Strona 1 z 2

[80 b4 abt ]Jak zwiększyć obroty biegu jałowego

: 02 maja 2009, 00:40
autor: gizmok
Witam mam pytanie w jaki sposób można zwiekszyć obroty biegu jałowego,czy zwiekszając na benzynie wzrosna także na lpg czy da rade podwiekszyć na samym lpg

: 02 maja 2009, 01:17
autor: stefek331
Wszystko zależy jaką masz instalacje, można podkręcić sam gaz.

: 02 maja 2009, 10:57
autor: gizmok
instalacja 2 generacji sterownik bingo m

: 02 maja 2009, 23:53
autor: kamil-1507
Jak masz na przewodzie który idzie od parownika taka śrubę to możesz regulować obroty samego LPG. Wykręcając śrubę zwiększasz dawkę gazu iii obroty wtedy idą do góry :-D

___________________
Moje Coupe - https://audi80.pl/audi...stw-vt28813.htm

: 03 maja 2009, 09:58
autor: Kornel
kamil-1507 pisze:Jak masz na przewodzie który idzie od parownika taka śrubę to możesz regulować obroty samego LPG. Wykręcając śrubę zwiększasz dawkę gazu iii obroty wtedy idą do góry :-D
Bez przesady i nie kręcić bez podpiętego kompa, nie robi się tego na ucho.

Masz problem z obrotami na PB czy LPG :?:

Od regulacji obrotów jest nastawnik biegu jałowego.

: 03 maja 2009, 11:54
autor: gizmok
Sruba na przewodzie gazowym to jest w 1 generacji u mnie jest silnik krokowy interfejsa do kompa tez mam do gazu tylko który parametr w programie bingo m decyduje o podniesieniu obrotów chce podnies obroty na gazie,ale jak ktoś wie to niech napisze jak sie podnosi na benzynie trochę więcej wiedzy nie zabraknie na przyszłośc.A gdzie jest ten nastawnik obrotów jałowych i czy trzeba vaga podpinać aby zmienić jego wartośc

: 03 maja 2009, 12:13
autor: krzycho
Gaśnie Ci silnik na gazie? Miałem tak w ABT też z Bingo M (gasł jak schodził z obrotów) delikatnie pokręciłem śrubką od obrotów na parowniku i jest OK, dosłownie tylko lekko ją ruszyłem.

: 03 maja 2009, 12:27
autor: gizmok
tym próbowałem ale z tego co doczytalem to mieszanke mozna rozlegulowac chodzi mi o to ze aktualnie mam 800 obrotów i jak nagzeje sie silnik to coś zaczyna żezic jakby łożysko ale na pompie odpada bo dopiero co wymieniona na starej to samo bylo na alternatorze tez odpada ale jak dodam delikatnie gazu na 900 obrotów zjawisko żężolenia znika tylko na 800 obrotach takie coś mam na wyższych nic a z tego co wiem to dla gazu powinno być 900 lub 950 obrotów

: 03 maja 2009, 19:37
autor: Kornel
W dziale download Danek ładnie napisał jak należy regulować instalację gazową, ściągnij, przeczytaj. Wzbogacisz się o większą wiedzę i przy okazji będziesz wiedział jak to wyregulować.

: 03 maja 2009, 19:46
autor: Danek
stefek331 pisze:Wszystko zależy jaką masz instalacje, można podkręcić sam gaz.
kamil-1507 pisze:Jak masz na przewodzie który idzie od parownika taka śrubę to możesz regulować obroty samego LPG. Wykręcając śrubę zwiększasz dawkę gazu iii obroty wtedy idą do góry :-D
Ludzie błagam jak nie macie pojęcia o czym piszecie to nie piszcie nic i nie wprowadzajcie innych w błąd!
gizmok, Kornel już Ci odpisał, że za bieg jałowy odpowiada nastawnik przepustnicy ale jest on sterowany przez ECU, w którym wartość obrotów biegu jałowego (w zależności od temperatury silnika) jest z góry ustalona i zapisana w pamięci ECU. Także żadne kręcenie jakimikolwiek śrubkami nie pomoże w podniesieniu obrotów. Samego ECU też nie przeprogramujesz. Zakres obrotów biegu jałowego dla ABT i rozgrzanego silnika to 750-1000 obrotów/min tak więc Twoje obroty są ok. I nie ma znaczenia czy to jest gaz czy benzyna.
To żężolenie przydałoby się najpierw zlokalizować zamiast próbować podwyższać obroty.

: 03 maja 2009, 19:53
autor: FranoF1
Odpowiedzialny za obroty na jałowym, jest potencjometr. W niektórych modelach można, osobno wymienić, w niektórych jest wbudowany w przepustnicy i nie da rady do naprawić.

Obroty można wyregulować, bynajmniej u mnie tak można(a3 20vt), na lince możesz podciągnąć. Ale to i tak problemu nie rozwiązuje, kiedy jest uszkodzony potencjometr.

: 03 maja 2009, 20:00
autor: Danek
FranoF1 pisze:Odpowiedzialny za obroty na jałowym, jest potencjometr.
Jesteś pewien? To jest zwykłe ABT z nastawnikiem. Potencjometr tylko daje info o kącie otwarcia przep. dla obliczenia czasu wtrysku. Poza tym źle ustawiony względem nastawnika powoduje falowanie obrotów.
FranoF1 pisze:na lince możesz podciągnąć.
A nastawnik będzie zamykał.

: 03 maja 2009, 20:08
autor: FranoF1
Nie jestem pewny jak to rozwiązanie wygląda w ABT, ale w większości przypadków potencjometr jest odpowiedzialny za falowanie(G128). Najlepiej byłoby wyczyścić przepustnice, zrobić adaptacje i sprawdzić, czy nadal problem występuje.

p.s. u mnie trzeba było wymienić kompletną przepustnice.

: 03 maja 2009, 20:49
autor: Danek
Krzysiu G128 w ABT nie występuje. TPS (czujnik położenia przepustnicy) ma symbol G69. To nie A3 tylko B4.

: 03 maja 2009, 20:57
autor: FranoF1
Danek pisze:Krzysiu G128 w ABT nie występuje. TPS (czujnik położenia przepustnicy) ma symbol G69. To nie A3 tylko B4.
Taa stare padaki :-P

Ale mimo wszytsko wyczyszczenie przepustnicy nie zaszkodzi. Czasami zrobi sie tam fajny nalot ;-)