Strona 1 z 2

[B4,2.0,ABK,94r]Klekot przy odpaleniu na ciepłym silniku!

: 07 kwie 2009, 18:59
autor: newerafan
Witam koledzy od jakiegoś czasu mam problem jak mam silnik rozgrzany do ponad 90 stopni przy odpaleniu go słyszę klekot po prostu odpala z takim klekotem na chłodniejszym jest ok dodam że na zimnym silniku jak postoi przez noc słychać klekot ze 3 sekundy ale to chyba popychacze i ustępuje miałem już ustawiany zapłon za pomocą lampy ustawią mi mechanik pierw jeden później drugi troche tak jak by poprawił bo lekko jego zdaniem był zwyprzedzony i moimi myślami zrobiło sie to po tym gdy gaziasz mi go przestawił bo miałem problem z drganiem silnika na niskich obrotach i wtedy podjechałem do tamtych mechaników wcześniej opisanych na ustawienie co to może być ? chce zasięgnąć trochę rady waszej i później wybrać się do mechaniora może zna ktoś dobrego mechanika z Ostrołęki lub okolic?

: 07 kwie 2009, 21:20
autor: Grzegorzbielsko
Po pierwsze w ABK trzeba umieć ustawić zapłon. Blokada ECU oraz odpowiednie obroty, czarekj gdzieś to pięknie opisał. Podjedz i spytaj się mechanika w jaki sposób zablokował ECU, jeśli zrobi duże oczy to znaczy że nie wie o tym i nie jest w stanie ci ustawić silnika.
Po drugie klekot możne być spowodowany starym olejem albo wadliwym filtrem oleju.
Nawet na nowych filtrach zamiennikach potrafi zaklekotać, winę za to ponosi zbyt silny zawór zwrotny we filtrze.

: 08 kwie 2009, 09:58
autor: paskud
Olej wypracowany i może być zbyt rzadki na ciepłym. Może też spalać stukowo ale to tylko na benie byłoby słychać. Trzeba więcej info. Czy stuka przy przyspieszaniu, czy tylko na wolnych, czy na gazie i na benie, kiedy miał wymieniany olej, skąd wlasciwie stuki dochodzą i jaki mają charakter, czy zasysanie cieplego powietrza się zamyka po nagrzaniu silnika i takie tam inne co czasem niechcąco się zauważy i olśnienie gotowe :idea:

: 08 kwie 2009, 16:04
autor: newerafan
Wymiana Oleju na Mobil1 10w-40 na 195119tyś km przejechane od wymiany 200343tyś km aktualny stan,Filtr firmy-Filtron OP526 przy przyśpieszeniu nie stuka tylko pod czas odpalania silnika klekot jednorazowy wraz z odpaleniem przy wyższej temperaturze nie mogę dojść skąd dochodzą dzieje się to na PB mam gaz sekwencyjny i odpala mi na benzynie i przełącza mi sie sam na LPG nie sprawdzałem czy zasysa bo nie wiem jak Sam za zbytnio nic nie zdziałam nie nadstawie ucha nad silnik pod czas odpalania itp

: 08 kwie 2009, 18:14
autor: paskud
Jeśli tylko przy odpalaniu a potem cisza to nic innego jak regulatory hydrauliczne. Dałbym spokój i wymienił przy okazji.
PS Nigdy nie słyszałem o zaworze w filtrze oleju :?:

: 08 kwie 2009, 19:15
autor: newerafan
paskud pisze:Jeśli tylko przy odpalaniu a potem cisza to nic innego jak regulatory hydrauliczne. Dałbym spokój i wymienił przy okazji.
PS Nigdy nie słyszałem o zaworze w filtrze oleju :?:
a gdzie sie znajdują? nie obeznany jestem i jaki koszt mniej więcej wymiana?

: 08 kwie 2009, 21:46
autor: Grzegorzbielsko
newerafan, wychodzi na to że to popychacze, jeśli tylko przy odpaleniu zrobi lekkie "kle kle" i ucichnie to zostaw to. Druga sprawa to przy wymianie wywal Filtrona a wsadź Boscha różnica chyba 7 zł. Kumplowi w TDI pomogło, u mnie po zmianie czuje słabsze zaklekotanie niż było czyli można powiedzieć poprawa.
paskud pisze:Nigdy nie słyszałem o zaworze w filtrze oleju
zawór zwrotny - daje pewność, że zarówno filtr, jak i kanały olejowe nie zostaną bez oleju po wyłączeniu silnika, oraz że olej jest natychmiast dostępny po jego uruchomieniu.
Zbyt silna sprężyna (żle dobrane parametry zamiennika) powoduje iż zawór "puści" olej dopiero pod wyższym ciśnieniem i te 2 sek po rozruchu nie ma ciśnienia w układzie za filtrem oleju.
Gdyby znowu nie trzymał to tez pompa potrzebuje moment aby dobić ciśnienie.

