Strona 1 z 1

[B4 ABT LPG] Nie równe spalanie, podejrzenie uszkodzenia TPS

: 01 kwie 2009, 12:11
autor: pawelx1988
Witam serdecznie,
piszę do Was z pewnym dość może i dziwnym problemem dot. spalania gazu jak i działania systemu LPG w audi 80 b4 - ABT.

Problem jest taki, że po wymianie silnika krokowego jak i komputera - samochów spalał 18l gazu na 100km - miasto+trasa, więc jest to zdecydowanie za dużo. Samochód trzymał obroty około 1000/min na wolnym biegu - no i dość mocno przyspieszał.

Pojechałem na ustawienie gazu, gdyż mieszanka była za bogata.
Gościu powiedział, że silnik krokowy gazu jest nie potrzebny, jednak podejrzewa uszkodzenie potencjometru przepustnicy TPS. Gdyż teraz taki dziwny objaw. Obroty ma na poziomie 1100/min, jednak raz na światłach ma 2000/min, raz 1000/min.

Także bardzo dziwna sytuacja. Zatankowałem go znów, aby sprawdzić jak tym razem będzie spalał. Posiadam drugie także audi, które spala 11litrów gazu w mieście, więc jest to bardzo dobre.

W czym tkwi problem? Co może powodować takie różnicowanie obrotów i tak wysokie spalanie? Jeśli potrzebowalibyście więcej informacji to proszę napisać - od razu podam.

PS. Praktycznie wszystko było wymieniane w samochodzie - elektromechanicy rozkładają ręce - być może to czujnik temperatury? Wymieniłem go 4 m-ce temu na nowy - i była przerwa 3 miesięczna w jeżdżeniu.

Z góry dziękuję wszystkim za pomoc.

: 04 kwie 2009, 00:45
autor: widmo
pawelx1988 pisze:Problem jest taki, że po wymianie silnika krokowego jak i komputera - samochów spalał 18l gazu na 100km - miasto+trasa, więc jest to zdecydowanie za dużo. Samochód trzymał obroty około 1000/min na wolnym biegu - no i dość mocno przyspieszał.
Tylko powiedz czy wymieniono silnik krokowy i komputer od LPG czy może Silniczek krokowy(nastawnik przepustnicy) i komputer (ecu samochodu) ?

Czy była robiona adaptacja ECU ?

Czy sonda lambda jest sprawna ?
pawelx1988 pisze:jednak podejrzewa uszkodzenie potencjometru przepustnicy TPS
Na jakiej podstawie i czy go sprawdzał ?
pawelx1988 pisze:Gościu powiedział, że silnik krokowy gazu jest nie potrzebny
zmien gazownika.
jesli auto jest wyposażone we wtrysk benzyny i posiada sondę lambda to wtedy montuje sie instalację II generacji czyli taką ze silniczkiem krokowym.

Instalacje I generacji (register - sruba regulacyjna na wężu dolotu gazu) montuje sie w aucie na gaźniku


Napisz moze czy na Paliwie chodzi normalnie, oraz jaka instalacja (model typ)
Była robiona diagnostyka (podpinanie pod VAG) ?