Strona 1 z 2

[80 B4 ABT] Pasek spężarki od klimatyzacji

: 28 mar 2009, 16:38
autor: GregorGM
Wziąłem się za lekkie naprawy w swoim autku, doszedłem do wniosku że potrzebuję wymienić pasek kompresora, i mam mały problem. Po pierwsze zdziwiło mnie to że układ nie posiada żadnego napinacza, całość zamocowana jest tylko 4 śrubami. Druga rzecz, odczytałem z paska wymiar 12,5X805 La, w Etce nie znalazłem wymiarów tego paska dla silnika 4 cylindrowego, pozatym nie mogę takiego paska nigdzie namierzyć, mój silnik to ABT,. Jak w Google wpiszę te wymiary to niewiele się pokazuje. Z dętki go chyba nie wystrugam więc proszę o pomoc w namierzeniu tego paska widma. ;-)

: 28 mar 2009, 17:14
autor: krzycho
doszedłem do wniosku że potrzebuję wymienić pasek kompresora
Rozumiem, że to żart <ok>
jeśli znalazłeś kompresor w ABT to nie bierz się za wymiane paska :shock:

: 28 mar 2009, 17:33
autor: czarekj
GregorGM pisze:Po pierwsze zdziwiło mnie to że układ nie posiada żadnego napinacza
Regulacja naciągu paska odbywa sie poprzez zmianę ilości podkładek dystansowych. Tak jak w maluchu.

: 28 mar 2009, 18:02
autor: czester-11
krzycho pisze:jeśli znalazłeś kompresor w ABT to nie bierz się za wymiane paska :shock:
od klimy..ale ja bym to nazwał agregatem raczej..

: 28 mar 2009, 18:43
autor: krzycho
Jeśli chodzi o sprężarkę klimy to zgadzam się :mrgreen:
Jest jak mówi poprzednik regulacja przez podkładki <ok>

: 28 mar 2009, 20:40
autor: czarekj
Pasek 13x800 jest za krótki.
Ja bym Ci polecił zakup paska w serwisie.

: 28 mar 2009, 20:49
autor: GregorGM
Ok bardzo śmieszne to było panie krzycho , może to i nie kompresor a sprężarka klimy, jednak ja mechanikiem nie jestem ale zawsze próbuję sam naprawić co się da dwóch lewych rąk nie mam, chciałem jakieś informacje uzyskać skoro i tak wiecie o co chodzi to po co ta ironia. A na marginesie wpisz sobie szanowny panie sprężarka w Etce audi 80 94 r. to uzyskasz 0 wyników :evil: także nie wiem jak szukać tego czegoś co nazwałem kompresorem.
Czyli rozumiem że naciąg uzyskuje się poprzez podkładki dystansowe. I pewnie pozostanie mi wizyta w serwisie, bo z tym paskiem może być problem.

: 28 mar 2009, 22:03
autor: czarekj
GregorGM pisze:Czyli rozumiem że naciąg uzyskuje się poprzez podkładki dystansowe. I pewnie pozostanie mi wizyta w serwisie, bo z tym paskiem może być problem.
Jak znajdziesz coć ciekawego, poza serwisem to daj znać. Mam na myśli pasek oczywiście. Uważaj z naciągiem by nie uszkodzić sprężarki.

: 29 mar 2009, 17:17
autor: GregorGM
Narazie wszelkie poszukiwania prowadzą mnie do serwisu, pewnie ten brak naciągu jest podyktowany tym żeby za mocno paska nie napinać ze względu na możliwość uszkodzenia sprężarki.

: 29 mar 2009, 17:28
autor: grze
czarekj pisze:GregorGM napisał/a:
Czyli rozumiem że naciąg uzyskuje się poprzez podkładki dystansowe. I pewnie pozostanie mi wizyta w serwisie, bo z tym paskiem może być problem.


Jak znajdziesz coć ciekawego, poza serwisem to daj znać. Mam na myśli pasek oczywiście. Uważaj z naciągiem by nie uszkodzić sprężarki.
Koledzy, ja u siebie mam założony pasek Gates od klimy. W sklepie też nie potrafili mi dobrać, bo w żadnym katalogu nie mogli takiego znaleźć, ale wystarczyło zdemontować pasek i wtedy dobrać taki sam rozmiar i jest OK.
Obrazek

: 29 mar 2009, 21:31
autor: GregorGM
właśnie problem polega na tym że nie mogę dobrać rozmiaru 12,5x805 jutro zadzwoni do mnie szwagier, pracuje w serwisie Skody pod Krakowem, może on coś mi poradzi.

