Strona 1 z 2

[80 B3 6A + LPG)Problem z PB :(

: 04 maja 2009, 21:37
autor: krzysztofNH
Witam wszystkich serdecznie.
Słuchajcie mam taki dość irytujący mnie problem a mianowicie zimą jak kupiłem samochód to dużo mi palił<15 LPG przy mułowatej jeździe :-/> i mieszanka była zbyt bogata<czarne świece>po zimie postanowiłem troszkę przy niej pogrzebać i wchodząc pod autko zauważyłem że sonda jest odpięta. Podłączyłem ją, zrobiłem adaptacje i spalanie spadło i to bardzo a świece są szare. Tylko że powstał inny problem a mianowicie autko na PB nie chce iść nawet ciężko je odpalić i nie ważne czy jest zimny czy ciepły<choć na ciepłym czasami jest troszkę lepiej>. Często jak próbuje przełączyć z LPG na PB to gaśnie gdy odpalam obroty są często bardzo niskie około 300 i auto gaśnie, a czasami autko idzie normalnie.
Dodam jeszcze że na LPG wszystko jest oki.
Ma ktoś jakieś pomysły?? Wszelkie sugestie bardzo miło widziane.
Pozdrawiam.

: 04 maja 2009, 21:45
autor: Danek
krzysztofNH pisze:Podłączyłem ją, zrobiłem adaptacje
A jak tą adaptację robiłeś? Na gazie? Bo piszesz, że na pb nie chce pracować?

: 04 maja 2009, 22:54
autor: widmo
krzysztofNH pisze:Podłączyłem ją, zrobiłem adaptacje
Zapewne chodzi Ci o to że uruchomiłeś samochód i pracował na wolnych obrotach do załączenia wentylatora ?
krzysztofNH pisze:ciężko je odpalić i nie ważne czy jest zimny czy ciepły<choć na ciepłym czasami jest troszkę lepiej
sprawdź czujnik temperatury chłodziwa

: 05 maja 2009, 10:34
autor: krzysztofNH
Donek- Adaptacja na PB była robiona tak jak pisze Widmo<pozdro> Po odpaleniu przeprowadziłem ją na PB aż do momentu włączenia się wentylatorów. Dopiero jakieś dwa dni później po tej adaptacji zaczęły się problemy z jazdą na PB.Co prawda teraz jest ciepło więc nie jest to aż tak uciążliwe ale jak się zrobi chłodniej to już będzie problem :-(
Widmo dzięki za sugestię dzisiaj sprawdze i dam znać co i jak.
Ps. Przepraszam za wszelkie niejasności w opisie problemu ale wczoraj to już ledwo myślałem.

: 05 maja 2009, 11:09
autor: Danek
krzysztofNH, Jak masz ustawioną emulację sondy lambda w sterowniku LPG? Jeśli masz "masa" to przestaw na "odłączona" i zrób reset ECU i adaptację ponownie.
Przy okazji nie Donek tylko Danek :-) . Jeśli znowu po kilku dniach problem wróci to bardzo prawdopodobne, że Twoja sonda lambda ma już dość.

: 05 maja 2009, 11:19
autor: krzysztofNH
Ups, przepraszam :oops: Widać oznaki zmęcznia ;-)
No wiec Danek :mrgreen: Wisz przepraszam że zadam może i idiotyczne pytanie ale na instalacjach LPG to się w ogóle nie znam :roll: , a mianowicie jestem w stanie sam jakoś sprawdzić jak jest ustawiona emulacja sondy??czy muszę jechać do jakiegoś punktu??

: 05 maja 2009, 13:58
autor: widmo
krzysztofNH pisze:a mianowicie jestem w stanie sam jakoś sprawdzić jak jest ustawiona emulacja sondy??
Jeśli masz dostęp do laptopa i interfejsu LPG oraz programu do Twojej centralki LPG to możesz to sprawdzić sam.

Jeśli nie posiadasz w/w "elementów" najszybciej i najtaniej wyjdzie podjechać do gazowników żeby sprawdzili jak jest emulowana sonda.

napisz też jaka instalacja i jakiej firmy -> wtyczki i fejs mam a z programem tez nie powinno być kłopotu.

