[B3 2,0 6A LPG] Gaśnie na skrzyżowaniu jak gorący silnik
: 30 kwie 2009, 23:13
Witam
Problem zaczął się pojawiać od 3 dni jak na dworze zrobiło się ciepło, wcześniej było ok.
Jak jadę z większą prędkością to powietrze chłodzi chłodnicę i jest wszystko dobrze. W mieście silnik nagrzewa się do 95°C a wtedy jak stoje na skrzyżowaniu dłuższą chwilę to silnik naglę gaśnie i trzeba czekać 5-10min żeby znowy zapalił. Dziś jeździłem po mieście spokojnie z włączonym ogrzewaniem tak by nie przekroczyć temp na wskaźniku 90°C i wszystko było ok, gdy jednak wyłącze ogrzewanie to temperatura wzrasta do ok 95°C i gaśnie na postoju. Przypuszczam że jakiś czujnik lub coś innego nagrzewa się jak stoję od gorącego silnika i odcina zapłon. Przy jakiej temp. powinien włączyć się wentylator chłodnicy bo u mnie przy temp 95°C się jeszcze nie kręci.
Proszę o jakieś porady bo jak czytałem kilka postów z podobnymi problemami to nic konkretnego się nie dowiedziałem, a zanim pojadę do mechanika to chciałbym wiedzieć ile to będzie kosztować a może sam dam radę sobie z tym poradzić bo już mi żona głowę suszy że kolejne wydatki.
Auto jeździ tylko na gazie, nie wiem jakiej generacji może napisze mi ktoś jak to sprawdzić (reduktor ML 94)
pzdr
Problem zaczął się pojawiać od 3 dni jak na dworze zrobiło się ciepło, wcześniej było ok.
Jak jadę z większą prędkością to powietrze chłodzi chłodnicę i jest wszystko dobrze. W mieście silnik nagrzewa się do 95°C a wtedy jak stoje na skrzyżowaniu dłuższą chwilę to silnik naglę gaśnie i trzeba czekać 5-10min żeby znowy zapalił. Dziś jeździłem po mieście spokojnie z włączonym ogrzewaniem tak by nie przekroczyć temp na wskaźniku 90°C i wszystko było ok, gdy jednak wyłącze ogrzewanie to temperatura wzrasta do ok 95°C i gaśnie na postoju. Przypuszczam że jakiś czujnik lub coś innego nagrzewa się jak stoję od gorącego silnika i odcina zapłon. Przy jakiej temp. powinien włączyć się wentylator chłodnicy bo u mnie przy temp 95°C się jeszcze nie kręci.
Proszę o jakieś porady bo jak czytałem kilka postów z podobnymi problemami to nic konkretnego się nie dowiedziałem, a zanim pojadę do mechanika to chciałbym wiedzieć ile to będzie kosztować a może sam dam radę sobie z tym poradzić bo już mi żona głowę suszy że kolejne wydatki.
Auto jeździ tylko na gazie, nie wiem jakiej generacji może napisze mi ktoś jak to sprawdzić (reduktor ML 94)
pzdr