoby, które już kiedyś wymieniały pierścienie bez wymontowania silnika.
mam wielki problem. Wczoraj odbyłem moja audiczką podróz do Niemiec, ok. 1500km. Jechałem z prędkością 140-160km/h. Gdy dzis rano sprawdziłem poziom oleju okazało się, że silnik zjadł litr oleju. Silnik jest suchutki i na 100 procent nie ma najmniejszego wycieku oleju. Silnik dymymi na LPG, ale to jest para wodna, a nie spalony olej. Poza tym silnik wydaje się słaby, z trudem osiaga 170km/h i słabo przyspiesza. Auto też dużo pali (13L/benzyny, 16L/LPG na 100km w mieście)ztym, że instalacja LPG jest nowa i jeszcze wymaga ułożenia się i regulacji. Na tej trasie spalił mi średnio.12L/LPG.To była moja pierwsza dłuższa jazda tym autem, gdyż posiadam go od miesiąca. Wiem z doświadczenia, że takie zużycie oleju jest nienormalne i tłumaczenie, że jeżeli zużycie oleju wynosi 1,5L oleju na 1000km to jest ok, to dla mnie bzdura. Zmierzyłem również ciśnienie sprężania i wynosi ono ok 9 bar na każdym cylindrze. Chce wymienić uszczelniacze zaworów oraz pierścienie tłokowe. Moje pytanie, czy da się zdjąć miske olejowa bez wymontowania silnika? Czy przy tej robocie czyhają jakieś niespodzianki, czy jest jakaś specjalna metoda, bo na dole jest belka zawieszenia. O odpowiedź proszę szczególnie te osoby, które już kiedyś wymieniały pierścienie bez wymontowania silnika.