Strona 1 z 2

[B3 1.8] Jak poprawnie ustawić zapłon ?

: 23 maja 2009, 17:41
autor: kaczaza5
Witajcie <ok>
Jakiś czas temu oddałem głowicę do regeneracji, zanim ją zdjąłem musiałem zdjąć rozrząd więc porobiłem sobie znaki na kołach i pasku co bym później nie musiał kombinować :mrgreen:
Niestety jest lipa bo mechanik, który robił mi głowicę starł mi ślady na kole na wałku :cry:
W związku z tym mam do was ogromną prośbę, abyście mi pomogli jak to pieruństwo ustawić, bo z teorii książkowej wychodzi lipa...
Próbowałem ustawić tak, aby znak na kole rozrządu był na poziomie łączenia pokrywy zaworów z głowicą, nacięcie na kole paska klinowego na wale u góry, a palec rozdzielacza zapłonu skierowany na nacięcie...
Znak na kole pasowym ma być skierowany do góry w pionie, czy w linii z wałkiem rozrządu?
Myślałem już, że znak na wałku nie z tej strony głowicy więc przestawiłem na drugą i dalej nie chce zapalić <osohozi>
Autko potrzebne mi na wczoraj więc proszę was o wytłumaczenie mi jak przysłowiowej krowie na granicy co i jak zrobić, żeby niunia ożyła...
Silnik ma oznaczenie RP, z jakiegoś VW ale jest podobny do PM

Z góry wielkie, wielkie dzięki...

: 23 maja 2009, 18:59
autor: Multifonika
Znak na kole głowicy (kropka z drugiej strony koła pasowego stojąc przed samochodem) ma być równo z górną krawędzią głowicy po jej prawej stronie.
Tak jak po lewej stronie tego obrazka:
Obrazek
Lub jeśli masz pionowe nacięcie z przodu koła i odpowiednią osłonkę ze strzałką na górze (zwykle jedno i drugie oznaczone o.t.) to na nią możesz ustawić. Jak po lewej stronie tego obrazka:
Obrazek Obrazek Obrazek

Znak na kole pasowym ma pokrywać się ze znakiem na wałku pośrednim (jak po prawej stronie dwóch poprzednich obrazków). Ale jeśli założyłeś już dolną osłonę paska rozrządu to na nim powinna być strzałka, z którą ma być na równo z wcięciem na kole pasowym wału jak na tym foto:
Obrazek

Wał korbowy można także ustawić na znak "0" na kole zamachowym. Znak 0 ma przecinać prosta dolna krawędź odlewu w okienku:
Obrazek

Znak "0" ma przecinać krawędź zaznaczona linią na tym foto.

[ Dodano: 2009-05-23, 19:12 ]
Tylko jeśli założona jest ta osłona to nie ustawi się koła wałka pośredniego co utrudni ustawienie aparatu zapłonowego według procedury:
Jak ustawione są już wszystkie koła na znaki to można sprawdzić/wstępnie ustawić aparat zapłonowy.
Wypust napędzający pompę oleju ustawiasz równolegle do bloku silnika jak na foto:
Obrazek
Aparat wkładasz jak wcześniej wspominałeś palcem i wcięciem na obudowie w kierunku bloku silnika (czyli w lewo stojąc przed autem). W ten sposób został wstępnie ustawiony zapłon, zostaje korekta na słuch a najlepiej użyć lampy stroboskopowej.

: 23 maja 2009, 20:55
autor: adam28k
kaczaza5 pisze:Silnik ma oznaczenie RP, z jakiegoś VW ale jest podobny do PM
Bardzo miło wspominam ten silnik.Miałem go w VW Jetta 1.8 GT-paliło sie gumy :-P
Co do czynności ustawienia rozrządu i zapłonu nie ma żadnej różnicy z silnikami z naszych Audi tj.tak jak to kolega wcześniej wytłumaczył ;-)

: 02 sty 2010, 17:57
autor: Ftyczek
adam28k pisze:Miałem go w VW Jetta 1.8 GT-paliło sie gumy
o ile mnie pamiec nie myli w golfie 2 jest ten sam motor :)

