Strona 1 z 1
[Coupe B4 2.0 6a] wywala plyn chlodniczy korkiem,PILNE
: 05 kwie 2007, 20:59
autor: Cysztof
Mam taki problem-po codziennym doojezdzie w korkach do pracy wysiadam, otwieram maske i widze ze plynu jest grubo ponad max i wywala go poprzez korek... Podczas jazdy ani auto mi sie nie grzeje ani nie zapalaja sie zadne kontrolki-dopiero jak wylacze silnik tak jest...co to moze byc ?Irytuje mnie juz plama pod autem codziennie...Moze to termostat sie zacina ?
: 05 kwie 2007, 21:33
autor: Oofol
Po tym zajściu po ostygnięciu silnika jest za mało płynu w zbiorniczku czy jest nad kreską? Bo możliwe że po prostu za dużo go nalałeś i sam nadmiar się wylewa. Po to właśnie jest ten zawór w korku.
: 05 kwie 2007, 21:34
autor: cobra
Cysztof... a uszczelka pod głowicą cała jest? nie masz oleju?
: 05 kwie 2007, 21:35
autor: krychu
to mi wyglada na robiaca sie poduszke powietrzna w ukladzie chlodzenia, co do poziomu plynu to lekka roznica jest na zimnym jest go mniej, a zatem na cieplym jest wyzszy poziom, ale bez przesady.
Sprawdz czy weze masz bardzo twarde, jak sie silnik nagrzeje.
Termostat tez mogl byc winien,
Dolej plynu pod korek, odpal i patrz czy nie ida pecherzyki powietrza do zbiorniczka (korek odkrecony), ale pierw na zimnym silniku odkrec korek, odpal i powachaj czy nie czuc spalin.
: 05 kwie 2007, 21:55
autor: Cysztof
uszczelka padla ale olej idzie na zewnatrz.... pecherzyki ida bardzo, ale to bardzo delikatnie...i tak jest od dluzszego czasu juz...plynu nie mam za duzo-jest zazwyczaj kolo minimum... jesli to bylaby tylko uszczelka to:
1. powinien byc olej w plynie badz odwrotnie
2. parowaloby solidnie z wydechu
a tak nie jest w zadnym z wypadkow...
[ Dodano: 2007-04-05, 21:56 ]
Aha i tak robi sie tylko jak jest auto na maxa nagrzane w korku...podczas jazdy normalnej nie ma takich objawow po wylaczeniu silnika...
: 05 kwie 2007, 21:58
autor: krychu
czeka cie wymiana uszczelki i planowanie glowicy, poogladaj jeszcze kanaly dolotowe i wylotowe, oraz cylindry w bloku, czy gdzies nie ma pekniec.
Nie zapomnij o wymianie termostatu, bo przeciez cos bylo powodem takiego zdazenia.
: 05 kwie 2007, 22:04
autor: Cysztof
o uszczelce to wiem i sie z tym licze ale aktualnie mam inne sprawy na glowie i ten temat musze odlozyc... moze to byc wina samego termostatu ?bo uszczelka poprostu troche syfi olejem na zewnatrz,jakiejs wielkiej tragedii to z nia nie ma..
: 05 kwie 2007, 22:17
autor: czarekj
Zacznij od sprawdzenia korka, czy otwiera sie w nim zaworek nadciśnieniowy. Płynu chłodniczego wlej do minimum, bo być może ciśnienie wypycha ci nadmiar. Jeżeli masz układ chłodzenia silnika po wyłączeniu zapłonu to sprawdź czy działa. Wymień termostat bo w tych autach to ważny rzecz, której zaniedbanie doprowadza do przegrzania silnika.
: 05 kwie 2007, 22:26
autor: Cysztof
plyn jest na minimum,wiecej nie dolewam bo bez sensu jak wywala.korek sprawny bo wypuszcza...jak jest cieple auto a nie wywala plynu to slychac jak delikatnie syczy. Termostat sprobuje jutro kupic-jak mozna samemu wymienic ?gdzie jest ?
[ Dodano: 2007-04-06, 17:12 ]
weze na rozgrzanym cieple, nie bylo czuc spalin... okazalo sie ze to korek nie trzyma zalozonego dzisnienia choc wymienialem fgo przed zima
kupilem z braku czasu taki sam za 16 pln i mam nadzieje ze pojezdi tym razem odrobine dluzej...
: 06 lip 2007, 19:17
autor: Easyrider
krychu pisze:
Sprawdz czy weze masz bardzo twarde, jak sie silnik nagrzeje.
Co by to oznaczało?
Bo mam podobny problem i właśnie badam sprawę.
: 09 lip 2007, 13:13
autor: Danek
Witam. Uszczelka może na razie delikatnie puszczać pomiędzy cylindrem, a kanałem wodnym i w takim wypadku ani olej do płynu, ani płyn do oleju się nie dostanie. Co do kopcenia to też nie wystąpi bo szczelina jest na tyle mała, że płynu przez nią do cylindra nie zassie ale sprężone powietrze do układu chłodzenia wtłoczy. Ciśnienie rośnie nadmiernie i korek nie nadąża spuszczać ciśnienia. Jednak dodatkowym objawem często jest gwałtowne skakanie temperatury na wskaźniku, bo się tworzy korek powietrzny pod czujnikami. Nie jest prawdą (jak ktoś tam napisał, że korek ma zaworek do spuszczania nadmiaru płynu
). To są zaworki nad i podciśnieniowe, które mają za zadanie regulować ciśnienie w układzie.
Cysztof, proponuję na początek sprawdzić korek, może być tak, że ma za "wysoki" gwint i pomimo dokręcenia do oporu nie zamyka zbiornika. To powoduje, że w układzie nie ma odpowiedniego ciśnienia i płyn Ci się gotuje. Spotkałem się z takim korkiem (nówka sztuka, a niestety za "wysoki"). Podobny objaw będzie gdy zaworek nie będzie trzymał ciśnienia. Gdyby to była wina zamkniętego termostatu, to temperatura byłaby sporo za wysoka bo nie otwierałoby dużego obiegu. Z kolei otwarty na stałe nie pozwalałby na rozgrzanie silnika (np. w trasie temp. spadałaby do ok. 70-60*C).
Easyrider zbyt twarde węże mogą świadczyć o uszkodzeniu właśnie zaworka w korku, nie otwiera się w odpowiednim momencie i w układzie jest za wysokie ciśnienie. W dobrych warsztatach mechanicznych powinni mieć przyrząd do sprawdzania szczelności układu i sprawności korków. Korek powinien otwierać zaworek przy nadciśnieniu powyżej 1,3 bara. To jest taki przyrząd z pompką nakręcany na zbiornik zamiast korka, a na jego górną część nakręca się korek i pompuje układ, jeśli korek jest dobry to nie pozwoli uzyskać wyższego ciśnienia niż 1,4 bara. Jeśli układ jest nieszczelny to nie pozwoli uzyskać nawet 1,3 bara, albo ciśnienie będzie bardzo szybko spadać do 1 bara.
: 09 lip 2007, 20:15
autor: kade
miałem cos takiego rok temu... zobacz czy wiatrak włącza się w odpowiednim momencie.. ja miałem padnięty czujnik włączający wentylator (załączał się za późno, sprawedziłem 3 zamienniki też miały z tym problem...) , i chłodnice do wymiany, bo czyszczenie nic nie dało...