Strona 1 z 1

[B4 ABK] Szalejące wentylatory chłodnicy

: 17 maja 2009, 21:47
autor: elektronic
Pytanie z cyklu: czy ten typ tak ma.
Problem jak w temacie; po przejechaniu nawet ledwo kilku km (nawet silnik się dobrze nie nagrzeje) wiatraczki zaczynają wariować! Włączają się i wyłączają co kilkanaście sekund. Taki stan trwa 10-15 min i jest spokój. Czy to normalne? I nie mówie tu o staniu w upalny dzień w koreczku. Zimą nic takiego nie występuje...

: 17 maja 2009, 21:53
autor: grze
Na początek sprawdź czujnik wentylatora chłodnicy. Mieści się on u dołu chłodnicy.

: 17 maja 2009, 22:55
autor: elektronic
Czyli miernikiem go potraktować czy wywalić od razu?

: 17 maja 2009, 22:59
autor: kardi21
Pewnie ten czujnik przy chłodnicy,miałem to samo,był zwalony-wymieniłem na nowy. nowy kosztował mnie jakieś 20zł.

: 17 maja 2009, 23:06
autor: elektronic
kardi21 pisze:miałem to samo
Heh, czyli nie tylko mnie to nęka <ok> Jak będę w mieście to kopsne się do chłopaków i wezme

: 18 maja 2009, 22:49
autor: Rodzyn
Witam dołaczam sie do tematu mam problem w silniku 2.0 abk 115 km zawsze po wylaczeniu silnika czy przejade 100km czy 10km wlacza sie mi wentylator na chlodnicy i chodzi przez jakies 10-15 min czy to normalne czy jakis czujnik padl ? Podczas jazdy dziala wszystko poprawnie tylko tak jak mowie po wylaczeniu silnika dzieki z gory za dobre slowo.

: 19 maja 2009, 10:25
autor: bendinger5
jak mam trochę odmienny problem!mianowicie nie działają mi wentylatory i silnik sie grzeje.wymieniłem czujnik na nowy i nic to nie dało,a na dodatek wogule nie wskazuje temteratury!wentylatory działają bo sprawdzałem na krótko, co robić bo nawet w miasto nie mogę wiechać bo zaraz woda sie gotuje!?

: 19 maja 2009, 11:49
autor: misiek440
Witam dołaczam sie do tematu mam problem w silniku 2.0 abk 115 km zawsze po wylaczeniu silnika czy przejade 100km czy 10km wlacza sie mi wentylator na chlodnicy i chodzi przez jakies 10-15 min czy to normalne czy jakis czujnik padl ? Podczas jazdy dziala wszystko poprawnie tylko tak jak mowie po wylaczeniu silnika dzieki z gory za dobre slowo.
Nie wiem czy też tak jest w ABK ale w 3A to normalne. Po wyłączaniu silnika, załączają sie wentylatory sterowane z czujnika na głowicy (u mnie znajduje sie on miedzy obudową paska rozrządu a kolektorem ssącym przyczepiony krzywka do głowicy mniej więcej tak jak znajduje sie pierwszy cylinder ;-) ) ma on się załączać jeżeli temp głowicy jest zbyt wysoka aby się wtryski nie zapiekły (u mnie nawet w zimie potrafił się załączyć)

: 19 maja 2009, 12:31
autor: kardi21
bendinger5 pisze: wymieniłem czujnik na nowy
jaki czujnik wymieniłeś? to że nie wskazuje temp. to może czujnik płynu chłodzącego przy krućcu a że się gotuje to termostat do wymiany.. ja miałem podobnie z małą różnicą,że silnik nie dogrzewał się,nie łapał temperatury a po wymianie termostatu OK.

