Strona 1 z 2
[B4 2.0 ABK +LPG] Komplikacje przy podłączaniu do Vaga...
: 27 maja 2009, 21:30
autor: rychu87
Witam. Nie wie przypadkiem ktoś co oznacza ten błąd "Acces violution at adress 00000000. Readof adress 00000000." Bo wyskoczył mi gdy podłączyłem auto pod vaga i chciałem połoczyć się z silnikiem
: 28 maja 2009, 06:23
autor: czarekj
Wydaje mi się, że w sterowniku silnika jest uszkodzona pamięć EEPROM. To by tłumaczyło problemy z adaptacją do sondy Lambda i potencjometrem przepustnicy.
Czy VAG łaczy się prawidłowo z innymi sterownikami?
: 28 maja 2009, 06:28
autor: rychu87
z innymi z tego co pamietam nigdy chyba nie było połączenia. Nie wyskakiwał ten komunikat tylko było brak połączenia. Czyli sterownik do wymiany
?
: 28 maja 2009, 09:33
autor: szantis
Ten błąd jest zgłaszany przez OS czy przez program ?
: 28 maja 2009, 12:24
autor: rychu87
ten błąd wyskakuje gdy włącze program i klikne na "silnik" normalnie po kliknięciu było łączenie z silnikiem a teras wyskakuje ten błąd.
: 28 maja 2009, 13:19
autor: szantis
Spróbuj o ile jest to możliwe z innego kompa , być może masz jakiś problem z OS. W przypadku takiego samego efektu zostanie tylko ECU.
: 28 maja 2009, 14:31
autor: rychu87
spróbóje dziś może z innego kompa. Ajeśli miałbym ECU wymieniać to poprostu wyjąć stary i włożyć nowy czy trzeba jakieś czynności wykonać przed wymianą bądź po?
: 28 maja 2009, 14:57
autor: szantis
Przed wymiana odłączyć dla pewności akumulator (chociaż bez stacyjki nie ma na ECU napięcia). Można zrobić reset nowej jednostki i przeprowadzić adaptacje ECU. Jeśli coś więcej to pewnie koledzy jeszcze podpowiedzą.
: 28 maja 2009, 15:14
autor: rychu87
THX
: 28 maja 2009, 19:08
autor: Danek
szantis pisze:Można zrobić reset nowej jednostki i przeprowadzić adaptacje ECU.
W ABK nie ma czegoś takiego. Sam napisałeś, że:
szantis pisze:chociaż bez stacyjki nie ma na ECU napięcia
więc "reset" jest robiony przy każdym zgaszeniu silnika. Co do procedur adaptacji to moim zdaniem w tym wypadku ECU sam się bardzo szybko adaptuje pod warunkiem, że wszystkie czujniki w aucie są sprawne. Mogę się mylić więc poczekajmy co na to CzarekJ, może się odezwie <ok> .
: 28 maja 2009, 21:13
autor: szantis
Przez reset raczej rozumiałem ,wejście w basic settings przez vag , lub wejście w tryb awaryjny jak przy regulacji zapłonu. Reset nie jest robiony przy każdym wyłączeniu silnika, w epromie sterownika sa przecież zapisane błędy....I właśnie po wywaleniu wszystkich błędów (które być może są zapisane w nowym sterowniku) należy robić adaptacje. Może ktos wie , jak przeprowadzić właściwie adaptacje przy pomocy vag'a przez zakładkę "adaptation". Próbowałem przez zapisane wartości fabrycznych w bloku 001 (przy pracy silnika) i w sumie nic się nie zmieniło..adaptation przeprowadzone przy wyłączonym ciepłym silniku spowodowało niepoprawną późniejszą pracę jednostki.
: 28 maja 2009, 21:50
autor: rychu87
witam ponownie... Dziś jedynym czym dysponowałem to była lampa stroboskopowa którą dziś kupiłem... Kiedy ją podłączyłem miałem się za głowe złapać ale miałem ręce zajęte
nieraz przez 2-3 sek. wogóle nie było iskry lampa nie mrygała równomiernie a ta kreska w okienku huśtała się raz w lewo raz w prawo... gdy odłączyłem niebieski czujnik iskry wogóle nie było raz na "ruski rok" błysła jedna iskra... Zdziwiło mnie to ponieważ auto chodziło można powiedzieć że równo podczas jazdy też nie było źle. Myśle że to tłumaczy te strzały na gazie ( 3-4 dziennie to norma) Czy doradził by ktoś od czego mam zacząć naprawe? Aparat zapłonowy czy cewka? Czy być może jeszcze coś innego?
: 28 maja 2009, 22:00
autor: szantis
A czy kolega zastosował pełen "rytuał" przy ustawianiu digifanta łącznie z blokadą ECU ?
: 28 maja 2009, 22:07
autor: rychu87
Czy pełen nie jestem pewien' ale nawet nie próbowałem go ustawiać... Chciałem go tylko sprawdzić a tu od razu chodziło tak jak wyżej wspomniałem... Odpiołem niebieski czujnik żeby sprawdzić czy "0" pojawia się cały czas w tym samym miejscu ale niestety wogóle ni zobaczyłem gdyż lampa nie błyskała. Podejrzewałem chwile że lipną lampe kupiłem ale u kolegi błyska elegancko ( aż mu zazdrościłem:..(
: 28 maja 2009, 22:15
autor: szantis
To widać , że nie poszukałeś jak się ustawia zapłon w ABK o czym cały czas pisał @czarekj...W skrócie przy pracującym wstępnie ciepłym silniku odłączasz niebieski czujnik, 4x przegazujesz powyżej 3000 rpm . Przy ok 2200-2800 rpm przy oświetlaniu lampą widać w oknie rewizyjnym skrzyni kreskę wskazującą 6' (co oznacza blokadę ECU), regulujesz aparatem by oświetlana kreska zrównała sie z nadlewem okna rewizyjnego. Jak się uda wpinasz niebieski czujnik i 3x przegazówka powyżej 3000 rpm i powino być ok.
Jeśli włącza się wentylatory podczas ustawiania odpuśc na chwilę i ustawiaj po ich wyłączeniu.
Mam nadzieję,że temat z Twoim ABK już ostatecznie jest wyjaśniony <ok>