Strona 1 z 1

[B4 PS] przekladka silnika z jednopunktu na gaznik

: 16 kwie 2009, 07:03
autor: bucz
pytanko dosc nietypowe
"skonczyl" sie silnik 2.0 benzyna na jednopunkcie z 91r (przebieg 300kkm - poszyu panewki, bral 1l olju na 1000km itp.) > mam na podmiane silnik z innej zezlomowanej juz 80tki z tym ze jest on na gazniku
moge go zaaplikowac calego i pewnie jakos to to bedzie jezdzilo... ale zastanawiam sie czy mozna by to zrobic w ten sposob ze zamiast gaznika zaaplikowac ten caly modol jednopunktowego wtrysku
tylko czego mi teraz do szczescia moze brakowac w nowym silniku?
czujnika polozenia walu? mozna go jakos przelozyc?
czy beda mnie czekaly jeszcze jakies ciekawe niespodzianki podczas "operacji przeszczepu"?

: 16 kwie 2009, 09:33
autor: olek70
Najlepiej gdybyś zregenerował i przełożył całą głowicę ze starego silnika. Chyba że stara i nowa są identyczne. Chodzi głównie o wałek rozrządu i związane z tym fazy otwarcia i zamknięcia zaworów. Myślę że na to powinieneś zwrócić uwagę.

: 16 kwie 2009, 10:55
autor: krzycho
Kolego, zdecyduj się jakim masz silnik :!: W profilu podałeś że masz audi B4, silnik PM a to silnik 1.8 z audi B3. Jeśli stary był 2.0 to głowicy tej do motoru 1.8 możesz nie dać rady przełożyć, trzeba sprawdzić np średnice cylindrów bo Ci może uszczelki nie dociskać wokół cylindrów jak należy.

: 01 gru 2009, 20:50
autor: stanley8@
Koledzy odswieze temat! potrzebuje przelozyc silnik 2.0 abk ktory sie skonczyl na jakis z gaznikiem 1.8 lub 1.6 i tu moje pytanie czy duzo z tym roboty i czy sie da cos takiego zrobic!??

: 01 gru 2009, 22:12
autor: Audi 80 Polska
stanley8@, jeśli nie masz jeszcze tego silnika 1.8 ani gaźnika to rozejrzyj się za silnikiem takim samym jak miałeś bo wyniesie Cie to prawie tyle samo. Dlatego że do takiego silnika będziesz musiał dokupić gaźnik firmy Keihin które chodzą po dość wysokich cenach. Chyba że wybierzesz wersję ekonomiczną i dasz gaźnik z Poloneza/Fiata 125p/Nysy z większymi dyszami.

Co do twojego pytania to przełożenie silnika pójdzie raczej szybko (jeśli będziesz miał wszystkie potrzebne części). Ja spokojnie zrobiłbym to w jeden dzień ale mam doświadczenie po dwóch przekładach silnika.
Zależy jeszcze jaki gaźnik wybierzesz... Ale starsze konstrukcje są raczej proste do podłączania.