Strona 1 z 1

[80 B3 1.8S JN B+LPG 1990r] Niskie obroty na zimnym silniku

: 18 maja 2009, 13:53
autor: dsv
Witam Wszystkich.
Mam następujący problem:
Kiedy po nocy odpalam silnik to obroty, zaraz po odpaleniu, utrzymują się na poziomie 300-400 obr/min i w miarę rozgrzewania się silnika podnoszą się do 900-1000 obr/min. Problem występuje zarówna na benzynie jak i na LPG. Próbowałem doraźnie rozwiązać problem napinając linkę od gazu, ale na ciepłym silniku obroty były za wysokie, więc wróciłem do poprzednich ustawień. Może ktoś z Was miał podobny problem i go rozwiązał? Przeszukałem już to forum, ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Dziękuję z góry za pomoc.

: 18 maja 2009, 16:51
autor: misiek440
ja bym sprawdzał na początku czujnik temperatury czy ma dobrą rezystancje, dalej musisz pytać chłopaków bo nie widziałem tego silnika <ok>

: 18 maja 2009, 18:58
autor: dsv
Sprawdziłbym ale proszę podpowiedzieć który sprawdzić? (u mnie jest trzy: dwa na górze i jeden na dole gumowego przewodu).
Jaka powinna być rezystancja?
Mój silnik to JN (mechaniczny, wielopunktowy wtrysk na wtrysku Bosch KE-Jetronic).

: 19 maja 2009, 05:57
autor: grzesce
dsv - Sprawdź niebieski czujnik zamocowany od spodu do plastikowego rozgałęźnika do którego biegnie główny (najgrubszy) wąż chłodniczy...

Wartości rezystancji:

0st - około 6000ohm
20 - około 2500
50 - około 1000
70 - około 400
80 - około 300
90 - około 200
100 - około 150

: 21 maja 2009, 14:08
autor: dsv
Sprawdziłem rezystancje czujnika (tego dolnego) i stwierdziłem, że wszystko jest w normie. Problem nadal istnieje.

Jak sprawdzić - "Czasowy wyłącznik termiczny"? (ten lewy górny czujnik na wężu)
Odnoszę wrażenie, że brakuje obrotów ssania, tzn. na początku obroty powinny być podwyższone - tak ok. 1400 obr/min. U mnie wtedy są niskie ok 300-400 obr/min. Może ten problem wynikać z wadliwie działającego układu piątego wtryskiwacza (zamontowanego w kolektor dolotowy).

Znalazłem!!! :mrgreen:
To był wadliwie działający "zawór dodatkowego powietrza". Wymieniłem i problem zniknął.

Szkoda, że nikt nie podsunął mi pomysłu, aby sprawdzić ten zawór. :-(
A tylu tutaj ekspertów. :-/