Strona 1 z 1

[80 B4 2.0 115] auto dymi

: 04 kwie 2007, 09:33
autor: Orson1982
witam! panowie mam duzy problem moje autko strasznie mi dymi ale tylko jak podskoczy mu troche temperatura nie bylem jeszce u mechanieka bo czekam na wasza opinie. wydaje mi sie ze moge miec uszczelke pod glowica do wymiany jesli tak to co musze jeszce wymienic i jak mozecie podajcie mi ewentualny koszt naprawy

: 04 kwie 2007, 09:35
autor: WOJTEK26
na jaki kolor dymi Sprawdź czy Ci nie ubywa płynu chłodzącego lub sie nie pojawił osad olejowy w zbiorniczku

: 04 kwie 2007, 11:54
autor: Orson1982
Dymi na bialo plynu troche ubywa tak na 2tys dolewam litre . acha auto jest zagazowane ale dzieje sie to i na gazie i na benzynie na poczatku dzialo sie to jak bylo zimno i myslalem ze to naturalne para wodna i zimno robi chmure!! ale jak jesty cieplo jest to samo juz mnie to denerwuje

: 04 kwie 2007, 20:41
autor: Kokolino
Skoro dymi na biało i ubywa płynu to nic innegi jak uszczelka pod głowicą. Chyba czego ci nie życzę jakieś pęknięcie głowicy które się rozszerza pod wpływem temperatury. Ale ja stawiam na uszczelkę .

: 04 kwie 2007, 20:49
autor: czarekj
Zagrzej silnik. Pozostaw do ostudzenia. Przed ponownym rozruchem zimnego silnika wykręć wszystkie świece i odepnij wtyczkę z modułu cewki zapłonowej. Poproś znajomego niech zakręci rozrusznikiem silnika 2 sekundy a Ty spoglądaj w otwory świec zapłonowych, czy nie wyrzuca płynu chłodniczego. Możesz nawet zbliżyć rękę. Jeżeli wynik będzie negatywny skręć wszystko do kupy i spuść olej z miski olejowej. Sprawdź czy w oleju nie ma płynu chłodniczego. Jeżeli nie znajdziesz płynu na tłokach ani w misce olejowej to daj znać na forum lub PW. Pomogę Ci i powiem co dalej sprawdzać.

: 04 kwie 2007, 21:05
autor: kilerek 23
z tego co orson napisał to raczej są za małe ubytki płynu zeby zobaczyć na tłokach..... ale też obstawiam na uszczelke.... a w oleju to sprawdz na miarce na zimnymm silniku czy nie widac śladu płynu(male kropelki) jezeli olej jest czysty i go nie przybyło odkąd masz te objawy to raczej do układu smarowania się nie dostaje ale możesz wykrecic świece i po nich też sie coś dowiesz.... i myśle ze powinieneś sie uporać z tym jak najszybciej bo widziałem silnik po takich objawach tylko gość sobie olałi jeździł dłuższy czas a potem tuleje i tłoki na dwóćh garnkach nie nadawały sie do niczego tak je wypłukało.... pozdrawiam.... ;-)

: 04 kwie 2007, 21:17
autor: Jasiu
Witam
Zazwyczaj jest tak jak pisze Czarek,można sprawdzić to jeszcze wten sposób,po nagrzaniu silnika odczekaj parę minut 10 do 20 potem zapal i zorientuj się czy zapali na wszystkie cylindry.Najczęściej zapala krótko na trzy cylindry,poprostu nawet kropla wody uniemożliwia zapłon na tym cylindrze,po chwili "wypluje" płyn i zapali czwarty cylinder.
Wszystko wskazuje jednak na uszczelkę pod głowica.
Jasiu.

: 04 kwie 2007, 21:24
autor: czarekj
Jasiu jest dokładnie tak jak piszesz. Nie chciałem na razie chłopaka całkowicie wystraszyć. Jak przebrnie ta próbę i nic nie wykryje to zostanie mu odkręcenie kolektorów. Podejrzewam, że może mieć gdzieś pęknięcie w głowicy pomiędzy kanałem chłodzenia a ssącym - w przypadku przerw w pracy jednego cylindra lub wydechowym, gdy nie będzie wypadania zapłonów. Ale powoli powoli bo nam się chłopak pogubi. Głowica tak szybko nie pęka a uszczelka lubi padać. No ale jak sie nie weźmie za sprawdzanie i nic nie napisze o rezultatach to "nastrzaszymy" go tak, że sie chyba załamie. Żartuje oczywiście. No kolego jak tam próby?

: 05 kwie 2007, 14:39
autor: Orson1982
no troche mnie nastraszyliscie :-( jeszce nie sprawdzalem bo nie mam chwili wolnego ale jeszcze w tym tyg to zrobie i sie odezwe dzieki chlopaki