Strona 1 z 2

[80 b4 2.0 ABT] Szarpie muli :(

: 08 kwie 2007, 21:05
autor: homer
witam ma takowy prblem ze moja niunka strasznie niefajnie jezdzi na gaz reaguje niemrawo badz wrecz sie dlawi i szarpie wystepuje to po tym ja sie silnik nagrzeje... wystepuja falujace obroty i slychac przez jakis czas dziwne cykanie odbiegajace z komory silnika od strony pasazera :shock: :-x :-/ co moze byc przyczyna tego zachowania??
wymienione sa juz swiece kable rozdzielacz czujnik temp zasysanego powietrza wraz z ukl wtryskowym filtr paliwa i powietrza

zostaje sonda lambda silnik krokowy i(....)?????



BTW czyregulator napiecia moze miec z tym zwiazek?? bo zauwazylem ze wskazowka od poziomu paliwa sobie pokazuje jak jej sioe podoba dzieki z apomoc :mrgreen:

: 09 kwie 2007, 10:14
autor: kilerek 23
wiesz jeśli chodzi o wskazówke paliw to sprawdz wszystkie połączenia masy....
a jeśli chodzi o silnik to czujnik temp silnika i sonda lambda... sprawdz to a jeżeli nie pomoże to będziemy mysleć dalej pozdrawiam!

: 09 kwie 2007, 13:49
autor: homer
kilerek 23 pisze:wiesz jeśli chodzi o wskazówke paliw to sprawdz wszystkie połączenia masy....
a jeśli chodzi o silnik to czujnik temp silnika i sonda lambda... sprawdz to a jeżeli nie pomoże to będziemy mysleć dalej pozdrawiam!
a gdzie ten czujnik jest?? jezeli ci chodzi o te dwa w termostatcie tez sa wymienione (ten dwu i trzy pinowy) ale dzikei sprawdze sonde a mam pytanko czy da sie jakos tak sprawdzic domowym sposobem czy to sonda( tz czy mozna ja odpiac i sprawdzic? Bo spalanie mi wtedy wzrosnie ale czy cos sie jeszcze moze stac??) bo zauwazyle z edizje sie tojak sie silnik nagrzeje z gory dzieki


BTW jak ta saned wrazie czego odlaczyc :) :?:

: 09 kwie 2007, 14:10
autor: chlopasek
u kolegi w b3 poszla cewka zaplonowa to silnik przerywal przy dodaniu gazu sie mulil nie chcial na wolnych chodzic i slabo palil,wez to pod uwage jak bedziesz sprawdzal

: 09 kwie 2007, 14:17
autor: homer
chlopasek pisze:u kolegi w b3 poszla cewka zaplonowa to silnik przerywal przy dodaniu gazu sie mulil nie chcial na wolnych chodzic i slabo palil,wez to pod uwage jak bedziesz sprawdzal
a to tezjuz mam wymienione :-? no wszysctko procz sondy, krokowca(da sie go wogule rozebrac??) i czujnika polozenia przepustnicy :cry:

: 09 kwie 2007, 14:18
autor: PABLO
A może to pompa paliwa lub filtr paliwa

: 09 kwie 2007, 14:32
autor: Kornel
homer pisze:a gdzie ten czujnik jest?? jezeli ci chodzi o te dwa w termostatcie tez sa wymienione (ten dwu i trzy pinowy) ale dzikei sprawdze sonde a mam pytanko czy da sie jakos tak sprawdzic domowym sposobem czy to sonda( tz czy mozna ja odpiac i sprawdzic? Bo spalanie mi wtedy wzrosnie ale czy cos sie jeszcze moze stac??) bo zauwazyle z edizje sie tojak sie silnik nagrzeje z gory dzieki
W jakim termostacie??? Termostat jest przy pompie wody na dole silnika i nie ma tam czujników. Te dwa czujniki o których piszesz są w króćcu przy głowicy i jeden z nich ten dwu pinowy jest od układu wtryskowego a drugi szary trzy pinowy od wskaźnika i lampki na desce rozdzielczej. Jeżeli wymieniłeś oba na nowe to powinny być sprawne.

Sondę lambdę najlepiej sprawdzić na oscyloskopie podpinając się pod kabel sygnałowy. Powinna oscylować w granicach od 0,2 do 0,8V po jej rozgrzaniu.

Zobacz czy nie masz jakiejś nieszczelności, chodzi prze wszystkim o tą gumę między kolektorem ssącym a zespołem wtryskowym. Zobacz czy nie jest popękana.

Sprawdź jeszcze czy nie jest uszkodzony czujnik położenia przepustnicy.

