Strona 1 z 2

[2.0 ABK] Czujnik Temperatury - jaki numer katalogowy?

: 09 kwie 2009, 13:18
autor: Leon
Hej

W końcu zabieram się za przygotowywanie auta... :roll: czy moglibyście mi podać numer katalogowy z ETKI - czujnika temperatury tego niebieskiego? Mam problem z odpalaniem jak auto jest ciepłe :/

Dzięki wielkie :)

: 09 kwie 2009, 13:28
autor: MIODEK
Leon pisze:czy moglibyście mi podać numer katalogowy z ETKI - czujnika temperatury tego niebieskiego?
025906041A

Ten sam jest w ABT, ABK, AAZ, 1Z, ABM

Koszt 50 PLN w ASO

: 09 kwie 2009, 19:42
autor: Leon
MIODEK, dzięki wielkie :)
a jakiej firmy najlepiej kupić ?

: 09 kwie 2009, 20:02
autor: MIODEK
a jakiej firmy najlepiej kupić ?
Ori w ASO, często te zwykłe oszukują... ;-)

: 09 kwie 2009, 21:41
autor: Leon
dobrze wiedzieć, thx :)

: 10 kwie 2009, 13:45
autor: wujo1
a konkretnie to gdzie się znajduje ten czujnik :-| i jakie są objawy jak jest popsuty :->

: 10 kwie 2009, 14:43
autor: MIODEK
wujo1 pisze:a konkretnie to gdzie się znajduje ten czujnik
W krućcu wychodzącym z bloku silnika

Obrazek

: 10 kwie 2009, 17:03
autor: mrozio4444
ja mialem wogole z chodzenie odpalaniem , wlasnie odebralem z warsztatu <tance> kosztowalo mnie to 670 pln z robocizna a ten czujnik w Czestochowie kosztuje 50 pln

: 10 kwie 2009, 20:48
autor: wujo1
ba jest mały problem
jak się zapala samochód to idzie straszny czarny dym z wydechu, nie równo pracuje silnik gaśnie na wolnych obrotach ma problemy z przełączeniem na LPG . ale jak pracuje na gazie to wszystko jest ok jak jest zimny to z przełączeniem na gaz nie ma problemu

mój wujek podejrzewa że to może być ten czujnik ale nie jest pewien czy te co wypisałem objawy mogą wskazywać na czujnik czy czy coś innego <buu>

:arrow: Audi 80 B4 2.0 115 km ABK + LPG proszę o pomoc <lupa>

2.0 ABT szary czujnik temperatury jaka wartość rezystacji??

: 11 kwie 2009, 09:34
autor: rafales83
Witam

Jakie wartości rezystancji powinien mieć sprawny szary trzy pinowy czujnik temperatury (podający na zegar w kabinie) przy temperaturze płynu 15 stopni (tzn zimny silnik) a jakie wartości na rozgrzanym silniku przy 90 stopniach???

Pozdrawiam

: 11 kwie 2009, 14:19
autor: Leon
mi na zimnym silniku palił odrazu, na ciepłym było cieżko trzeba bylo troche silnik "pomęczyć" i odpalał.
Była to wina tego czujnika(niebieskiego), teraz pali pięknie :) czujnika nie wymieniłem bo nie zdażyłem kupić :( narazie wtyk zmostkowałem, czujnik kupie po świetach, najważniejsze że problem rozwiązany :)

Dzieki wielkie wszystkim za pomoc <ok>

: 12 kwie 2009, 11:24
autor: widmo
zasada sprawdzania czujnika temperatury 2 pinowy:

potrzebny multimetr cyfrowy (wystarczy taki za 5-10 zł)
na wyłączonym silniku odpinamy wtyczke od czujnika i podpinamy do pinów kable pomiarowe miernika. Miernik nalezy ustawić na pomiar rezystancji (oporu).

Pierwszy pomiar robimy gdy silnik jest zimny (ok. 20 *C)
temp 20*C -> rezystancja czujnika 2000-3000 Ohm

Drugi pomiar robimy gdy silnik jest gorący (ok 90. *C)

Temp 90*C -> rezystancja czujnika 200-300 Ohm


Jeśli za jakiegoś powodu miernik wskaze np 1900 Ohm przy 20*C nie nalezy brac tego za uszkodzenie czujnika.

Czujnik działa na zasadzie termistora NTC (Negative Temperature Coeficent) czyli o negatywnym współczynniku temperaturowym. W tym przypadku Opor czujnika jest zalezny od temparatury otoczenia. I opor maleje wraz ze wzrostem temperatury.
Zasada jest bardzi prosta.

Niska temp -> Duży opór
Wysoka Temp -> Niski opór

i tym nalezy sie sugerować. rozbierznosci pomiarowe rzędu +/- 200-300 ohm są w normie.

Jeśli natomiast opór czujnika bedzie się zmieniał w sposób inny niz opisany wyżej, lub wartosci wskazywane będą się znacząco rózniły od tych podanych czujnik nalezy wymienić.


Często przyczyną charakterystyczną dla "uszkodzenia czujnika" jest niesprawna kostka elektryczna która jest wpinana do czujnika. Czasami przewody są oberwane lub styki kostki nie łączą ze stykami czujnika.

: 14 kwie 2009, 00:34
autor: krzysztof2
Mam problem z którym nie mogę sobie poradzić. na zimnym silniku auto pali idealniejednak po przejechaniu ok.2km szarpie i traci moc. Jak osiągnie 50 stopni automatycznie daje się odczuc zryw i autko pracuje dobrze. Czasem dzieje się to też po ponownym uruchomieniu na ciepłym silniku

: 14 kwie 2009, 01:07
autor: widmo
sprawdź to co napisałem troche wyzej.
Jeśli silnik ABK to do sprawdzenia przekaźnik 30 (nad nogami kierowcy)

: 14 kwie 2009, 10:24
autor: krzysztof2
jestem jeszcze zielony w audi... ABK czy chodzi tu o pełny wtrysk mechaniczny?

[ Dodano: 2009-04-14, 22:39 ]
Obrazek


Może ktoś wie za co odpowiada ten czujnik...? [B3 '87r 2.0 na pełnym wtrysku]