: 02 sty 2010, 18:02
autor: Dziki
a ja mam taki z Seata Toledo <ok> silnik jak najbardziej odpowiednik PM z Audi

: 11 lut 2010, 16:46
autor: percevalle
Dołącze do tematu z szybkim pytankiem. Mianowicie przyszła mi chęć sprawdzenia znaków ustawienia rozrządu i kręcąc śrubą od alternatora ustawiłem koło zębate wałka rozrządu na plastikową osłone i znaczek OT, w tym momencie oczywiście zgadzał się też znak na kole na wale korbowym ze strzałką na dolnej obudowie rozrządu, ale w okienku na kole zamachowym książka mówi że znak "0" ma przecinać krawędź, natomiast u mnie jest jakiś 2-3 mm schowany poza krawędź. Może tak być? Dodam że silnik pracuje raczej dobrze.

[b3 PM] Punkt na kole zamachowym - jak ustawić zapłon?

: 16 mar 2010, 21:51
autor: bajbus142
Witam mam pytnie jak ustawic zapłon na lampe odniesc sie do 0 czy kreski na kole pozdrawiam i czekam na szybko odpowiedz

Stosuj polskie znaki w postach.

Zapoznaj się z regulaminem.

: 16 mar 2010, 22:05
autor: marko
0 jest punktem górnym martwym , zapłon ustawia się na kreskę .

: 16 mar 2010, 22:53
autor: bajbus142
kreska ma byc w takim miejscu w jakim sie przecina zero tak ?

: 16 mar 2010, 23:18
autor: miron72
Jak ustawiasz ogólnie pojęty rozrząd w aucie to znak "0" masz w pewnym określonym miejscu -czy na jakiejś krawędzi, czy naprzeciwko konkretnego znaku("dziubka" dajmy na to), czy...no w zależności od wersji silnika "0" ma swoje położenie(zazwyczaj w jakimś okienku) oznaczające "tłok w cylindrze nr 1 wyżej już nie będzie niż teraz". Ustawiając zaś zapłon "zamieniasz" właśnie "0" z "kreska" -w miejscu, gdzie było ono poprzednio("zero") ma znajdować się "kreska" -jak ja zgrasz pokrętłem na lampie stroboskopowej z położeniem "zamiast zera mam kreskę i tak być powinno" to sprawdzasz wartość wyprzedzenia zapłonu na skali lampy, robisz fachową minę i korygujesz aparatem...o ile ktoś patrzy. Jak nie -minę sobie odpuść ;-)

: 16 mar 2010, 23:40
autor: Multifonika
Jeśli masz lampę bez regulacji konta to ustawiasz na kreskę jeśli masz z regulacją to na lampie ustawiasz pożądaną wartość i ustawiasz na zero.
Ta kreska albo zero ma być równo z nadlewem w dolnej części okienka masz zaznaczone linią na fotce: http://images44.fotosik.pl/58/dfda57bc68b3c0e7.jpg

: 17 mar 2010, 13:00
autor: bajbus142
mam lampe na ktorej ustawiłem 6do 8 stopni wiec ustawic na 0 czy jednak na tą kreskę czy ustawic 0 stopni i na kreske a i czy sciagnąc węzyk bo on chyba jest od wyprzedzenia zapłonu

: 17 mar 2010, 13:18
autor: marko
Ustawiaj na 0 i nie zdejmuj wężyka .

: 17 mar 2010, 13:24
autor: Multifonika
Którymkolwiek z tych dwóch sposobów byś nie ustawiał powinno wyjść tak samo, możesz później sprawdzić drugą metodą czy się zgadza.

Ustawia się na wolnych obrotach z podłączonym przewodem podciśnieniowym.

: 17 mar 2010, 13:32
autor: bajbus142
ja ustawiłem na 6 stopni z wezykiem podłączonym i jak patrze w okienko a auto chodzi na wolnych obrotkach to 0 przecina sie w połowie a nie powina ta kreska sie przecinac w tym miejscu gdzie 0

[ Dodano: 2010-03-17, 13:49 ]
bo słyszałem ze 0 słuzy do ustawienia rozrządu a kreska do ustawienia zapłonu i tez mówili ze wezyk ma byc sciągniety wiec teraz juz nie wiem jak ma byc prosze o pomoc