Strona 1 z 4

[80 B4 2,0 ABT + LPG] nadmierne przegrzewanie ?

: 23 kwie 2009, 16:10
autor: Canibal
Witam otoż mam taki problem ze jadac kilka minut w korku temp podnosi sie do 100 stopni zalacza sie wentylator chwile pochodzi ale nadal jest 100stopni.Mało tego sprawdzalem gumowe weze i ten gorny duzy jest mocno naprezony jak balon prawie.To cos z cisnieniem tylko nie bardzo wiem czy to normalne czy moze cos u mnie szwankuje ?Dodam ze kilka tysiecy km temu byla wymieniana pompa wodna SKF.Teraz nie pamietam czy w zeszlym roku bylo w cieple dni tak samo czy nie.I pytanie czy to jest normalne czy u mnie jest cos nie tak ? Czy ktos ze swoim ABT/ABK ma podobnie ze jedzie 5-10 minut w korku to tak sie auto grzeje ?


Kolejna Sprawa czy jest oplacalne montowanie drugiego wentylatora do chlodnicy ?I bawienie sie w przerabianie blachy aby zamontowac wentylator z wlacznikiem tylko ON/OFF ?A druga chlodnica normalnie pod czujnik ?

: 23 kwie 2009, 16:14
autor: krzycho
Temp. rośnie powyżej tych 100st czy się utrzymuje na takim poziomie?

: 23 kwie 2009, 17:23
autor: Canibal
dojdzie do 100 stopni i tak trzyma sie nie zauwazylem wiekszego skoku temp w góre ale i tak mnie to martwi ;)

: 23 kwie 2009, 17:29
autor: Danek
Canibal, podejrzewam, że Ci czujnik/wskaźnik oszukuje i tyle. Weź pirometr i zmierz temperaturę głowicy, bloku, króćców, węży i jak najbliżej czujnika to się okaże czy to czujnik/wskaźnik czy rzeczywiście masz taką wysoką temp. Co do ciśnienia to wymień korek bo może Ci się już zaworek w korku blokuje.

: 23 kwie 2009, 17:40
autor: ysiul
Wiesz z tym drugim wentylatorem to chyba szkoda się bawić, kiedyś jak pracowałem w piekarni to w T4 mieliśmy coś takiego jak Ty mówisz ON/OFF ale samochody chodziło po 10h no stop, a u Ciebie myślę że nie ma aż tak ekstremalnych warunków

: 23 kwie 2009, 18:13
autor: cerber111
100 stopni rozumiem ze to nastepna kreska po 90 stopniach czy ta dalsza??? :roll:na wskazniku oczywiscie...

: 23 kwie 2009, 18:17
autor: ysiul
z tego co pamiętam to chyba jest 90 stopni potem 100 a kolejna kreska gdzie są dwie kropeczki z obu stron to 110

: 23 kwie 2009, 18:22
autor: cerber111
wstawiam zdjecie z podzialka licznika.dostalem od kolegi ktory zna sie na rzeczy...

[ Dodano: 2009-04-23, 18:23 ]
nie masz stowki takze sie nie stresuj...

: 23 kwie 2009, 18:33
autor: Danek
cerber111, jesteś w błędzie. Ta kreska oznaczona przez Ciebie jako 95 to jest 100*C, a następna to 110.

: 23 kwie 2009, 19:00
autor: cerber111
a te kreski miedzy 50 a 90 to ile???

: 23 kwie 2009, 19:02
autor: czarekj
60, 70 i 80 stopni

: 23 kwie 2009, 19:14
autor: MIODEK
... a te kropeczki przy kreseczkach coś oznaczają? :roll:

: 23 kwie 2009, 19:14
autor: Canibal
hmm wymienic korek to jak rozumiem ten korek od zbiorniczka plynu chlodzacego ?Poza tym nie mam skad wziasc czegos takiego jak pirometr wiec nie bardzo mam jak sprawdzic a kupic nie bardzo mi sie widzi troche droga zabawka jakies inne rady ?

[ Dodano: 2009-04-23, 19:22 ]
cerber111 pisze:wstawiam zdjecie z podzialka licznika.dostalem od kolegi ktory zna sie na rzeczy...

[ Dodano: 2009-04-23, 18:23 ]
nie masz stowki takze sie nie stresuj...
nie wiem skad masz ten wskaznik ale u mnie jest 90 i potem 100 stopni i mam te 100 takze wiem co pisze ;)

: 23 kwie 2009, 19:24
autor: cerber111
do danka .licznik w audi nie jest zrobiony matematycznie.zobacz jaki krotki skok jest pomiedzy 50 a 60 stopni i w jednym polu jest 30 stopni????

: 23 kwie 2009, 19:32
autor: MIODEK
cerber111 pisze:.zobacz jaki krotki skok jest pomiedzy 50 a 60 stopni i w jednym polu jest 30 stopni????
Nie ma 30 * ;-)