: 09 kwie 2007, 14:56
autor: homer
KorNoLio pisze:
homer pisze:a gdzie ten czujnik jest?? jezeli ci chodzi o te dwa w termostatcie tez sa wymienione (ten dwu i trzy pinowy) ale dzikei sprawdze sonde a mam pytanko czy da sie jakos tak sprawdzic domowym sposobem czy to sonda( tz czy mozna ja odpiac i sprawdzic? Bo spalanie mi wtedy wzrosnie ale czy cos sie jeszcze moze stac??) bo zauwazyle z edizje sie tojak sie silnik nagrzeje z gory dzieki
W jakim termostacie??? Termostat jest przy pompie wody na dole silnika i nie ma tam czujników. Te dwa czujniki o których piszesz są w króćcu przy głowicy i jeden z nich ten dwu pinowy jest od układu wtryskowego a drugi szary trzy pinowy od wskaźnika i lampki na desce rozdzielczej. Jeżeli wymieniłeś oba na nowe to powinny być sprawne.

Sondę lambdę najlepiej sprawdzić na oscyloskopie podpinając się pod kabel sygnałowy. Powinna oscylować w granicach od 0,2 do 0,8V po jej rozgrzaniu.

Zobacz czy nie masz jakiejś nieszczelności, chodzi prze wszystkim o tą gumę między kolektorem ssącym a zespołem wtryskowym. Zobacz czy nie jest popękana.

Sprawdź jeszcze czy nie jest uszkodzony czujnik położenia przepustnicy.
no no wlansie o to mi chodzilo:P:P sorka ze mieszam oki posprawdam to wszystko 3m sie dzieki za pomoc

btw mogl by mi ktos podeslac zdjecie silnika ABT takie pindzus glandzuc co wszytskojest z gory dzieki

[ Dodano: 2007-04-09, 15:05 ]
i czy jezeli mial bym nieszczelny uklad to by byla roznica miedzy tam jak silnik cieply a jak zimny?? :-|
zauwazyle tez ze czasami zdazamu sie zejsc z obrotow tz ciagle sa miedzy 900 1000 a czasmai zejdzie na ok 500 600 ale nie gasnie :shock: :-? co moze byc przyczyna??

: 09 kwie 2007, 15:08
autor: Kornel
homer pisze:pindzus glandzuc co wszytskojest z gory dzieki
Jak napiszesz po Polsku i będę wiedział o co ci dokładnie chodzi to fotkę mogę zrobić.

: 09 kwie 2007, 15:18
autor: homer
KorNoLio pisze:
homer pisze:pindzus glandzuc co wszytskojest z gory dzieki
Jak napiszesz po Polsku i będę wiedział o co ci dokładnie chodzi to fotkę mogę zrobić.
:oops: o takie foto silnika ABT gdzie wszystko jest dopiete na ostatni guzik, bo bylem zlookac i chyba mi czegos brakuje :-/ ale nie chce mowic co i jak, dopoty dopuki nie zpobacze total seri wielkie dzieki z gory

: 09 kwie 2007, 15:21
autor: Kornel
U mnie jest założony gaz, ale wszystko jak narazie śmiga i się nie psuje. A jaka część silnika interesuje cię najbardziej? Czy tylko takie zdjęcie ogólne?

: 09 kwie 2007, 15:29
autor: homer
KorNoLio pisze:U mnie jest założony gaz, ale wszystko jak narazie śmiga i się nie psuje. A jaka część silnika interesuje cię najbardziej? Czy tylko takie zdjęcie ogólne?
zdjecie ogilne i miejsce kolo glwoicy tajk zeby ujac najlepiej od krocc w lewo cala komore silnika i zdjecie zeby bylo jak najbardzije pionowe dziekie wielkie :mrgreen:

: 09 kwie 2007, 16:07
autor: Kornel
Proszę bardzo, powinieneś doszukać się czego potrzebujesz.

KLIK 1

KLIK 2

KLIK 3

KLIK 4

: 09 kwie 2007, 16:11
autor: homer
KorNoLio pisze:Proszę bardzo, powinieneś doszukać się czego potrzebujesz.

KLIK 1

KLIK 2

KLIK 3

KLIK 4
mimo wszytsko sie nie dogadalismy bo chodzilo mi o twoje lewo jak otworzysz maske od krocca w lewno czyli zdjecia glowicy filtra wezy wtryskowych kolektora jezeli nie sprai ci to problemu bardzo prosze o foto a i najlepiej tego weza co o nim wspominale od kolektora bo cos mi nie pasuje... :shock: :-/ :-|

: 09 kwie 2007, 22:50
autor: Kornel
homer pisze:wezy wtryskowych
Hmmm zastanawia mnie to sformułowanie nie wiem co ono oznacza. Fotki zrobię ci jutro bo dzisiaj juz nie chce mi się iść do garażu.