Strona 1 z 1
[1,8 80 B3] Woda w oleju
: 12 kwie 2009, 14:58
autor: janusz1966
witam dostała się woda do oleju co robić czy kupić drugi silnik czy remontować jakie to są koszty?
: 12 kwie 2009, 15:02
autor: dardaw2
Może coś więcej powiesz. Silnik stoi, czy jak i skąd wiesz że tam jest woda?
: 12 kwie 2009, 18:23
autor: janusz1966
na miarce od oleju jest kakao i jak odkręciłem korek od wlewu oleju to samo ale silnik odpala jeszcze tylko chodzi na trzy gary, a od pewnego czasu często dolewałem płyn do zbiornika bo ubywało wymieniłem króce i to samo a ok. dwóch miesięcy podczas jazdy migała i piszczała kontrolka od oleju
: 12 kwie 2009, 18:51
autor: tomek1982
hmm dlaczego od razu drugi silnik wygląda to na uszczelkę pod głowicą niech inni się wypowiedzą
: 12 kwie 2009, 18:52
autor: macspeed
Być może wystarczy wymiana samej uszczelki pod głowicą (na 99% to jest przyczyną)więc z zakupem drugiego się wstrzymaj poza tym, jestem zdania, że lepiej naprawić i wyremontować swój silnik niż inwestować w używany nie do końca pewny
: 12 kwie 2009, 18:56
autor: tokarka606
Najprawdopodobniej to uszczelka pod głowicą.Proponuje zrobić regenerację głowicy,i wymienić pierścienie,panewki przy okazji też.Wszystko wróci do normy,o ile nie ma jakiejś niespodzianki w postaci pękniętego bloku itp.Koszt ,poczytaj sobie tu
https://audi80.pl/printview.php?t=16655&start=45
: 12 kwie 2009, 21:51
autor: goldi j51
<bylo> używaj opcji szukaj za czym założysz nowy temat
: 13 kwie 2009, 10:53
autor: k44761
no przez 2 miesiące migała kontrolka od oleju i to nie wydało Ci się podejrzane? dlaczego od razu tego nie naprawiałeś? bez sensu.
jeśli przez 2 miesiące jeździłeś bez smarowania, to nie wiem w jakim stanie sa panewki, wałek, łożyska. są one przysstosowane do smarowania za pomocą oleju, a nie mieszaniny oleju i płynu chłodniczego.
wymień uszczelkę pod głowicą i sprawdź ciśnienie oleju na pracującym silniku, jeśli będzie mniej niż 0,7bar - silnik do remontu lub wymiany.
: 14 kwie 2009, 23:21
autor: Artus
Witam
Kolega miał podobny przypadek , więc zgadzam się że na pewno uszczelka pod głowicą do wymiany, poza tym co z termostatem ?
Pytam bo właśnie kumplowi przez termostat dostał się płyn chłodzący do oleju .
Nie otwierał się i przegrzał silnik .
: 15 kwie 2009, 10:20
autor: sitar
Przegrzanie silnika jest jednym z powodów wywalenia uszczelki...skoro miał padnięty termostat to i fura się zagotowała.Mi wywaliło uszczelkę rok temu-koszt zrobienia głowicy(zawory, szklanki itd) ok 1000 zł