Strona 1 z 1

[80b3 SD 1.9E] ustawienie zapłonu i klapy spiętrzającej

: 04 kwie 2009, 22:37
autor: qterek18
Witam wszystkich. Jak to jest z tym ustawianiem zapłonu w silniku sd? Próbowałem zablokować sterownik czyli wypięłem stukowca oraz czujnika płynu ECU. I tu się zaczął meksyk. Auto miało temperature około 90 stopni. Po wypieciu kostek stukowca i czujnika cieczy zaczęło go zalewać. Kopcił na czarno i o przegazowaniu nie było żadnej mowy. Za którymś razem udało się przegazować raz do 2500 obr/min podłączyłem lampe stroboskową i skorygowałem ustawienie zapłonu na kreske na kole zamachowym w okienku skrzyni. Zgasiłem auto podpiołem kostki, uruchamiam silnik na wolnych obrotach ok. Dodaje gazu i zaczyna się orkiestra. Grają zawory. I spowrotem na podpiętych kostkach ustawiłem kreske w okienku. Więc jak to zrobić, żeby było dobrze. Druga sprawa to klapa spietrająca tzw. przepływomierz. Na rysunku na klapie jest 1.9+1.1 . O co tu chodzi dokładnie.Mniej więcej kumam ale chciałbym się dowiedzieć dokładnie od czego brać miare 1.9 czy w sumie 3mm (1.9+1.1). Bardzo prosze o jak najprostsze wyjaśnienie jak ustawić zapłon i tą klape

: 04 kwie 2009, 23:15
autor: master72
nic nie trzeba blokować , normalnie kręcisz aparatem i tyle . Szczerze mówiąc kręcenie zapłonem nie ma większego sensu (robiłem to kilkanaście razy). U mnie silnik najładniej chodzi po ustawieniu "na ucho" , z ustawiania lampą nie byłem zadowolony.
Klapy jeżeli nie masz pilnej potrzeby lepiej nie ruszaj , (mierzy się od górnej krawędzi gardzieli)

: 05 kwie 2009, 11:42
autor: qterek18
no właśnie klape mam przestawioną przez magika tzn. mechanika i teraz chcę sam ustawić tylko ile bo narysunku jest 1.9+1.1 i odczego brać miare

: 06 kwie 2009, 14:56
autor: matikemk
Witam,

Jeśli chodzi o ustawienie klapy przepływomierza...

Klapa(talerzyk) powinna być oddalona najwyższym punktem(klapa jest pod kątem zamontowana) o 1,9mm od górnej krawędzi cylindrycznej części gardzieli przepływomierza i nie wyżej.

Pozdrawiam.