[1,6E ADA] Swap na 2.0 ABK 115KM
: 05 maja 2009, 09:44
Witam
Silnik w moim aucie miał być remontowany. Było niskie ciśnienie smarowania oraz słabe sprężania na 2 cylindrach. Miały być w sumie wymienione pierścienie i części które trzeba wymienić przy tej naprawie np uszczelki itp. Okazało się że 2 korbowody są zgięte i czy przypadkiem nie trzeba by wymienić również tłoków. Wiec naprawa mogłaby kosztować nawet do 2 tysięcy ze wszystkim. Jeszcze dobrze byłoby jakby te części były dostępne bo mało spotykany jest ten motor.Więc jak nic nie zostało zamówione to dowiedziałem się na forum że można zmienić ten silnik na blizniaczego ABK. Mógłbym również zmienić na taki sam ale jak ABK nie będzie dużo więcej palił a będzie dynamiczniejszy inie będzie dużo przeróbek to zdecydowałbym się na niego. Dużym plusem wymiany silnika na taki sam czyli ADA byłoby to że miałbym części zamienne do niego ze starego ADA chociaż również sporo by się przydało z ADA do ABK. I moje pytanie: Czy dużo byłoby przeróbek przez wymianę silnika z ADA na ABK ,co muszę wymienić, co może zostać i na co muszę uważać przy swapie, czy może jednak dać się na spokój z ABK i wymienić na taki sam czyli ADA chociaż chciałbym ABK mocniejszy bo ten ADA wydaje mi się że słaby jest i ma mały moment obrotowy.Cy by pasował albo mogłby zostać sterownik silnika i przepływomierz?Piszcie czy się opłaca i czy by zamocowania pasowały oraz co ze skrzynią biegów -bo mam ta krótszą-nie wiem jaki symbol ale miałem 3000 obr na silniku przy 100km/h na piątym biegu.
Silnik w moim aucie miał być remontowany. Było niskie ciśnienie smarowania oraz słabe sprężania na 2 cylindrach. Miały być w sumie wymienione pierścienie i części które trzeba wymienić przy tej naprawie np uszczelki itp. Okazało się że 2 korbowody są zgięte i czy przypadkiem nie trzeba by wymienić również tłoków. Wiec naprawa mogłaby kosztować nawet do 2 tysięcy ze wszystkim. Jeszcze dobrze byłoby jakby te części były dostępne bo mało spotykany jest ten motor.Więc jak nic nie zostało zamówione to dowiedziałem się na forum że można zmienić ten silnik na blizniaczego ABK. Mógłbym również zmienić na taki sam ale jak ABK nie będzie dużo więcej palił a będzie dynamiczniejszy inie będzie dużo przeróbek to zdecydowałbym się na niego. Dużym plusem wymiany silnika na taki sam czyli ADA byłoby to że miałbym części zamienne do niego ze starego ADA chociaż również sporo by się przydało z ADA do ABK. I moje pytanie: Czy dużo byłoby przeróbek przez wymianę silnika z ADA na ABK ,co muszę wymienić, co może zostać i na co muszę uważać przy swapie, czy może jednak dać się na spokój z ABK i wymienić na taki sam czyli ADA chociaż chciałbym ABK mocniejszy bo ten ADA wydaje mi się że słaby jest i ma mały moment obrotowy.Cy by pasował albo mogłby zostać sterownik silnika i przepływomierz?Piszcie czy się opłaca i czy by zamocowania pasowały oraz co ze skrzynią biegów -bo mam ta krótszą-nie wiem jaki symbol ale miałem 3000 obr na silniku przy 100km/h na piątym biegu.