Strona 1 z 1
[b4 ABK] Dziwne szarpanie
: 15 kwie 2009, 09:30
autor: maro_a
Jadąc wczoraj w dużym korku i po przejechaniu ok 5 km na ruszaniu i hamowaniu, stała się rzecz następująca wskazówka temp. podskoczyła do ok 100C włączyły się wentylatory ale przy ruszaniu samochód strasznie przerywał, a silnik myślałem, że wyskoczy mi z pod maski.
Gdy temp. spadła poniżej 100C wszystko wróciło do normy! Jeżdżę 80tką dopiero od listopada ale takie coś zdarzyło mi się pierwszy raz.
Autko jeździ na Pb nie posiadam instalacji gazowej. Dodatkowo zauważyłem, że jak się zagrzeje ponad 95C zgaszę i próbuje za chwile odpalić czasami bez dodania gazu się nie udaje.
: 15 kwie 2009, 20:52
autor: automaniaczek
A na zimno szarpie ci tak czy nie :?:
: 15 kwie 2009, 21:22
autor: olek70
Witam.
Najlepiej by było jakbyś podłączył się pod kompa i zobaczył czy są jakieś błędy. Od czegoś trzeba zacząć, skoro autko chodzi w miarę normalnie.
: 15 kwie 2009, 21:31
autor: automaniaczek
Miałem kupla któremu tak szarpało w ABK raz było normalnie raz nie. Okazało się ,że ma do robienia cały silnik od dołu...korbowody koszt ok. 3000zł. Oczywiście maro_a nie twierdze że ty to musisz mieć.
: 15 kwie 2009, 21:34
autor: olek70
Wydaje mi się że remont raczej nie skoro objawy są tylko przy wysokiej temperaturze.
: 16 kwie 2009, 07:52
autor: PMX
Sprawdź niebieski czujnik temperatury (kruciec po prawej stronie głowicy). Bywa (zwłaszcza zamiennik) że przy wyższej temp się wypacza i nie kontaktuje. Sprawdź jego opór przy 90* powinien mieć około 200 ohm przy 100* jakieś 150 ohm.
: 16 kwie 2009, 09:23
autor: maro_a
Jak jest zimny to chodzi wszystko pięknie ładnie, zdarzyło mi się to pierwszy raz. Chociaż już nie raz się stało w korku, pod kompa był podłączany jakieś 2 tygodnie temu tak kontrolnie i wtedy wszystko było ok. Sprawdzę ten czujnik jak tylko będę miał dostęp do miernika.
: 17 kwie 2009, 10:20
autor: paskud
Wygląda na przegrzanie wtrysków. Benzyna potrafi nawet pod ciśnieniem zagotować się w przewodach. Być może coś jest nie tak z wydajnością chłodzenia. Zapchana chłodnica lub zbyt późno otwierający termostat.
: 17 kwie 2009, 19:50
autor: maro_a
Co do czujnika to wygląda na oryginalny ma znaczki VW audi, nie zauważyłem również żeby się wypaczał opór jest ok tych wartości co podał PMX.
Co do tych wtrysków i chłodzenia da się to jakoś sprawdzić? Termostat niby otwiera się przy ok 87* puszcza termostat i tak przy normalnej jeździe utrzymuje się ok 89*,
cała chłodnica robi się ciepła. A gdyby termostat nie otwierał się w pełni też może być taka sytuacja?