Strona 1 z 2

[b4 ACE] 2.0 E 16 V - brakująca część?

: 04 maja 2009, 22:56
autor: Mabrothrax
Witam,

Wiem, że pytanie lekko głupawe, ale ostatnio przeglądając zdjęcia mojego silnika w innych b4 zauważyłem brak pewnej części, mianowicie.

Tak to wygląda u mnie

[img=http://img228.imageshack.us/img228/853/sadf.jpg]


a tak u kolegi klubowicza

http://img102.imageshack.us/img102/3761/s5002849.jpg

brakuje jakiejś rury dolotu czy jak?

: 04 maja 2009, 23:38
autor: keczy
brakuje Ci rury która zasysa powietrze z okolicy prawej lampy, a tak dokładniej to za prawą lampą jest taka plastikowa grodz z dziura i wychodzi z niej gumowa rurka która łączy się z kolankiem, a ono z tą częścią którą widzisz u siebie ;-)

: 05 maja 2009, 16:17
autor: Mabrothrax
problem w tym ze nie mam pod lampą nic, żadnego wejścia

: 05 maja 2009, 17:35
autor: macspeed
To jest za lampą, poza tym nie nazwałbym tego wejściem :)

: 05 maja 2009, 18:11
autor: Mabrothrax
A czy ktoś może określić dokładną nazwę ? żebym wiedział czego szukać :)

: 05 maja 2009, 23:10
autor: krzysztofNH
Najprościej Prawa obudowa Lampy przedniej z otworem na na wlot powietrza do filtra. ;-)

: 05 maja 2009, 23:53
autor: Kermit85
Jedyną różnicę którą widzę na tych fotkach to ta, że u Ciebie na kolanku wychodzącym z podstawy puszki filtra powietrza nie masz rury idącej w stronę kabiny tak jak na drugiej fotce.

A to o czym piszą koledzy wyżej to tzw. kierownica powietrza i składa się z osłony z dużym otworem, mocowanej za prawą lampą - wsuwana pionowo po takich niby szynach i gumowego kolanka które doprowadza powietrze do puszki filtra powietrza. Wygląda to mniej więcej tak:
Obrazek
oczywiście siłownik maski nie jest tu wymagany ;-)

Mimo wszystko u kolegi wygląda to tak jakby dolot powierza był doprowadzany z wnętrza komory silnika co jest dziwnym rozwiązaniem, a nie zza lampy jak w większości audiczek z którymi się spotkałem.

Rano pyknę fotkę jak to wygląda założone w autku ;-)

: 06 maja 2009, 15:50
autor: Mabrothrax
Kermit85 pisze:Jedyną różnicę którą widzę na tych fotkach to ta, że u Ciebie na kolanku wychodzącym z podstawy puszki filtra powietrza nie masz rury idącej w stronę kabiny tak jak na drugiej fotce.

A to o czym piszą koledzy wyżej to tzw. kierownica powietrza i składa się z osłony z dużym otworem, mocowanej za prawą lampą - wsuwana pionowo po takich niby szynach i gumowego kolanka które doprowadza powietrze do puszki filtra powietrza. Wygląda to mniej więcej tak:
[url=http://images40.fotosik.pl/71/76df21bc37aa216am.jpg]Obrazek[/URL]
oczywiście siłownik maski nie jest tu wymagany ;-)

Mimo wszystko u kolegi wygląda to tak jakby dolot powierza był doprowadzany z wnętrza komory silnika co jest dziwnym rozwiązaniem, a nie zza lampy jak w większości audiczek z którymi się spotkałem.

Rano pyknę fotkę jak to wygląda założone w autku ;-)
I tą kierownicę powietrza powinienem zakupić z rurą? czy może tylko rurę?

A tak jeszcze pomyślałem, że zamiast tego od razu z grubej rury stożek ? czy niezbyt się da?

: 06 maja 2009, 20:59
autor: kaline1984
Witam.U mnie też nie ma tej części tylko te kolanko jest skierowane w strone grila.A ze stożkiem to nic Ci nie da.

: 06 maja 2009, 22:14
autor: srutwaLTM
hej tak to wygląda na rysunku, popatrz może ci się przyda. :shock:

: 07 maja 2009, 00:23
autor: Mabrothrax
Hm z rysunku powyżej wynika, że nic nie powinno być, bo odpływ jest poprowadzony niżej. zgłupiałem, z tym, że chyba kolanko mam nie w tą stronę

: 07 maja 2009, 09:31
autor: nowi2
siema Adriano, to kolanko powinno być u ciebie odwrócone otworem do przodu, i zamocowane w takiej sciance z otworem na to właśnie kolanko, zwanej kierownicą powietrza :) i to wszystko, tak samo jest u mnie. a u kolegi to pewnie coś pomajstrowane jest i dlatego jest inaczej :-P

: 07 maja 2009, 11:31
autor: Słonik
Mabrothrax, u ciebie jest wszystko w porzadku lecz brakuje dwoch czesci, pierwsze co to jak masz to kolanko skierowane w strone grodzi to do niego dolacza sie, zaklada kolanko ktore zawraca o 180stopni w strone lampy a potem do niego dolaczona jest taka rumowa rura idaca do tej kierownicy powietrza za lampa.
Skoluj sobie to kolanko ktore zawraca o 180stopni a do niego podepnij waz elastyczny uzywany do wentylacji fi80mm i wyprowadz go w kratce zdezraka pod prawa lampa, jak masz kaske to zafunduj sobie do tego wkładke filtra powietrza K&N a gwarantuje ci ze poczujesz roznice. Pisze celowo zebys skolowal sobie to kolanko wygiete o 180stopni bo bez niego gdy podlacze elastyczny przewod odrazu do tego kolanka ktore ty masz to, bynajmniej mi, auto wyraznie gorzej przyspiesza, nie wiem czemu.
Tak to wyglada u mnie:
Obrazek
Obrazek
Zamist tego srebrnego przewodu powinna byc elastyczna guma widoczna na zdjeciu ktore pokazales w pierwszym poscie i idzie ona do tego zaklejonego otworu za lampa.

: 07 maja 2009, 11:40
autor: czapa
A jest możliwa osłona lampy bez tego otworu? Ja posiadam wszystkie te części ale nie mam tego otworu.

: 07 maja 2009, 11:46
autor: Słonik
Nie wiem nie spotkalem sie. Kumpel w B3 tez ma tak jak ja z rura i otworem za lampa.