: 05 maja 2009, 14:37
autor: Danek
widmo pisze:napisz też jaka instalacja i jakiej firmy
Otóż to bo są też sterowniki z możliwością przestawienia emulacji bez konieczności podpinania lapka. Być może masz tylko I generację (bez sterownika) i tylko jakiś emulator to wtedy również jest możliwe, że przestawisz to sam. Jak nie ma ani jednego ani drugiego to powinien być przynajmniej przekaźnik odcinający sondę i zwierający wejście w ECU do masy albo zostawiający je otwarte. Jeśli nie ma nawet przekaźnika to na 99% Twoje problemy są związane z brakiem emulacji sondy. Polecam mój artykuł w dziale download/lpg http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,71/ . Pamiętaj, że trzeba tam się dodatkowo zarejestrować.

: 05 maja 2009, 15:21
autor: widmo
Danek pisze:Otóż to bo są też sterowniki z możliwością przestawienia emulacji bez konieczności podpinania lapka.
No tak zapomniałem o tych centralkach co mozna ustawiać na mikroswichach
Dzięki Danek za sprostowanie <piwo>

: 05 maja 2009, 23:05
autor: krzysztofNH
No więc tak instalka jest drugiej generacji<niestety, bo do KE-Motronic przydałaby się sekwencja :-( >, instalacja jest firmy BRC a nazwa emulatora to "BLITZ".
Kurcze no dzisiaj już nie zdążyłem zobaczyć co z tym czujnikiem temperatury bo co dopiero wróciłem z Łomży :-( Ale jak tylko jutro się wyrobie to postaram się sprawdzić czujnik.
Dzięki Panowie za zainteresowanie i poświęcony czas <piwo>

: 06 maja 2009, 12:03
autor: Danek
No to kicha :-( bo blitz nie umożliwia ustawienia emulacji na "odłączona" ani "masa", a jedynie emulację falą (stałą lub regulowaną). Niestety ta regulacja to jedna wielka loteria i pomyłka. Jedyna rada wg mnie to dołożenie przekaźnika odcinającego lambdę. Tu masz instrukcję do blitza: http://www.download.drypa.pl/entry-0b2d ... 86af98.htm

: 06 maja 2009, 12:42
autor: krzysztofNH
Danek powiedz mi jest taka możliwość że auto na przełączniku ustawionym na "automat" nie pracuje na benzynie prawidłowo a na samej benzynie jest dużo lepiej bo ostatnio takie zauważyłem objawy.
Danek dzięki za schematy i instrukcje <piwo>

: 06 maja 2009, 15:03
autor: Danek
Jak jeździsz dłuższy czas na samej benzynie to ECU dostosowuje mapę wtrysku do poprawnych wartości z lambdy, a nie emulowanych i silnik zaczyna poprawnie pracować. Wszystko wyjaśniłem w swoim artykule do którego dałem linka wyżej.

: 06 maja 2009, 16:07
autor: krzysztofNH
Ajc tylko nie jasno sie okreslilem chodzi o to ze jak przelacznik jest ustawiony na sama benzyne to auto odpala z troszke wiekszymi trudnosciai ale nie gasnie i lapie normalne obroty a jak tylko przelacze na automat to auto nie odpala a jak juz zlapie to obroty sa w granicach 300 i zaraz gasnie.A sam artykul o LPG czytalem juz dawno ;-) Powiedz mi tak moze byc tak ze problem bedzie po stronie centralki albo przelacznika LPG??

: 06 maja 2009, 18:07
autor: Danek
krzysztofNH pisze:Powiedz mi tak moze byc tak ze problem bedzie po stronie centralki albo przelacznika LPG?
Takie prawdopodobieństwo również istnieje. Ciekaw jestem jak masz rozwiązaną kwestię odcięcia benzyny podczas pracy na LPG. A to dlatego, że centralka i sterownik Blitz'a nie ma wbudowanego ani emulatora wtrysku, ani żadnego układu odcinającego wtrysk. Może kiedy masz włączoną funkcję "auto" to jakimś sposobem do silnika podawany jest też gaz. Niestety bez dokładniejszego przyjrzenia się tej instalacji trudno jest coś więcej wymyślić :-( . Szkoda, że wracając z Łomży nie zahaczyłeś o Ostrołękę, może udałoby się coś wymyślić.