Strona 1 z 2
[B4 ABK] Tłumnik końcowy z diesla do benzyny
: 20 maja 2009, 16:06
autor: sargi35
Witanko. Powiedzcie mi, czy tłumnik końcowy z diesla 1,9 L(90 KM) nadaje się do benzyny 2.0 L na pełnym(115KM) ? Wygląda tak samo, ale czy ma takie samo działanie, w sumie tylko tłumi hałas, a przepustowość powinien mieć także taką samą. :lol:
: 20 maja 2009, 16:59
autor: WOJTEK26
Zamontowac mozna bo mocowania sa takie same i widziałem 2 PB z takimi wydechami ale nie mam pojecia jak wpływaja na prace silnika. Zamontuj i napisz chociaz wygląda to bardzo głupio PB z rurami w dół :lol:
: 20 maja 2009, 17:44
autor: michael80b3
Zamontować możesz bo z tym nie powinno być problemu, ale jak będzie wyglądał benzyniak z wydechem skierowanym w dół?
: 20 maja 2009, 19:35
autor: sargi35
Spoko loko, końcówka będzie zmieniona
: 21 maja 2009, 00:37
autor: HeavenQueen
Wydaje mi się że tłumiki od silników wysokoprężnych powinny mieć inną budowę, umożliwiającą dużo większy przepływ spalin. Diesel chyba bardziej 'dmucha' ze zwględu na sporo większą lambdę (brak przepustnicy, turbosprężarka).
Jeśli moje przypuszczenia są słuszne to taki tłumik końcowy może mieć pozytywny wpływ poprzez rozprężenie układu, może się zwiększyć hałas, natomiast jakie zajdą zjawiska falowe to nie mam pojęcia.
: 21 maja 2009, 08:05
autor: PMX
HeavenQueen, turbo w tym przypadku to akurat tłumi "dmuchanie" silnika w wydech...
: 21 maja 2009, 15:08
autor: sargi35
turbo w tym przypadku to akurat tłumi "dmuchanie" silnika w wydech... to znaczy że co ?
: 21 maja 2009, 20:28
autor: HeavenQueen
Łopatki gorącej strony turosprężarki zmieniają energię pędu spalin na pracę mechaniczną na wale tejże maszyny, co za tym idzie powodują spadek ciśnienia spalin na wylocie z turbo, czego wynikiem jest wzrost prędkości spalin i akustycznie bardziej 'dmucha'. Bądź co bądź spalin wg. mnie będzie stosunkowo więcej niż w benzyniaku
: 21 maja 2009, 21:13
autor: sargi35
Czyli co, zakładać taki tłumnik czy lepiej nie?
: 21 maja 2009, 22:14
autor: HeavenQueen
Spróbuj, jest szansa że będzie lepiej, a może być najwyżej tak samo. Najlepiej to by było z hamować przed i po dla wyjaśnienia sprawy. Jeśli się nie zdecydujesz a masz ten tłumik gdzieś na boku to ja go wezmę chętnie do swojego ABK
A jeszcze może tak przy okazji napiszę co mnie naszło niedawno. Tak rozważając na temat spalin, warto wiedzieć że ich (masowo) jest zawsze tyle samo, zmienia się tylko ciśnienie, co za tym idzie objętość spalin i prędkość. Mam gdzieś kilka mądrych wzorów i zależności przepływów czynników przez kanały (straty, opory itp. w funkcji temperatur, ciśnień i prędkości), jakby był ktoś zainteresowany to mogę umieścić.
: 21 maja 2009, 23:39
autor: PMX
HeavenQueen pisze:Łopatki zimej strony turosprężarki zmieniają energię pędu spalin na pracę mechaniczną na wale tejże maszyny, co za tym idzie powodują spadek ciśnienia spalin na wylocie z turbo, czego wynikiem jest wzrost prędkości spalin i akustycznie bardziej 'dmucha'. Bądź co bądź spalin wg. mnie będzie stosunkowo więcej niż w benzyniaku
Co masz na myśli pisząc "zimnej strony"?
Przez zimną stronę turbo rozumiem łopatki które dmuchają powietrze do silnika...
Po drugiej stronie jest znacznie goręcej i to ta strona (nazwijmy ją gorącą) siłą "przelotu" spalin przez wirnik napędza wirnik sprężarki po stronie "zimnej". (tak w skrócie)
Spadek ciśnienia za turbo na pewno nie powoduje wzrostu prędkości spalin... przy założeniu że średnica wydechu jest stała. Jedynie samo turbo siłą bezwładności może powodować szybsze opróżnianie wydechu ze spalin (zwyczajnie je wypompuje)
: 22 maja 2009, 05:29
autor: HeavenQueen
PMX pisze:
Co masz na myśli pisząc "zimnej strony"?
Faktycznie mój błąd. Chodziło o gorącą.
Natomiast z równania ciągłości strugi wynika że jeśli mamy spadek ciśnienia w przekroju to równoważony jest on wzrostem prędkości
: 22 maja 2009, 08:23
autor: seb100
Panowi,
Ja mam taki tłumik zamontowany, obcięte rury na prosto i założone końcówki z kwasówki rurki. Można zakładac nić sie nie stanie.
: 22 maja 2009, 12:37
autor: PMX
HeavenQueen, Wzoru nie znam ale na logikę rzecz biorąc przy zmniejszeniu ciśnienia nie może wzrastać prędkość... bo z tego by wychodziło że przy słabo odkręconym kranie woda leci szybciej, a więc i więcej objętościowo w jednostce czasu...
Ale koniec OT <ok>
: 22 maja 2009, 21:52
autor: HeavenQueen
PMX pisze:HeavenQueen, Wzoru nie znam ale na logikę rzecz biorąc przy zmniejszeniu ciśnienia nie może wzrastać prędkość... bo z tego by wychodziło że przy słabo odkręconym kranie woda leci szybciej, a więc i więcej objętościowo w jednostce czasu...
Ale koniec OT <ok>
Strumiennica, dysza, zwężka (np. Venturiego), turbina itp. to są przykłady gdzie zmiejszenie przekroju powoduje wzrost prędkości kosztem spadku ciśnienia. W kwestii wody w kranie jest inaczej, ponieważ woda jest nieściśliwa. Ale weź typowego węża ogrodowego, bez dyszy (końcówki) woda leci tak sobie, założysz pistolet, masowo leci tyle samo a dużo szybciej i dalej
Jeszcze w kwesti tłumików. Dzisiaj kolega zmierzył sobie różnicę ciśnienia akustycznego w Vectrze 2.0 DTI z tłumikiem końcowym i bez. Różnica w granicach błedu pomiarowego.