Strona 1 z 1

[B3 1.9 SD]Sterownik...

: 14 kwie 2009, 21:38
autor: crazysam
Witam.

Jakiś czas temu (niecały rok) miałem przygodę ze swoją niunią. Otóż pewien "fachman" wziął się za czyszczenie blachy pod akumulatorem i innych pierdół. Kiedy przyszło do odpalenia po tych "zabiegach" auto nie chciało w ogóle kręcić. Pompa paliwa standartowo pracowała, po czym się wyłączała, lecz kręcenia brak. Metodą prób i błędów udało się ustalić, że wspomniany fachowiec zapomniał przymocować spowrotem kabla masowego od silnika. Kiedy już go przymocowaliśmy niestety pompa paliwa przestała działać. Po raz kolejny metodą prób i błędów zrobiliśmy drobne "obejście" komputera. W tym stanie auto jeździ już blisko rok, lecz jak zdążyłem zauważyć ma takie rozwiązanie kilka wad, a mianowicie:
- pompa paliwa po włączeniu zapłonu pracuje cały czas
- problemy ze stabilnością na niskich obrotach
- autko nie kręci się już to 6,5 tys. obrotów tak, jak to było wcześniej
- wzrosło spalanie

Od tego czasu nieprzerwanie poszukuję drugiego sterownika, który pasowałby do mojego motorku, lecz niestety bezskutecznie.

Tutaj fota mojego aktualnego komputerka:
Obrazek

Teraz pytania... Czy istnieje jakiś zamiennik (BOSCHa zapewne) dla tego oto sterownika?
Może ktoś z Was coś takiego posiada?
A może opisane przezemnie problemy wcale nie są spowodowane awarią komputerka (w to raczej nie wierzę).

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam,
Bartek

: 14 kwie 2009, 22:27
autor: ysiul
kolego zadzwoń jutro rano pod ten numer i powiedz ze chcesz taki sterownik podaj rok model itd tel 0-62-7670-356 0-602-368-167 lepiej dzwon na ten pierwszy

: 14 kwie 2009, 23:08
autor: master72
to jest sterownik od zapłonu ,może masz niesprawny przekaźnik pompy paliwa .. tak ogólnie to jakie obejście zrobiłeś

: 14 kwie 2009, 23:28
autor: crazysam
@master72
Zasiliłem pompę paliwa bezpośrednio, tak, że jak włącze zapłon to pracuje cały czas (bezpiecznik pompy paliwa jest podłączony na stałe pod zasilanie, jutro mogę dokładnie zobaczyć jak to wygląda).

Podłączając miernik napięcia pod styki 46, 47 (wg. książki Etzolda) nie wykazuje napięcia. Wg. w/w książki awarią może być przerwa w połączeniu ze sterownikiem VEZ (co to do cholery jest??!!). Po tym wszystkim byłem u elektryka, który stwierdził, że uszkodzony jest komputer... Do tego ogranicza się moja wiedza.

@ysiul
Dziękuję Ci bardzo za te numery, jutro będę działać :)

: 15 kwie 2009, 13:25
autor: ysiul
i jak dowiedziałeś się czegoś w sprawie tego sterownika :?:

: 15 kwie 2009, 16:25
autor: crazysam
Tak, dzwoniłem... facet ma sterowniki tylko do gaźnikowców.

: 15 kwie 2009, 16:54
autor: grze
crazysam, odbierz PW

: 15 kwie 2009, 17:53
autor: crazysam
Dziękuję Ci bardzo grze, ale niestety ten człowiek również nie posiada mojego sterownika :/

Udało mi się wyszperać na alledrogo komputer do 1.9 E właśnie, tyle że BOSCHa. Jak wieczorem wrócę do domu to postaram się sprawdzić w etce, czy jest może zamiennikiem.

http://www.allegro.pl/item609883524_kom ... 1_9_e.html

: 15 kwie 2009, 18:50
autor: master72
to co pokazałeś na zdjęciu , to jest sterownik zapłonu . na zdjęciu z all. jest sterownik silnika (jest on za schowkiem , pod kanałem wentylacji ) . Co jest niesprawne ? masz przekaźnik pompy paliwa (taki z miejscem na bezpiecznik) , próbowałeś "wybłyskać" błędy?

: 15 kwie 2009, 23:48
autor: crazysam
No dobrze.

Co jest niesprawne. Dzisiaj sprawdzałem napięcia przy przekaźniku pompy paliwa paliwa. Napięcia na przekaźniku są ok, natomiast mam brak sygnału ze sterownika VEZ (idąc tropem książki Etzolda). Do tej pory nie wiem co to jest ten sterownik VEZ. Nie bawiłem się w "wybłyskiwanie" błędów, gdyż nie za bardzo wiem jak się za to zabrać.

W takim razie powiedz mi jeszcze co będzie odpowiadać za w/w brak sygnału na przekaźniku? Sterownik silnika, czy zapłonu? No i co to jest ten VEZ?

BTW. Szukałem w ETCE swojego sterownika zapłonu po numerze, lecz niestety mi się to nie udało.

: 16 kwie 2009, 07:58
autor: lukkrak25
Witam.
master72 ma rację, to na zdjęciu to sterownik zapłonu, a na allegro to sterownik wtrysku.
VEZ - zapłon elektroniczny. Opiera się o układ tranzystorowy, jednak regulacja zapłonu odbywa się na drodze czysto elektronicznej. Czyli w aparacie zapłonowym nie ma regulatora odśrodkowego ani podciśnieniowego. We wspomnianej przez Ciebie książce jest to opisane.
Zakładam, że juz to zrobileś ale muszę Cię spytać: czy sprawdziłeś bezpieczniki,tzn w rzędzie zapasowych bezpieczników powinny być 2 włożone(nie pamietam które ale jak zajżysz to zobaczysz styki lub wszystkie uzupełnij)?

: 19 kwie 2009, 23:24
autor: crazysam
Panowie, dziękuję Wam serdecznie za pomoc, ale ostatecznie zdecydowałem, że będę ją sprzedawać. Trochę żal mi się z nią rozstać, ale mam już upatrzoną coupetkę na jej miejsce :)