Strona 1 z 4
					
				[B3 2.0 6A] Obroty pytanie
				: 29 mar 2009, 10:42
				autor: bandzior
				Muszę jeszcze momęczyć kolegów którzy mają większe doświadczenie w tym silniku niż ja.\
Mianowicie pytane mam o obroty.
Jak dam na luz to obroty spadają do ok 1100 o dopiero jak się zatrzymają koła to spadają do 800-900 dzieje się tak często ale nie zawsze. Czy to norma czy mam gdzieś szukać usterki??
			 
			
					
				
				: 29 mar 2009, 11:35
				autor: krzysztofNH
				Bandzior a Ty masz gaz??;> 
Szczerze mówiąc jedyne co mi teraz przychodzi do głowy to przeczyścić krokowca może pomoże 
 
 
Pozdro.
 
			
					
				
				: 29 mar 2009, 11:56
				autor: bandzior
				NIe mam gazu. 
A gdzie jest krokowiec?? Wstyd się przyznać ale nie znam tego silnika jeszcze.
			 
			
					
				
				: 29 mar 2009, 12:08
				autor: krzysztofNH
				Aaaa tam wstyd nie od razu Kraków zbudowali 
 
 
Krokowca masz<patrząc od przodu samochodu zaraz za z prawej strony kopułki. Dochodzą do niego dwa gumowe węże oraz kostka dwu pinowa. A jest wsadzony w taka gumowa objemkę. Musisz ściągnąć oba te przewody wypiąć wtyczkę i wyciągnąć. Czyścisz go naftą, pozostawiasz na całą noc w niej, następnego dnia wyciągasz suszysz bądź  przedmuchasz pod wysokim ciśnieniem<jeśli masz taką możliwość> i delikatnie pryśnij WD-40. I po sprawie :mrgreen:
 
			
					
				
				: 29 mar 2009, 12:15
				autor: bandzior
				Dzięki wielkie. Miałem z nim do czynienia przy wymianie czujnika temp. 

 
			
					
				
				: 29 mar 2009, 12:46
				autor: krzysztofNH
				Niema za co  

  Mam tylko nadzieje ze to pomoże. Jak coś to melduj o efektach.
Pozdro.
 
			
					
				
				: 29 mar 2009, 20:01
				autor: bandzior
				Dam znać ale jakby co to inne sugestie mile widziane 

 
			
					
				
				: 29 mar 2009, 20:13
				autor: ysiul
				u mnie tak się nie raz dzieje ale tylko na LPG a na PB normalnie wiec to dziwne  <idea>
			 
			
					
				
				: 29 mar 2009, 22:23
				autor: k44761
				tak ma być w tym silniku. obroty powinny spadać do 1250, jak całkowicie zatrzymasz koła (czujnik prędkości w skrzyni = 0) obroty mają spaśc do  900.
			 
			
					
				
				: 30 mar 2009, 10:41
				autor: krzysztofNH
				k44761 O tym szczerze mowiac nie slyszalem wiec przepraszam za wprowadzenie w blad kolege. Ale mam teraz takie pytanie w takim badz ukladzie<jesli dobrze rozumie> ten czujnik powinien reagowac za kazdym razem i utrzymywac te obroty do chwili zatrzymania auta,ale tak nie jest :shock: dlaczego??
			 
			
					
				
				: 30 mar 2009, 10:51
				autor: ysiul
				jeżeli k44761, tak pisze o tym czujniku to może po prostu jest on już nie pierwszej młodości albo może kabelek gdzieś nie łączy bo jak podejrzewam to ta cześć z założenia powinna działać do końca życia samochodu(czego żaden producent nie podaję kiedy jest ten koniec  <idea> )
			 
			
					
				
				: 30 mar 2009, 10:58
				autor: bandzior
				U mnie właśnie tak jest nie zawsze to jest 1250 ale między 1200 a 1000 powiedzmy i zawsze jak tylko koła się zatrzymają to obroty spadają.
			 
			
					
				
				: 30 mar 2009, 13:05
				autor: k44761
				chodziło mi o czujnik prędkości w skrzyni (impulsator). jeśli byłby zepsuty, źle wskazywał by prędkościomierz.
ten czujnik wykorzystywany jest do informowania ECU o prędkości pojazdu, klimatronika o prędkości pojazdu (kompensacja zmian temperatury podczas ruchu) oraz do zegarów i radia.
powtarzam raz jeszcze. w silniku 6A i ACE tocząc się na luzie po puszczeniu pedału gazu (stycznik wolnych obrotów przy przepustnicy zmiana stanu z 0 na 1) silnik powinien mieć 1100-1250 obrotów, po zatrzymaniu (V=0) obroty powinny spaść na 900-950 obrotów. jest to sytuacja zupełnie normalna i poprawna.
			 
			
					
				
				: 30 mar 2009, 16:10
				autor: bandzior
				Bardzo mnie to cieszy 

 ale nie mogę się powstrzymać od pytania: Dlaczego ??? Czy wiemy co konstruktor miał na myśli??
 
			
					
				
				: 30 mar 2009, 19:57
				autor: k44761
				aby wyeliminować szarpanie podczas wbijania biegu jak masz wolne obroty a się toczysz. odpada wtedy problem z niestabilnością dawki paliwa podczas puszczania sprzęgła w momencie gdy stycznik wolnych obrotów jest w pozycji 1. drugą sprawą jest fakt, że możesz toczyć się na biegu z puszczonym gazem a silnik się nie dławi.