Strona 1 z 1

[80 2.0 ABK] obroty jalowe - 600obr/min

: 28 kwie 2009, 14:10
autor: kiloff
wszystko chodziło idealnie - i na gazie i na benzynie, niestety od wczoraj na luzie obroty najpierw schodzą do około 300-400obr/min, a następnie się ustawiają na około 600/700 obr/min

ogólnie silnik chodzi dość kulawo, tak jakby czasem któryś zapłon wypadał ?

zapłon i przepływomierz był regulowany 6.000km temu, 8.000km wymieniony aparat zapłonowy (używka) i świece ..

co to może być ? kable ? jeśli tak to jak je sprawdzić - bo ceny kabli powalają z nóg ...

: 28 kwie 2009, 14:17
autor: WOJTEK26
Na poczatek sprawdź szczelnosc całego układu dolotego, przyjrzyj sie tez odmie czasem przepuszcza i silnik dostaje lewe powietrze. Nie było czasem zadnego strzału LPG :?:

: 28 kwie 2009, 14:28
autor: kiloff
strzału LPG nie było - instalacja to sekwencja

jak mogę sprawdzić odmę ?

: 28 kwie 2009, 14:33
autor: WOJTEK26
Odłacz od niej przewód idący do gumy przepływomierza i zaślep zeby nie zasysał powietrza i zobacz. A powiedz co były grzebane w przepływomierzu, przeciez sie tam nic nie reguluje podczs normalniej ekspolatacji

: 28 kwie 2009, 14:59
autor: kiloff
przepływomierz był kiedyś w szwajcarii rozgrzebany, ale był żle ustawiony - na miejscu mi to mechanik ustawił i silnik nagle zaczął chodzić dużo lepiej - po tym czasie zrobiłem około 8-9tyś km i cały czas było wszystko w porządku

dodam jeszcze, że jak trzymam gaz powiedzmy na 1500 obr/min to mi obroty same skaczą od mniej więcej 700 do 2000 obr.min ..

: 28 kwie 2009, 20:49
autor: 1jozik
Witam!
Jak u mnie była podobna sytuacja (B4 2,0ABK) to padła o dziwo :shock: sonda lambda, po wymianie inne auto, a też falowały obroty i cuda się działy. trzeba ja sprawdzić jakie napięcie zapodaje.Pozdro

[ Dodano: 2009-04-28, 20:54 ]
aha jeszcze warto krokowca przemyć bo w sumie to on po części odpowiada za wolne obroty. ja myłem go w benzynie o później takim sprejem do czyszczenie gaźników itp.

: 29 kwie 2009, 08:24
autor: WOJTEK26
Sprawdź kolego przekaźnik nr30 on najczesciej jest powodem dziwnej pracy silnika

: 29 kwie 2009, 20:37
autor: kiloff
WOJTEK26 pisze:Sprawdź kolego przekaźnik nr30 on najczesciej jest powodem dziwnej pracy silnika
nawet mam gdzies kupiony - kupilem kiedys dawno temu i sobie lezy .. duzo jest roboty zeby go podmienic ?? i najwazniejsze - czy przekaznik numer 30 jest odpowiedzialny rowniez za prace na gazie ?

[ Dodano: 2009-05-01, 15:45 ]
przekaźnik numer 30 wymieniony, jak narazie wszystko jest OK ;) dzięki wielkie za pomoc ;)

: 04 maja 2009, 10:23
autor: WOJTEK26
To dobrze ze jest OK ;-)

: 05 maja 2009, 17:21
autor: Panaspirant
A gdzie znajduje się ten przekażnik? Mam podobny problem, patrzyłem przekażniki koło bezpieczników pod maską ale niemam przekażnika o takim numerze. Są tam przekażniki o numerach: 204, 208, 213, 214, 229, 272. Który jest odpowiedzialny za pracę silnika?

: 05 maja 2009, 17:32
autor: Hołowczyc20
Kolego Panaspirant przekaźnik ten znajduje się nad nogami kierowcy,musisz odkręcić osłone i tam znajdziesz ;-)
Ps na przyszłość używaj szukajki https://audi80.pl/b4-abk-przekaznik- ... t22250.htm :-P

: 05 maja 2009, 18:29
autor: Panaspirant
Dzięki za info . W wyszukiwarce wpisywałem ale nie znalazlem. Być może użyłem nie takich słow jak trzeba.