Strona 1 z 2
[ B3 1.8 PP LPG]Grzechotanie w silniku
: 10 kwie 2009, 16:40
autor: sitar
Witam wszystkich.Ostatnio w silniku zaczeło mi coś grzechotać w okolicach pompy wodnej.To taki dźwięk jakby się zacierało łożysko. Ostatnio wymieniałem pasek rozżądu i rolkę, łożyska w alternatorze.Dziś ściągnołem pasek od alternatora-i pompy wody i dalej to samo.Grzechotanie jest słyszalne na wolnych obrotach-jak dodam gazu to nic nie słychać.Mechanik mi dziś powiedział że to może być wałek pośredni.Jak myslicie?Z góry dziękuje za odpowiedzi
: 10 kwie 2009, 18:02
autor: goldi j51
Ściągnij pasek i zobacz czy koło od pompy wody lub pompy wspomagania nie ma luzu
: 10 kwie 2009, 18:10
autor: spaykee
Mam podobny problem w silniku 1,6 RN. Dziś wymieniłem pasek rozrządu i napinacz i odgłos się nasilił. Wcześniej miałem podobnie jak kolega wyżej - słyszalne na wolnych obrotach, przy wyższych znikome lub w ogóle nie słyszalne. Teraz słychać i na wolnych obrotach i na wyższych. Nawet podczas jazdy.
goldi j51, myślisz, że to może być koło od pompy wody? Ociera o obudowę/osłonę rozrządu?
: 10 kwie 2009, 18:22
autor: goldi j51
Myślę że to któreś z pomp i to łożysko lub łożyska w alternatorze trzeba ściągać po kolei paski zapalić silnik i słuchać
: 10 kwie 2009, 18:24
autor: spaykee
Goldi j51, no niedawno wymieniałem łożyska i szczotki w alternatorze, tak więc myślę, że to nie będzie to. Prędzej coś z pompą wody. Przynajmniej tak mi się wydaje. :idea:
: 10 kwie 2009, 18:33
autor: jerry
Dobrym patentem może być stetoskop (słuchawki lekarskie). Sam się przekonałem że na odpalonym silniku ciężko cokolwiek zlokalizować. Można spróbować obadać właśnie tak. Ja tak znalazłem piszczącą rolkę rozrządu, chociaż słuchając normalnie można było na 100% twierdzić że łożysko alternatora. Kiedy dostawisz stetoskop w okolice hałasującego elementu zobaczysz różnicę. no tylko nie każdy go ma...
: 10 kwie 2009, 18:34
autor: spaykee
jerry pisze:no tylko nie każdy go ma...
No właśnie i tu pojawia się problem... :roll:
: 10 kwie 2009, 20:12
autor: darioj1
sitar ,ten mechanik może mieć rację , mój przypadek jest identyczny , robiłem wszystko żeby się pozbyć tego dzwięku i nic (zmieniałem rozrząd , napinacz, pompa wody , łożyska alternatora , odpinałem pompę wspomagania ).Zostaje tylko wałek pośredni , ewentualnie chodzi mi po głowie że może to jeszcze być osłona metalowa oddzielająca pasek rozrzadu od silnika , chodzi tu chyba o zmniejszenie temperatury oddziałującej na pasek. Może ta osłona po rozgrzaniu się wygina i obciera o koło wałka pośredniego .
: 10 kwie 2009, 21:13
autor: sitar
Jeśli to wałek pośredni to mówił mi że trzeba wyciągać silnik itp. itd.I to raczej duże koszta.Oby tak nie było :cry:
: 10 kwie 2009, 21:30
autor: spaykee
Ja już rozwiązałem swój problem huczenia. Przyczyna prozaiczna - koło od pompy wody obcierała o osłonę rozrządu. <ok>
: 11 kwie 2009, 09:05
autor: darioj1
Jest jeszcze oprawa wałka rozrządu , ustala ona luz poosiowy wałka , ale wg. książki nie naprawia się tam nic tylko wymienia ją w całości na nową . A to grzechotanie wydobywa się mniej więcej z tego miejsca . Ale , żeby nie wchodzić w koszty to należało by najpierw to rozebrać i sprawdzić . Według instrukcji silnik do wyjęcia, jeśli chodzi o wałek bo jest długi , natomiast chcąc sprawdzić tą oprawę to może by się dało bez wyciagania motoru, no i jest jeszcze kwestia chłodnicy , może po wyjęciu jej byłby lepszy dostęp .
: 11 kwie 2009, 09:17
autor: spaykee
darioj1 pisze:Według instrukcji silnik do wyjęcia, jeśli chodzi o wałek bo jest długi , natomiast chcąc sprawdzić tą oprawę to może by się dało bez wyciagania motoru, no i jest jeszcze kwestia chłodnicy , może po wyjęciu jej byłby lepszy dostęp .
Dużo mniej roboty by było chyba rozbierając przód - zderzak, pas przedni, chłodnica, etc. <ok>
: 11 kwie 2009, 09:30
autor: darioj1
Dokładnie tak myślałem. Ale najpierw sprawdził bym tą metalową osłonę paska dla pewności że to nie ona tak rzęzi.
: 11 kwie 2009, 09:32
autor: Wojtek70
Witam, kiedyś miałem podobnie, u mnie grzechotanie pojawiało się po przekroczeniu temp. 80st. podejrzewałem pompę, alternator i Bóg wie co. Mechanik powiedział, że to pierdoła, obciera koło o jakąś blachę. Zdjął osłonę paska rozrządu i coś przygiął, do dziś nie wiem co bo nie sprawdzałem. W każdym razie problem zniknął, zanim wydasz kasę u mechanika, poszukaj pod tą osłoną, może pomoże
: 11 kwie 2009, 09:34
autor: darioj1
Tak to wygląda wg. książki:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b12 ... 782c0.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/699 ... 05854.html
Ta oprawa to nr .5 według mnie .
[ Dodano: 2009-04-11, 10:12 ]
Wojtek70 , może tak właśnie jest . Po zdjęciu górnej osłony rozrządu niewiele jednak można zobaczyć , natomiast dolna część osłony jest włożona przed kołem pasowym na wale głównym , więc trzeba by zdemontować je , jak i koło od pompy wody .