Strona 1 z 3

[B4 ABT] Strumienica, na czym to polega?

: 29 kwie 2009, 20:51
autor: MaXuS
Witam naczytałem się wiele z szukajki odnośnie wydechu. Znalazłem nawet kogoś kto pisał jak to jest z tym "nieszczęsnym ABT" ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.

Niech ktos kto siedzi w tym temacie mi napisze co daje wycięcie katalizatora i wstawienie w jego miejsce strumienicy, czy coś w ogóle daje? nie chodzi mi tu o przyrost w KM może autko bym w ten sposób przywrócił do 90 KM?

Chodzi o to że chciałbym nieco zmienić "odgłos" ale nie tak drastycznie jak to się dzieje po założeniu jakiegoś basowego tłumika końcowego, co w efekcie buczy i jęczy jak stara E30...

Czyli jeśli wstawię strumienice zamiast kata, a resztę zostawię standardowe to coś sie zmieni na lepsze/gorsze? Chodzi mi dokładnie o silnik ABT. Ewentualnie jaki tłumik końcowy są sportowe ale nie basowe? nie chce żeby wyło, chce żeby cięło <ok>

: 29 kwie 2009, 21:25
autor: tokarka606
Strumienica wprawia w ruch wirowy przelatujące spaliny przez co łatwiej opuszczają układ wydechowy.Katalizator wpływa w znaczący sposób na odgłos układu wydechowego,nie wiem jak strumienica.Jak nie chcesz buczenia to nie kombinuj z końcowym tłumikiem.
Poczytaj tu http://www.forumsamochodowe.pl/viewtopic.php?t=9596

: 29 kwie 2009, 21:52
autor: rychu87
Mam włożoną stromienice w swoim abk i szczeże mówiąc nie ma to wielkiego wpływu ( bynajmniej w moim przypadku) co prawda na wolnych obrotach dzwięk jest całkiem przyjemny dla ucha ;-) ale cichy :-( przy dodawaniu wiekrzej ilości gazu wogóle go nie słychać powraca przy opadaniu obrotów... Podczas jazdy prawie go nie słychać... Więc podsumowując nie warto się w to bawić... Jeśli chcesz mieć fajny dźwięk musisz troche więcej zainwestować ;-)

: 30 kwie 2009, 00:07
autor: MaXuS
Wiem że trzeba więcej zainwestować, Tylko boje się że jak założę końcowy "basowy" to będzie wiocha. będzie wyło zamiast jechać... chciałbym żeby było słychać "wycie" ale dopiero jak depnę ostro. Coś pokombinuję, a czy to prawda że strumienica daje odgłos "syczenia" lub "gwizdania" ??

: 30 kwie 2009, 00:29
autor: Zayebatsu
Jak założysz strumiennice i końcówke typu mugen to wtedy masz takie porządne wycie najlepiej nie baw sie w to tylko załuż samą koncówke basową jak chcesz by twoje autko wydawało niezly odgłos przy depnięciu a na niskich obrotach był bass ładuj w mugena do 200zł kuopisz niezły firmy WM jak chcesz zobaczyc jak to chodzi to wpisz na youtubie "Apexi N1 exhaust" też go sprzedają na alegro. A jeśli byś chciał naprawde głośne to wtedy zmontuj strumiennice i basówke na koniec no i podobno takie zestawienie dodaje jakiejś mocy.

: 30 kwie 2009, 09:31
autor: Duch
Ja miałem tłumik za chyba 400 zł końcowy ale z czasem to zaczeło tak denerwować szczególnie w trasie albo przyspieszaniu a i ciężko było rozmawiać .Wracając z pracy zamiast odpoczywać i cieszyć się jazdą Audi to tylko się wkurzałem buczeniem i wyciem.Zmieniłem tłumik na oryginalny i jest dobrze i cicho :) aha Kata też wywaliłem i żałuje.

