Strona 1 z 1
[B4 ABK] Szalejące wentylatory chłodnicy
: 17 maja 2009, 21:47
autor: elektronic
Pytanie z cyklu: czy ten typ tak ma.
Problem jak w temacie; po przejechaniu nawet ledwo kilku km (nawet silnik się dobrze nie nagrzeje) wiatraczki zaczynają wariować! Włączają się i wyłączają co kilkanaście sekund. Taki stan trwa 10-15 min i jest spokój. Czy to normalne? I nie mówie tu o staniu w upalny dzień w koreczku. Zimą nic takiego nie występuje...
: 17 maja 2009, 21:53
autor: grze
Na początek sprawdź czujnik wentylatora chłodnicy. Mieści się on u dołu chłodnicy.
: 17 maja 2009, 22:55
autor: elektronic
Czyli miernikiem go potraktować czy wywalić od razu?
: 17 maja 2009, 22:59
autor: kardi21
Pewnie ten czujnik przy chłodnicy,miałem to samo,był zwalony-wymieniłem na nowy. nowy kosztował mnie jakieś 20zł.
: 17 maja 2009, 23:06
autor: elektronic
kardi21 pisze:miałem to samo
Heh, czyli nie tylko mnie to nęka <ok> Jak będę w mieście to kopsne się do chłopaków i wezme
: 18 maja 2009, 22:49
autor: Rodzyn
Witam dołaczam sie do tematu mam problem w silniku 2.0 abk 115 km zawsze po wylaczeniu silnika czy przejade 100km czy 10km wlacza sie mi wentylator na chlodnicy i chodzi przez jakies 10-15 min czy to normalne czy jakis czujnik padl ? Podczas jazdy dziala wszystko poprawnie tylko tak jak mowie po wylaczeniu silnika dzieki z gory za dobre slowo.
: 19 maja 2009, 10:25
autor: bendinger5
jak mam trochę odmienny problem!mianowicie nie działają mi wentylatory i silnik sie grzeje.wymieniłem czujnik na nowy i nic to nie dało,a na dodatek wogule nie wskazuje temteratury!wentylatory działają bo sprawdzałem na krótko, co robić bo nawet w miasto nie mogę wiechać bo zaraz woda sie gotuje!?
: 19 maja 2009, 11:49
autor: misiek440
Witam dołaczam sie do tematu mam problem w silniku 2.0 abk 115 km zawsze po wylaczeniu silnika czy przejade 100km czy 10km wlacza sie mi wentylator na chlodnicy i chodzi przez jakies 10-15 min czy to normalne czy jakis czujnik padl ? Podczas jazdy dziala wszystko poprawnie tylko tak jak mowie po wylaczeniu silnika dzieki z gory za dobre slowo.
Nie wiem czy też tak jest w ABK ale w 3A to normalne. Po wyłączaniu silnika, załączają sie wentylatory sterowane z czujnika na głowicy (u mnie znajduje sie on miedzy obudową paska rozrządu a kolektorem ssącym przyczepiony krzywka do głowicy mniej więcej tak jak znajduje sie pierwszy cylinder
) ma on się załączać jeżeli temp głowicy jest zbyt wysoka aby się wtryski nie zapiekły (u mnie nawet w zimie potrafił się załączyć)
: 19 maja 2009, 12:31
autor: kardi21
bendinger5 pisze: wymieniłem czujnik na nowy
jaki czujnik wymieniłeś? to że nie wskazuje temp. to może czujnik płynu chłodzącego przy krućcu a że się gotuje to termostat do wymiany.. ja miałem podobnie z małą różnicą,że silnik nie dogrzewał się,nie łapał temperatury a po wymianie termostatu OK.
: 20 maja 2009, 17:27
autor: Rodzyn
misiek440 pisze:Witam dołaczam sie do tematu mam problem w silniku 2.0 abk 115 km zawsze po wylaczeniu silnika czy przejade 100km czy 10km wlacza sie mi wentylator na chlodnicy i chodzi przez jakies 10-15 min czy to normalne czy jakis czujnik padl ? Podczas jazdy dziala wszystko poprawnie tylko tak jak mowie po wylaczeniu silnika dzieki z gory za dobre slowo.
