Strona 1 z 1

[1.6 PP] 1.6 Czy jest kolizyjny

: 18 kwie 2009, 10:56
autor: ysiul
Mam takie pytanko czy w przypadku urwania sie paska od rozrżądu może cos sie stać z silnikiem czy jest on kolizyjny czy nie :?:

: 18 kwie 2009, 11:07
autor: KLAKSON
Z tego co sie orientuje to niestety silniki gaźnikowe są kolizyjne :roll: :-/

: 18 kwie 2009, 11:08
autor: ysiul
to w Pn jade na wymiane rozrzadu :-p

: 18 kwie 2009, 11:09
autor: KLAKSON
Jedź puki możesz dojechać :mrgreen:

: 18 kwie 2009, 20:46
autor: antoni
No jednak mój 1.8 RU-na gażniku Keihin II jest na pewno bezkolizyjny.
Sprawdzałem przy wymianie uszczelki pod głowicą.

: 18 kwie 2009, 21:08
autor: grze
ysiul, z tego co mi wiadomo, to nie ma silników w pełni bezkolizyjnych. jednak wolałbym tego nie sprawdzać.
poczytaj to:
:arrow: https://audi80.pl/80-b4-23ng-stukoty ... +kolizyjny
:arrow: https://audi80.pl/all-rozrzad-pelna- ... y&start=15

: 18 kwie 2009, 22:14
autor: antoni
Zgadza się.
Jak napisał WIDMO w jednej z wypowiedzi,w poleconych przez Ciebie linkach,można spowodować,że po nadmiernym zeszlifowaniu głowicy,silnik stanie się kolizyjny.
Ale są jakieś dopuszczenia które każdy szanujący fach szlifierz zna i nie powinien dopuścić do ich przekroczenia.

: 18 kwie 2009, 22:31
autor: ysiul
Dzięki serdeczne chłopaki czyli podsumowując jest bez kolizyjny- wiadomo może się coś stać ale jednak nie na tak wielka skale jak w kolizyjnych. raz jeszcze dzięki będę teraz spał spokojniej

: 19 kwie 2009, 14:33
autor: grze
ysiul, proszę bardzo :mrgreen:
ale pasek i tak lepiej zmień, bo jak mówią licho nie śpi :-/

: 19 kwie 2009, 17:30
autor: goldi j51
Ja bym się kłócił czy jest bezkolizyjny głowę dam ściąć że jak się urwie pasek to zobaczysz ile kosztuje zrobienie remontu silnika także nie zastanawiaj się tylko zmieniaj pasek ;-) Jeśli w silniku PP było by wgłębienie w tłokach że w przypadku zerwania paska zawory nie zderzą się z tłokami to by był bezkolizyjny ale niestety jest kolizyjny :-(

: 19 kwie 2009, 19:11
autor: grze
mnie trochę dziwi to całe zamieszanie wokół tego czy silnik danego typu jest kolizyjny czy nie. pasek i tak trzeba zmienić. nikt Ci nie da gwarancji, że w rzekomo bezkolizyjnym silniku po zerwaniu paska rozrządu nie będzie tzw. dyskoteki. Lepiej zmienić pasek i spać spokojnie niż zaoszczędzić te przysłowiowe parę złotych, a potem pluć sobie w brodę...