: 30 kwie 2009, 09:44
autor: Satar
<bylo> Wpisz słowo strumienica w szukajkę. Mnie wyleczyło

[ Dodano: 2009-04-30, 09:45 ]
Duch pisze:aha Kata też wywaliłem i żałuje.
Dlaczego :?:

: 30 kwie 2009, 10:34
autor: czester-11
u kumpla strumiennice wsadzalismy. duzo rooty zeby to dobrze dopasowac a efekt nie wspolmierny do wlozonej pracy.
ja u siebie mam zostawionego kata, wyciety srodkowy i na koncu sportowy km malone. na obrotach ladnie mruczy. do 3 tys jest spokojny dopiero powyzej(kiedy otwiera sie druga przepustnica) dostaje jadu i slychac ze cos tam pod ta maska jest :0

: 30 kwie 2009, 12:29
autor: luk_OP_Q89
Strumiennica ma na celu przyspieszenie wydostawania się spalin z wydechu,czy jak kto woli zmniejszenie oporów ukł.wydechowego.Tyle w teorii.A w praktyce ruch wirowy w który mają być wprawiane spaliny jest sprawą drugorzędną(choć nie bez znaczenia)ważniejsza jest różnica w średnicach otworów wlotowego i wylotowego to ona powoduje zmiane ciśnienia spalin.Tak naprawde w chwili obecnej jest taka ilość badziewia na rynku i taka ilość marzycieli któży myślą ze sama strumiennica zdziała cuda że szkoda gadać.Strumiennice wywodzą się ze sportu,tam były stosowane już dobrych 20lat temu,ale nie same tylko kompleksowo wydech z dolotem...Jak chcesz zrobić wydech to zdecyduj się czego oczekujesz konkretnie.

: 30 kwie 2009, 16:43
autor: MaXuS
czester-11 pisze:na obrotach ladnie mruczy. do 3 tys jest spokojny dopiero powyzej(kiedy otwiera sie druga przepustnica) dostaje jadu i slychac ze cos tam pod ta maska jest :0

Właśnie o coś takiego mi chodzi żeby na niskich obrotach nie buczał dopiero jak sie przydusi żeby usłyszeć :D

Nie chce magicznego przyrostu mocy chce żeby sie nie pogorszyły osiągi ( bie tak jak założyłem stożek i mnie Czikłeczento na światłach zostawiało) Poprostu chciałbym zeby było słychać autko nieco.


O coś takiego chodzi:

: 30 kwie 2009, 17:53
autor: Zayebatsu
Ten filmik co dałeś to jest mugen on tak działa ponieważ jest tłumikiem przelotowym a jak już sie skusisz to kup sobie najlepiej ze slicerem możesz wtedu go wuciszyć taka wkładka. Wpisz na allegro mugen i tam jest kilka ciekawych.

: 30 kwie 2009, 18:46
autor: Duch
Satar pisze:<bylo> Wpisz słowo strumienica w szukajkę. Mnie wyleczyło

[ Dodano: 2009-04-30, 09:45 ]
Duch pisze:aha Kata też wywaliłem i żałuje.
Dlaczego :?:

Dlatego że teraz jest głośniej i wiecej roboty przy zmienie tłumików albo kolanka bo przyspawane jest do harmonii którą wstawiłęm zamiast katalizatora. A co do tego filmiku to nie będziesz miał jazdy i będzie Tobie w uszach buczeć i przeszkadzać ;-)

: 30 kwie 2009, 23:37
autor: shellah
podepnę się chłopaki z pytaniem oto takim:

mam oryginalny Katalizator i chcę po stłuczce wymienić końcowy tłumik na jakiś ładny nówkę z polerowaną koncówką i mam pytanie czy z allegro tkie tłumiki(cena ok 200zł) będa się dobrze sprawować jeśli chodzi o dźwięk(mam wszystko oryginalne)?
Nie chcę jadąc robić wiochy tak jak MaXus napisał w stylu starej E30 :-?

: 01 maja 2009, 00:47
autor: Zayebatsu
Te tłumiki dają rade tylko musisz szukać by nie były przelotowe bo jak tak to bedziesz miał głośny a tak jak kupisz zwykły z polerowaną końcóweczką to będzie luzik a nie taniej ci by było kupić nakładke na rure koszt owiele mniejszy i napewno nie zmieni ci to dzwięku auta.

: 01 maja 2009, 10:31
autor: matt_s
shellah pisze:Nie chcę jadąc robić wiochy tak jak MaXus napisał w stylu starej E30
Jak masz wszystko orginalne to wymien tylko koncowy. Ja mam koncowy remusa, brzmi naprawde fajnie i nie robi wiochy jak to napisales w stylu e30. Na wolnych obrotach ładnie mruczy i nie buczy przy normalnej jezdzie. Dopiero jak przycisne i R5 wejdzie na obroty to ludzie na chodniku sie oglądają :lol: