Strona 1 z 2

[80 B4 2.0E ABK] Zimny nie równo chodzi

: 18 maja 2009, 11:56
autor: Hulit
Witam wszystkich

Panowie prosze o pomoc. Cos się stało z moja niunią. Po remoncie silnika (uszczelka pod głowica, uszczelniacze, pierścienie, pasek rozrządu itd.) autko nie równo chodzić na zimnym silniku czasami gaśnie. Na ciepłym chodzi ładnie(dotuczy PB i LPG), wymieniłem również palec, kopułkę, przewody i świece, niebieski czujnik, przekaźnik 30. Dzisiaj podpoiłem auto pod kompa i błędów zero, ale coś dziwnego temperature silnika pokazuje 2000 stopni, napięcie na aku 0V, obroty silnika 1/min. Mechanik stwierdzi walnięty sterownik.
Czy to możliwe, że przy złym ustawieniu zapłonu auto by się tak zachowywało? Mechanik mówił ze nic nie ruszał bo nie było potrzeby ustawiać na nowo. A do tego wszystkiego przestało pokazywać tenp. wskazówka nawet nie drgnie.

Proszę pomóżcie czy musze kupować nowy sterownik? Czy można to jakoś sprawdzi?

Co to może być?

Dziękuje z góry za odpowiedzi i porady

: 18 maja 2009, 12:46
autor: krisiun1
Skoro temp silnika według sterownika wynosi 2000st to należałoby sprawdzić ten "nowy" niebieski czujnik za pomocą miernika na zimnym silniku oporność ok 200 Ohm na ciepłym ok 2000 Ohm.

: 18 maja 2009, 12:50
autor: Hulit
Właśnie dzisiaj był sprawdzany mechanik stwierdził że jest ok oporność 230 Ohm na zimnym a na ciepłym nie sprawdzał. Juz nie wiem w co ręce włozyc :/

: 18 maja 2009, 12:55
autor: krisiun1
W takim razie niech sprawdzi na ciepłym, rezystancja tego czujnika zmienia się z temp cieczy chłodzącej.Skąd wie że jest OK skoro sprawdził na zimnym silniku.

: 18 maja 2009, 12:59
autor: Hulit
Tak zrobie każe sprawdzić na ciepłym. A do czego jet tem czujnik obok niebieskiego okrągły 3-pinowy?

: 18 maja 2009, 13:01
autor: krisiun1
Od wskaźnika temp na desce rozdzielczej.

: 18 maja 2009, 13:03
autor: Hulit
Czyli jeśli mi nie pokazuje temperatury to on będzie uszkodzony. A czy uszkodzenie tego czujnika ma wpływ na prace silnika?

: 18 maja 2009, 13:06
autor: krisiun1
Uszkodzenie tego czujnika nie ma wpływu na pracę silnika, ale nie koniecznie czujnik jest powodem braku wskazań, jeśli masz jednocześnie problem z prawidłowym wskazaniem poziomu paliwa to należy sprawdzić stabilizator napięcia.Poszukaj na forum.

LINK

: 18 maja 2009, 13:13
autor: Hulit
krisiun1 pisze:Uszkodzenie tego czujnika nie ma wpływu na pracę silnika, ale nie koniecznie czujnik jest powodem braku wskazań, jeśli masz jednocześnie problem z prawidłowym wskazaniem poziomu paliwa to należy sprawdzić stabilizator napięcia.Poszukaj na forum.
trafiłeś w dziesiątke paliwo tez pokazuje jak chce.Widze że każdy szczekół jest istotny przy diagnozie więc moge dodać że na zimnym nie włącza ssania.

Wielkie dzięki

: 18 maja 2009, 13:57
autor: krisiun1
Za ssanie odpowiada niebieski czujnik, na podstawie jego wskazań sterownik załącza ssanie.Może podczas remontu mechanicy uszkodzili połączenie między sterownikiem a czujnikiem.

: 19 maja 2009, 10:31
autor: Hulit
Dziś rano przed pierwszym uruchomieniem silnika odpiąłem niebieski czujnik i o dziwo auto zapaliło na dyk włączyło się ssanie, próbę powtórzyłem na gazie również pomyślnie. Następnie zapiąłem czujnik auto chodziło nierówno na PB i LPG. Na włączonym silniku odpiąłem niebieski czujnik "niunia" w ogóle nie chciała chodzić gasła. Po ponownym wpięciu p przygazowaniu auto szczeliło z rury wydechowej, nie chciało złapać obrotów. Niestety nie mam miernika (musze pożyczyć) żeby zmierzyć oporność, ale wydaje mi się, że sterownik chyba można wykluczyć. Moje wątpliwości są coraz większe do pomiarów mechanika

Moim zdanie to z niebieskim czujnikiem jest coś nie tak. Połączenie między czujnikiem a sterownikiem sprawdziłem wizualnie nie zauwazyłem nic niepokojącego.

krison1 dzięki wielkie za zainteresowanie. Jak pożyczę miernik to napisze, co i jak, chyba, że macie inne pomysły może sonda lambda?

: 19 maja 2009, 10:38
autor: grze
Hulit pisze:Moim zdanie to z niebieskim czujnikiem jest coś nie tak.
Na to by wyglądało, skoro po odłączeniu niebieskiego czujnika problem ustał. Wymień niebieski czujnik. To dosyć częsta usterka. Nowy czujnik w ASO kosztuje niecałe 55 zł
Zamiennik w motoryzacyjnym 17 zł. Ale lepiej kupić ori.
Hulit pisze:może sonda lambda?
Wymień najpierw czujnik, a sondzie daj na razie spokój.

PS.
Tylko nie wyjmuj czujnika na rozgrzanym silniku, bo wywali Ci płyn z układu chłodzenia.

: 19 maja 2009, 10:41
autor: Hulit
Najpierw zmierze oporność z czystej ciekawości. I czujnik do wymiany.
Z płynem nauczyłem sie na błedach :-/

Dzięki za rade

: 19 maja 2009, 21:16
autor: szantis
I tak jest coś dziwnego z wskazaniami z vag'a. Jestem akurat po walce z zapłonem i niebieskim czujnikiem i w/g wskazań zakres wartości ze sterownika jest od -40'C do +120 'C nie wiem skąd się u Ciebie wzięło 2000'C. Tak wiec albo mechanior coś źle sczytał ,albo rzeczywiście coś z sterownikiem.

[ Dodano: 2009-05-19, 21:19 ]
krisiun1 pisze:Skoro temp silnika według sterownika wynosi 2000st to należałoby sprawdzić ten "nowy" niebieski czujnik za pomocą miernika na zimnym silniku oporność ok 200 Ohm na ciepłym ok 2000 Ohm.

A koledze coś się chyba pomyliło....dla ok 20'C rezystancja niebieskiego czujnika powinna być pomiędzy 2000-3000 Ohm , a dla 90'C 200-300 Ohm.

: 19 maja 2009, 22:48
autor: Hulit
Jeśli jechałem do mechanika 10 km to silnik był ciepły( 5 minut postoju) i te 230 ohma to było w takim razie na ciepłym silniku. Coś ten mechanik kręci :-/