Strona 1 z 1
[2.0 ABK B4 Benzyna+LPG] gaśnie na wolnych obrotach
: 03 maja 2009, 20:37
autor: polomarko
Witam
Z uwagi że jestem nowym użytkownikiem forum jak i audi proszę o wyrozumiałość jak i również o pomoc, a mianowicie jestem posiadaczem posiadam Audi 80 B4 2.0 ABK 92r. 115 kucy i mam z nim problem który polega na tym że nie zawsze ale gaśnie mi na wolnych obrotach np. zatrzymując się na światłach zgaśnie mi ale nie zawsze jak i na gazie taki i na benzynie. Jest to dość irytujące po pewnym czasie tym bardziej że już wydałem sporom kwotę na mechaników którzy nie mówią nic zgodnie a mianowicie wymienili już kable wysokiego napięcia, świece, kopułkę zapłonową, palec rozdzielacza, filtr powietrza, czujnik temperatury niebieski. Na domiar tego temperatura na zegarze wskazuje 110*C, ale auto gaśnie bez względu na temperaturę czy jest 50*C czy też 100*C. Posiadam to auto od 2 miesięcy i bardzo mnie to irytuje. Proszę o pomoc
: 05 maja 2009, 17:43
autor: macspeed
Po pierwsze temperatura jest za wysoka, nie powinna przekraczać ok 95 stopni, w ekstremalnych warunkach 100. Sprawdź termostat, wentylator chłodnicy. A co do gaśnięcia przyczyn może być sporo. Lewe powietrze, usterka przepływomierza...
: 05 maja 2009, 17:45
autor: Hołowczyc20
Do sprawdzenia również przekaźnik nr30
: 05 maja 2009, 18:55
autor: polomarko
Termostat wymieniłem, wentylatory włączają i wyłączają się sprawdziłem po mechaniku po wymianie termostatu, przekaźnik nr 30 sprawdziłem to znaczy przelutowałem go jak było opisane na forum. Problem z tymi obrotami polega na tym że on się po prostu dusi i gaśnie ale nie zawsze czasami powróci na 900 obrotów także mi ciężko odpala muszę go kręcić długo, podczas jazdy na trasie nie ma problemów jest dynamiczny i nie szarpie
: 05 maja 2009, 19:19
autor: Myciej
Myśle że to może być wina silnika krokowego wolnych obrotow,lub tyle zaśniedziałe styki tego silniczka.Miałem taki sam problem ;] i to było rozwiązaniem
: 05 maja 2009, 19:39
autor: polomarko
Myślę że chyba to nie będzie silnik krokowy ponieważ nie bierze on udziału w spalaniu gazu a on przygasa tak samo na pb jak i lpg
: 05 maja 2009, 20:52
autor: Danek
Myciej, po kiego grzyba robisz zamęt! :evil: Widzisz jakiego silnika dotyczy wątek? W ABK nie ma nastawnika tak jak w Twoim ABT!
polomarko, Sprawdź regulator ciśnienia paliwa na listwie. Co i jak dowiesz się używając szukajki.
: 05 maja 2009, 21:06
autor: polomarko
dzięki za info jutro skoro świt sprawdzę
[ Dodano: 2009-05-06, 18:33 ]
regulator ciśnienia paliwa sprawdzony jest ok jako może być inna przyczyna przygasania i ciężkiego odpalania?
: 04 lut 2011, 19:56
autor: KAROLEK22XX
witam podłoncze sie pod temat moje abk cieżko pali a jak odpali to pochodzi chwile na wolnych obrotach i gasnie dotyczy to gazu i benzyny przekazinik wymieniony nr30 przepływka działa mozna powiedizec ze nowa po regeneracji dziaj ja swiece odkreciłem to czarne były co moze byc ?? :cry: z góry dziekuje za pomoc
: 05 lut 2011, 17:05
autor: pawel_m
KAROLEK22XX pisze:dziaj ja swiece odkreciłem to czarne były co moze byc ?? :cry: z góry dziekuje za pomoc
A sa mokre? Bo jeżeli tak, to paliwo dochodzi do cylindrów. Jest w ogóle iskra? Dobra czy słaba? Świece nie są zużyte?
: 05 lut 2011, 18:47
autor: KAROLEK22XX
swiece wymieniałem we wrzesniu cos było widaz ze jak by paliwo było ale moga sie zalewac bo długo trzeba kracic zeby odpalił a dzisiaj załwarzyłem ze jak sie go kreci do 7tyś to guma od przepływki sie dziwnie sie zasysa czy to normalne???
: 08 lut 2011, 16:54
autor: krisiun1
KAROLEK22XX, Nie to nie jest normalne, podjedź do mechanika który wie jak ustawić zapłon w ABK i niech skontroluje czy w tej chwili jest poprawnie ustawiony.
: 08 lut 2011, 23:25
autor: KAROLEK22XX
jutro jade z rana