Strona 1 z 2
[B4 ABT 2.0] Problem z obrotami powyżej trzeciego biegu
: 12 kwie 2009, 10:53
autor: langi_88
Witam!
Zauważyłem pewien problem. Autko normalnie sprawuje się na wolnych obrotach, na 1 i 2 też normalnie ale kiedy wrzucam 3 i depnę troszkę mocniej to pojawia się wycie i przez moment obroty stoją w miejscu i po pewnym czasie dopiero idą do góry...ja to nazwałem syndromem wciśniętego sprzęgła
Bo tak to wygląda jakbym trzymał sprzęgło na3 i jak już idą normalnie puścił je...nie wiem czy jasno opisałem problem ale wydaje mi się że tak.
Proszę o pomoc i dziękuje
: 12 kwie 2009, 11:48
autor: olek70
Witam. Jest jakaś nieścisłość w twojej wypowiedzi. Silnik wyje a obroty nie wzrastają. Może chodzi o to że silnik wyje a auto nie ciągnie. Jeśli tak to wygląda jakby sprzęgło się ślizgało.
: 12 kwie 2009, 15:11
autor: langi_88
olek70 pisze:Witam. Jest jakaś nieścisłość w twojej wypowiedzi. Silnik wyje a obroty nie wzrastają. Może chodzi o to że silnik wyje a auto nie ciągnie. Jeśli tak to wygląda jakby sprzęgło się ślizgało.
Dokładnie tak jest...też wszędzie mi mówią że to jest to...możecie mi powiedzieć ile mniej więcej kasy mam szykować tarczę sprzęgła? Czy jeszcze coś trzeba przy tym wymienić czy tylko samą tarczę?
: 12 kwie 2009, 18:57
autor: macspeed
Dowiesz się jak rozbierzesz. Być może będzie do wymiany także docisk sprzęgła. A ile kasy to zależy jakie części wybierzesz, używane czy nowe, markowe czy zamienniki. Szacowałbym od 100- 500 + robocizna
: 12 kwie 2009, 21:12
autor: langi_88
macspeed pisze:Dowiesz się jak rozbierzesz. Być może będzie do wymiany także docisk sprzęgła. A ile kasy to zależy jakie części wybierzesz, używane czy nowe, markowe czy zamienniki. Szacowałbym od 100- 500 + robocizna
Możecie mi napisać co czeka mnie w najgorszym przypadku przy tej usterce a co w najlepszym? Bo muszę wiedzieć ile mniej więcej kasy muszę przygotować (na same części), usterka nie pojawia się cały czas tylko jak wrzucę 3 i depnę mocniej i gwałtowniej, jak normalnie to jeszcze wszystko jest ok więc może to nie jest aż tak poważne a na sprawach sprzęgła się nie znam. Muszę poczekać z tym co najmniej pół miesiąca bo z kasą to nie jest takie hop siup.
Czy w najgorszym wypadku to jest cały komplet?
http://www.allegro.pl/item589453713_spr ... _w_wa.html
Dzięki
: 12 kwie 2009, 23:34
autor: macspeed
Tak to jest kompletne sprzęgło
Dziwi mnie tylko fakt, że nie ślizga się na 1 i 2... powiedz jeszcze czy to występuje także na 4 i 5 biegu.
: 13 kwie 2009, 09:24
autor: langi_88
macspeed pisze:Tak to jest kompletne sprzęgło
Dziwi mnie tylko fakt, że nie ślizga się na 1 i 2... powiedz jeszcze czy to występuje także na 4 i 5 biegu.
Tak występuje to również na 4 i 5 przy mocniejszym depnięciu...jak wrzucam normalnie bez mocniejszego depnięcia od razu po zmianie biegu to jest OK na wszystkich biegach.
: 13 kwie 2009, 10:35
autor: k44761
Wg mnie to normalny objaw że na wyższym biegu się ślizga, na 1 i 2 może nie zauważyć albo sprzęgło dociska na tyle mocno, że na dwóch pierwszych biegach ciągnie.
Kolego, zacznij od rzeczy najprostszych, odpowietrz sprzęgło jeśli tego jeszcze nie robiłeś, zobacz czy nie cieknie z pompy sprzęgła lub wysprzęglika. Pompa sprzęgła przy pedale sprzęgła często pada i są takie objawy.
: 13 kwie 2009, 10:42
autor: macspeed
No kolega może mieć rację, że chodzi tyko o hydraulikę sprzęgła. Ale ja raczej obstawiałbym samą tarcze sprzęgła, docisk jest raczej na pewno ok bo nie wyczuwasz ślizgów na 1 i 2. Nie mniej jednak zrób najpierw tak jak pisze kolega powyżej, niskie koszty a może pomoże
: 13 kwie 2009, 11:13
autor: langi_88
macspeed pisze:No kolega może mieć rację, że chodzi tyko o hydraulikę sprzęgła. Ale ja raczej obstawiałbym samą tarcze sprzęgła, docisk jest raczej na pewno ok bo nie wyczuwasz ślizgów na 1 i 2. Nie mniej jednak zrób najpierw tak jak pisze kolega powyżej, niskie koszty a może pomoże
Przed chwila wróciłem z jazdy i się utwierdzam w tym co napisałem:
-brak ślizgów na 1i 2 nawet przy mocnym depnięciu w gaz
- na wyższych biegach przy "normalnej" redukcji (bez mocniejszego depnięcia w gaz) pojawia się chwilowy ślizg.
Więc wszystko wskazuje na to co piszecie.
Niedługo udam się do warsztatu, na razie można normalnie spokojnie jeździć więc to nie jest chyba aż tak pilne
zrobię to na pewno przed czerwcowym wypadam do Niemiec, oprócz tego autko sprawuje się odpukać na razie OK
: 13 kwie 2009, 13:04
autor: olek70
Ja na twoim miejscu zmieniłbym całość szkoda dwa razy robić to samo.
: 13 kwie 2009, 13:25
autor: baranek2112
Popieram kolegę. Jak już rozbierać i płacić za wymianę to wymieniaj komplet (tarcza, docisk i łożysko). Bo wymienisz samą tarcze a za pół roku się okaże że znowu trzeba rozbierać bo coś innego siadło. A co do firmy to polecam sprzęgło Sachs.
: 13 kwie 2009, 21:03
autor: olek70
Sachs jest ok. Jak miałem b3 to takie założyłem. Teraz auto należy do szwagra i na tym sprzęgle ma przejechane już ponad 120 tys.
: 06 maja 2009, 09:58
autor: langi_88
No i dziękuje koledzy za wstępną analizę mojego problemu.
Po przejechaniu się Audi mechanik od razu stwierdził że jest to kompletne sprzęgło i już jest w czasie wymiany :mrgreen:
: 06 maja 2009, 17:38
autor: macspeed
No i gitara
Audi musi być sprawne
Pozdrawiam