Nie wiem czy też tak jest w ABK ale w 3A to normalne. Po wyłączaniu silnika, załączają sie wentylatory sterowane z czujnika na głowicy (u mnie znajduje sie on miedzy obudową paska rozrządu a kolektorem ssącym przyczepiony krzywka do głowicy mniej więcej tak jak znajduje sie pierwszy cylinder
) ma on się załączać jeżeli temp głowicy jest zbyt wysoka aby się wtryski nie zapiekły (u mnie nawet w zimie potrafił się załączyć)
dziekuje to to chyba jest to co niektorzy nazywaja dochladzaniem glowicy a u mnie w zimie to tez sie wlacza podobnie jak i w lecie moze zima krocej sie troszke obracal ok przestane sie chyba tym przejmowac dzieki raz jeszcze
: 18 paź 2009, 21:50
autor: elektronic
Rodzyn pisze:misiek440 pisze:Witam dołaczam sie do tematu mam problem w silniku 2.0 abk 115 km zawsze po wylaczeniu silnika czy przejade 100km czy 10km wlacza sie mi wentylator na chlodnicy i chodzi przez jakies 10-15 min czy to normalne czy jakis czujnik padl ? Podczas jazdy dziala wszystko poprawnie tylko tak jak mowie po wylaczeniu silnika dzieki z gory za dobre slowo.
Nie wiem czy też tak jest w ABK ale w 3A to normalne. Po wyłączaniu silnika, załączają sie wentylatory sterowane z czujnika na głowicy (u mnie znajduje sie on miedzy obudową paska rozrządu a kolektorem ssącym przyczepiony krzywka do głowicy mniej więcej tak jak znajduje sie pierwszy cylinder
) ma on się załączać jeżeli temp głowicy jest zbyt wysoka aby się wtryski nie zapiekły (u mnie nawet w zimie potrafił się załączyć)
dziekuje to to chyba jest to co niektorzy nazywaja dochladzaniem glowicy a u mnie w zimie to tez sie wlacza podobnie jak i w lecie moze zima krocej sie troszke obracal ok przestane sie chyba tym przejmowac dzieki raz jeszcze
No koledzy... czujnik wymieniłem i... objawy nadal występują...
Niepotrzebnie wydane 25 zeta. Czyli to steruje czujnik na głowicy teraz to wiem napewno! - Potwierdził to znajomy mechanik. Ale teraz nie mogę wymyśleć w jaki to sposób wentylatory chłodnicy studzą głowicę?
: 19 paź 2009, 20:40
autor: juniorexx
Jeśli chodzi o ten czujnik schładzania wtrysków na wyłączonym silniku (nr. wg. ETKA 053 919 369A) fachowo zwany przełącznikiem termicznym to sprawa wyglądała u mnie tak: włączał się po przejechaniu 10 czy 50 km a nawet po odpaleniu i zgaszeniu auta Silnik zimny). Kupiłem nowy ori czujnik (około 50pln) i od tamtej pory wentylatory załączają się już tylko przy większej temperaturze zewnętrznej (lato) lub jak mocno "przegonię" auto i szybko go zgaszę. :mrgreen:
: 19 paź 2009, 23:43
autor: elektronic
No w zasadzie u mnie jest podobnie bo wlącza się po jakimś tam odcinku drogi jak już wyłącze silnik. Zimę tego nie zauważyłem. No ale i tak nie widzę związku między wtryskami w głowicy a wentylatorami w chłodnicy - nawet jak wychłodzi się płyn to czy jest jego obieg?? - wydaje mi się że pompa się nie kręci, więc i tak płyn zostaje w chłodnicy. Wentylator przez kilka minut załącza się na chwilę i wyłącza na przemian.
: 20 paź 2009, 08:32
autor: WOJTEK26
Jezeli po zgaszeniu silnika temp głowicy wzrośnie do 107 stopni wciagu 10min to czujnik przy głowicy załacza wentylatory wcelu schłodzenia głowicy pedem powietrza :!: Jezeli chodzi o problem kolegi bendinger5 sprawdź czy po zmostkowaniu przewodów we wtyczce załacza sie wentylatory. Jezeli tak to problem tkwi w termostacie, jezeli nie to szukaj usterki w przekaźniku lub przekaźnikach ( wersje z klimą).