Sprawa nie wygląda dobrze, faktycznie ten pasek to niezły numer ciężki do dostania. Szwagier dzwonił i jak narazie szuka zamiennika, oryginał może być drogi, jak narazie poruszył swoje znajomości w serwisach na terenie Krakowa, szukają jakiegoś zamiennika między innymi GATES tak jak na zdjęciu. Kolejnej wiadomości oczekuję jutro o rezultatach poszukiwań powiadomię.

: 09 kwie 2009, 09:10
autor: KaSa
Witam.
Gdy ja wymieniałem pasek to podałem tylko rocznik, typ i i rodzaj silnika a w sklepie sami znaleźli odpowiedni pasek do klimy.. z Contitech'a.

Ja mam inne pytanie: W których miejscach trzeba się podpiąć do klimatyzacji żeby ja napełnić? Mają być 2 zawory. Jeden jest na widoku ale drugiego nie mogę znaleźć. Czy możecie mi pomóc?
Audi 80, rocznik '92, silnik ABT.

: 09 kwie 2009, 09:22
autor: WOJTEK26
W naszych autkach jest tylko 1 zawór wysokiego cisnienia na skraplaczu do napełniania klimy.

: 09 kwie 2009, 17:25
autor: KaSa
Witam ponownie i dziękuję za szybka odpowiedź..
Czy wymienialiście czynnik chłodzący w klimatyzacjach w których pracował R12?
Z tego co wiem to jest on teoretycznie niedostępny.. czym nabijacie takie układy?

W necie znalazłem taki opis zamienników:
"...W przypadku instalacji na R12 (tzw. "freon") istnieją 2 sposoby ich utrzymania w ruchu:

1. Przezbrajanie (ang. retrofit) - czyli operacja polegająca na modyfikacji konstrukcji istniejącej instalacji i przystosowaniu jej do pracy z nowym ziębnikiem. Operacja ta, poza wymianą ziębnika, obejmuje najczęściej wymianę oleju oraz niektórych elementów instalacji, np. filtra odwadniacza, zaworu rozprężnego, elementów uszczelniających, etc.

2. Zastępowanie (ang. drop-in) - operacja polegająca na wymianie w działających już urządzeniach tylko ziębnika, bez jakichkolwiek modyfikacji instalacji. Alternatywny ziębnik musi być więc obojętny wobec zastosowanych w urządzeniu materiałów konstrukcyjnych oraz kompatybilny z zastosowanym środkiem smarnym.

R134a
Zamiennik R12 (retrofit).
Zła tolerancja materiałowa niektórych tworzyw sztucznych, a także cynku, magnezu i ołowiu.

R401A (MP39)
Zamiennik R12 (retrofit)

R406A
Zamiennik R12 (drop-in)
Dopuszczony do stosowania do 2030 roku.

R409A
Zamiennik R12 (drop-in)
Przeznaczony urządzeń skonstruowanych na R12 umożliwiającym łatwe zastąpienie R 12 bez wymiany oleju.
Nie jest przeznaczony do napełniania nowych urządzeń. Zgodnie z Protokołem Montrealskim dopuszczony do stosowania do 2030 roku (w krajach Unii Europejskiej do 2015 roku). jedna z nazw handlowych to np FORANE FX56

R413A
Zamiennik R12 (drop-in)
DuPont ISCEON MO49 - klimatyzacja samochodowa, AGD - wymiana czynnika bez ingerencji w układ, bez wymiany oleju

Najlepiej jednak użyć tego, do czego system był zbudowany przez producenta, czyli czynnika R12 :o)..."

: 09 kwie 2009, 19:23
autor: GregorGM
Witam dziś dostałem ten pasek od szwagra z Krakowa, załatwił mi to w jednym z serwisów po znajomości wyszło niecałe 45 zł, bez podobno w granicach 60zł. Co do klimatyzacji na dniach pojadę na przegląd i napełnienie swojej klimy i tu mi zadałeś kolejną szpilę, ciekawe czy w tym serwisie gdzie będę to robił wiedzą że tego czy innego środka nie można używać. Nie jest to super serwis ot jeden z wielu w moim mieście, mam nadziej że kaszany nie odwalą.

Kila chwil wyszukiwarka i na forum już znalezione
Po 1992 roku wszystkie mają R134A, mój to rocznik 94 więc wszystko jasne.