Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABK+LPG] Za bardzo się grzeje.

: 24 maja 2009, 10:07
autor: rychu87
Witam koledzy. Mam pytanko czemu moje auto tak szybko się grzeje? Sprawa wygląda tak: wyjeżdzam spod pracy w słoneczny dzień i po przejechaniu 2-3 km na zegarze jest 90 st. czasem z rana tuż po odpaleniu pochodzi na wolnych obrotach ok 2 min i już jest 50-60 st. Dodam że czujnik nie oszukuje bo wentylator załącza się przy 90 st. auto szybko się zagrzeje do 90-100 st i mniej więcej tak trzyma. Czy to jest normalne? Bo ztego co pamiętam to w zeszłym roku latem tak nie było.

: 24 maja 2009, 10:18
autor: PMX
do sprawdzenia termostat, temat poruszany na forum wielokrotnie

: 24 maja 2009, 16:26
autor: krisiun1
Przy słonecznym dniu silnik złapie szybciej temp roboczą 90st a termostat ma to umożliwić jak najszybciej więc jeśli wentylator chłodnicy załącza się w odpowiednim momencie to wszystko jest OK.

: 24 maja 2009, 17:09
autor: Canibal
Kolego sprawdz termostat ja mialem taki sam problem ;) i poki co sie nim nie przejmuje auto szybko sie grzeje i 90 stopni to auto MUSI miec gorzej jakby sie nie dogrzewal jak postoisz chwile wkorku rowniez auto sie grzej do 100 stopni wiecej isc nie powinno

: 24 maja 2009, 17:13
autor: grze
rychu87, o ile masz prawidłowo odpowietrzony układ chłodzenia, to nie widzę w tym nic dziwnego. To normalne, że gdy jest ciepło, silnik rozgrzewa się o wiele szybciej.

: 24 maja 2009, 17:59
autor: tomek1982
nic nie rób jest ok ten typ tak ze po prostu nasze ABK łapią szybko temerature ale to bardzo dobrze lepiej dla silnika

: 24 maja 2009, 18:07
autor: rychu87
ok dzięki chłopaki wydawało mi się że rok temu dłużej mu schodziło zagrzanie się... zawsze dochodzi tak do 95 i stoi czy w korku czy w drodze do góry już nie idzie. Jeszcze raz dzięki bo już myślałem że znów coś się spie....o :-/ pozdro <ok>

: 25 maja 2009, 12:15
autor: szantis
Sprawdź czy oba węże do chłodnicy są gorące. Jeśli tak to wszystko0 ok , jeśli dolny będzie zimny... wymień termostat.

: 25 maja 2009, 18:30
autor: rychu87
Oba są gorące dzięki za pomoc <ok>

: 31 maja 2009, 10:47
autor: master84
Witam dołączę do tematu z pytaniem. W moim wozidełku normalnie mam 80 stopni a wentylator załącza się jak jest 90 stopni. Nie wiem czy mam źle skalibrowany wskaźnik czy problem jest gdzie indziej. Co Wy na to forumowicze hmm? Pozdrawiam

: 31 maja 2009, 11:14
autor: Canibal
Kolego najlepiej sprawdz oba czujniki jeden przy chłodnicy i jeden 2pinowy przy głowicy na króćcu.Do tego byś mógł sprawdzić termostat tak jak to było wyzej napisane nagrzej auto do 90 stopni , najlepiej jakbys zrobil jakas trase 15-20 km i wted sprawdz oba węże te grube od chłodnicy (górny i dolny) i sprawdz czy sa tak samo gorące jesli ten na dole jest duzo zzimniejszy to i masz termostat do wymiany.

: 31 maja 2009, 18:18
autor: grze
master84 pisze:Witam dołączę do tematu z pytaniem. W moim wozidełku normalnie mam 80 stopni a wentylator załącza się jak jest 90 stopni. Nie wiem czy mam źle skalibrowany wskaźnik czy problem jest gdzie indziej. Co Wy na to forumowicze hmm?
W pierwszej kolejności sprawdź 3-pinowy szary czujnik temperatury znajdujący się na króćcu przy głowicy. Najprawdopodobniej to on przekłamuje. Innym czujnikom daj na razie spokój.

: 31 maja 2009, 20:02
autor: szantis
Zerknij o ile masz możliwość w vag'a, blok 001 . Porównaj temperatury. Osobiście na oryginalnym czujniku przekłamuje mi o ok 10 'C. Mam na blacie 85'C a w vagu ok 95'C.