: 08 kwie 2009, 21:55
autor: grze
Grzegorzbielsko pisze:Zbyt silna sprężyna (żle dobrane parametry zamiennika) powoduje iż zawór "puści" olej dopiero pod wyższym ciśnieniem i te 2 sek po rozruchu nie ma ciśnienia w układzie za filtrem oleju.
dzisiaj zmieniłem olej wraz z filtrem Fram i po odpaleniu kontrolka oleju gaśnie sekundę po włączeniu silnika albo potrafi mignąć zaraz po starcie silnika. czy to normalne? filtr dokręcany kluczem przez mechanika. wcześniej kontrolka gasła równo ze startem silnika i to mnie zastanawia trochę. poza tym wszystko ok
Grzegorzbielsko, co o tym myślisz?

: 08 kwie 2009, 21:57
autor: Gruszka
newerafan nie wiem czy do końca ma to związek ale u mnie również miało miejsce klekotanie przy odpalaniu na zimnym silniku i równiez miałem olej Mobil1 10W40. Chodziło o to że żadki olej szybko spłuwał bo miski olejowej i w momecie odpalania póki pompa podała olej do góry klekotał po kilku sekundach ustawało klekotanie a po wymianie oleju na gestrzy klekotanie przy rozruchu ustało. Moim zdaniem wymień olej na gęstrzy. :roll:

[ Dodano: 2009-04-08, 21:58 ]
Pozatym przy takim przebiegu już powinno sie stosować gęstrzy olej.

: 08 kwie 2009, 22:09
autor: grze
Pozatym przy takim przebiegu już powinno sie stosować gęstrzy olej.
przecież to już jest ten gęstszy olej (półsyntetyk). do silnika z popychaczami hydraulicznymi wlewa się pełen syntetyk lub półsyntetyk (w zależności od stanu zyżycia silnika). zmiana oleju na gęstszy nic dobrego nie przyniesie

: 08 kwie 2009, 22:14
autor: Grzegorzbielsko
grze pisze:co o tym myślisz?
Róże rzeczy, za rzadki olej, padająca pompa albo ten zawór :-/ .
Pompę bym odpuścił, jeśli zmieniłeś na ten sam olej to jego tez można wyeliminować.
Jeśli masz jeszcze ten stary filtr to wylej z niego stary olej, zalej go nowym i zamień na silniku filtry. Spróbuj odpalić kilka razy i zobacz czy objaw zniknął.
Jednak ja bym stawiał od razu na filtr :-/ kiedyś na forum był przypadek że po wymianie olej/filtr wogóle koleś nie miał ciśnienia, oczywiście po wymianie filtra wszystko wróciło do normy.

: 08 kwie 2009, 22:18
autor: grze
Grzegorzbielsko pisze:Jednaj ja bym stawiał od razu na filtr :-/ kiedyś na forum był przypadek że po wymianie wogóle koleś nie miał ciśnienia.
czytałem o tym niedawno.
olej ten sam. zobaczę jak bedzie jutro rano.
starego filtra nie mam. jaki filtr polecasz kupić w takim razie?
a może to wina tego, że filtr nie był ręcznie dokręcany, tylko kluczem?
ciśnienie jest, bo sygnał się nie odzywa, tylko ta kontrolka gaśnie po sekundzie. potem już się nie zapala

: 08 kwie 2009, 22:25
autor: Grzegorzbielsko
grze pisze:jaki filtr polecasz kupić w takim razie?
Mam małe doświadczenie, ciekawostka że gdy kupiłem auto miałem Filtrona i było OK, przy wymianie tez założyłem Filtrona i zaczął klekotać, teraz dałem Boscha klekot jest mniejszy :-D ale jednak pozostał :-| . Tu chyba doradzą chłopaki z warsztatów którzy robią to masowo.
grze pisze:a może to wina tego, że filtr nie był ręcznie dokręcany, tylko kluczem?
Nie ma znaczenia jeśli jest wkręcony prosto, inaczej tylko by ciekło.

: 08 kwie 2009, 22:34
autor: grze
Grzegorzbielsko pisze:grze napisał/a:
a może to wina tego, że filtr nie był ręcznie dokręcany, tylko kluczem?

Nie ma znaczenia jeśli jest wkręcony prosto, inaczej tylko by ciekło.
wkręcony jest prosto. nic nie cieknie. przejechałem 30 km po wymianie i było ok. nie klekota przy starcie, tylko ta kontrolka mnie martwi, że gaśnie sekundę po starcie - nie wiem czy to normalne ale wydaje mi się, że wcześniej gasła równo ze startem silnika, chociaż na zimnym potrafił czasem zaklekotać i tak.

: 08 kwie 2009, 22:47
autor: Grzegorzbielsko
Osobiście nic bym już nie grzebał, no chyba że masz kasę to wymień ten filtr na inny.