: 20 maja 2009, 17:27
autor: Rodzyn
misiek440 pisze:
Witam dołaczam sie do tematu mam problem w silniku 2.0 abk 115 km zawsze po wylaczeniu silnika czy przejade 100km czy 10km wlacza sie mi wentylator na chlodnicy i chodzi przez jakies 10-15 min czy to normalne czy jakis czujnik padl ? Podczas jazdy dziala wszystko poprawnie tylko tak jak mowie po wylaczeniu silnika dzieki z gory za dobre slowo.
Nie wiem czy też tak jest w ABK ale w 3A to normalne. Po wyłączaniu silnika, załączają sie wentylatory sterowane z czujnika na głowicy (u mnie znajduje sie on miedzy obudową paska rozrządu a kolektorem ssącym przyczepiony krzywka do głowicy mniej więcej tak jak znajduje sie pierwszy cylinder ;-) ) ma on się załączać jeżeli temp głowicy jest zbyt wysoka aby się wtryski nie zapiekły (u mnie nawet w zimie potrafił się załączyć)
dziekuje to to chyba jest to co niektorzy nazywaja dochladzaniem glowicy a u mnie w zimie to tez sie wlacza podobnie jak i w lecie moze zima krocej sie troszke obracal ok przestane sie chyba tym przejmowac dzieki raz jeszcze

: 18 paź 2009, 21:50
autor: elektronic
Rodzyn pisze:
misiek440 pisze:
Witam dołaczam sie do tematu mam problem w silniku 2.0 abk 115 km zawsze po wylaczeniu silnika czy przejade 100km czy 10km wlacza sie mi wentylator na chlodnicy i chodzi przez jakies 10-15 min czy to normalne czy jakis czujnik padl ? Podczas jazdy dziala wszystko poprawnie tylko tak jak mowie po wylaczeniu silnika dzieki z gory za dobre slowo.
Nie wiem czy też tak jest w ABK ale w 3A to normalne. Po wyłączaniu silnika, załączają sie wentylatory sterowane z czujnika na głowicy (u mnie znajduje sie on miedzy obudową paska rozrządu a kolektorem ssącym przyczepiony krzywka do głowicy mniej więcej tak jak znajduje sie pierwszy cylinder ;-) ) ma on się załączać jeżeli temp głowicy jest zbyt wysoka aby się wtryski nie zapiekły (u mnie nawet w zimie potrafił się załączyć)
dziekuje to to chyba jest to co niektorzy nazywaja dochladzaniem glowicy a u mnie w zimie to tez sie wlacza podobnie jak i w lecie moze zima krocej sie troszke obracal ok przestane sie chyba tym przejmowac dzieki raz jeszcze
No koledzy... czujnik wymieniłem i... objawy nadal występują... :-( Niepotrzebnie wydane 25 zeta. Czyli to steruje czujnik na głowicy teraz to wiem napewno! - Potwierdził to znajomy mechanik. Ale teraz nie mogę wymyśleć w jaki to sposób wentylatory chłodnicy studzą głowicę?

: 19 paź 2009, 20:40
autor: juniorexx
Jeśli chodzi o ten czujnik schładzania wtrysków na wyłączonym silniku (nr. wg. ETKA 053 919 369A) fachowo zwany przełącznikiem termicznym to sprawa wyglądała u mnie tak: włączał się po przejechaniu 10 czy 50 km a nawet po odpaleniu i zgaszeniu auta Silnik zimny). Kupiłem nowy ori czujnik (około 50pln) i od tamtej pory wentylatory załączają się już tylko przy większej temperaturze zewnętrznej (lato) lub jak mocno "przegonię" auto i szybko go zgaszę. :mrgreen:

: 19 paź 2009, 23:43
autor: elektronic
No w zasadzie u mnie jest podobnie bo wlącza się po jakimś tam odcinku drogi jak już wyłącze silnik. Zimę tego nie zauważyłem. No ale i tak nie widzę związku między wtryskami w głowicy a wentylatorami w chłodnicy - nawet jak wychłodzi się płyn to czy jest jego obieg?? - wydaje mi się że pompa się nie kręci, więc i tak płyn zostaje w chłodnicy. Wentylator przez kilka minut załącza się na chwilę i wyłącza na przemian.

: 20 paź 2009, 08:32
autor: WOJTEK26
Jezeli po zgaszeniu silnika temp głowicy wzrośnie do 107 stopni wciagu 10min to czujnik przy głowicy załacza wentylatory wcelu schłodzenia głowicy pedem powietrza :!: Jezeli chodzi o problem kolegi bendinger5 sprawdź czy po zmostkowaniu przewodów we wtyczce załacza sie wentylatory. Jezeli tak to problem tkwi w termostacie, jezeli nie to szukaj usterki w przekaźniku lub przekaźnikach ( wersje z klimą).