Strona 1 z 2
[ 2.0 ABK] dławi się
: 31 maja 2009, 10:58
autor: konradnowakkn
Witam wszystkich ....
Mam problem i to duży z moim cackiem <buu>
2.0 ABK Coupe
Chodzi o to że autko nie chce jechać na benzynie. Ma wolne obroty ale po dodaniu gazu dławi się, kopci na czarno i strasznie śmierdzi paliwo
Wczoraj czytałem błędy i jest czyściutka, Myślałem że to tylko sonda ale nic z tego, działa. Pompa paliwa jest nowa, świece, kable, wszystkie filtry. Wszystko wczoraj uszczelniłem nie łapie lewego powietrza. Muszę dodać że na gazie nie ma problemu chodzi pięknie.
Może to przepływomierz ??? W sumie też go wczoraj sprawdziłem i nie zacina się (zacina się czasami od strzału na gazie).
Proszę o podpowiedzi co działać. Niebawem daleka droga przedmna i lepiej żeby wszystko było sprawne.
: 31 maja 2009, 11:02
autor: dardaw2
: 31 maja 2009, 11:36
autor: konradnowakkn
Czy ktoś pomoże ? ? ?
: 31 maja 2009, 11:55
autor: meir
na moje oko to przepływomierz jesli dostał już pare strzałów z gazu to może być uszkodzony
: 31 maja 2009, 12:02
autor: matikemk
witam,
Sprawdź czujnik temp. ten który podaje inf do sterownika o temp płynu chłodzącego. I doprowadź przepływkę do stanu normalności (ile dasz radę) klapa nie może się zacinać! Mojemu ojcu tez kilka razy strzelił ABK i jak trochę się klapa zacierała to już źle pracował na PB.
PS. Wywal gaz jeździj na PB:-) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
: 31 maja 2009, 12:02
autor: konradnowakkn
jest może jakiś sposób na sprawdzenie go ??? może ktoś ma do takiego modelu na sprzedanie???
[ Dodano: 2009-05-31, 12:10 ]
jak się sprawdza te czujniki temp???
: 31 maja 2009, 12:13
autor: Motostacja pl
konradnowakkn pisze:Czy ktoś pomoże ? ? ?
Oczekujesz pomocy, ale do instrukcji o zmianie tematu się nie stosujesz. Popraw temat bo zaraz całość poleci.
: 31 maja 2009, 12:30
autor: matikemk
Proponuję najpierw poprawić temat...
Co do sprawdzenia czujnika temp. to musisz zmierzyć jego rezystancję omomierzem w kilku różnych temperaturach. Następnie spojrzeć na wykres w książce np Reguluję i naprawiam Audi 80/90 lub innej poświęconej Audi 80 i porównać wartości pomiarów z nominalnymi. Jak nie będą się zgadzały to nie baw się w kupowanie używek tylko kup sobie nowy BOSCH'a zapłacisz sporo, ale będziesz miał dużą pewność, że działa tak jak trzeba.
: 31 maja 2009, 14:32
autor: dziuba
sprawdz jeszcze kopułke zapłonową. gaz nie potrzebuje tak mocnej iskry jak benzyna i z tąd może byc problem. polecam wyjąc aparat zapłonowy, dokładnie go wymyc, oszlifowac wszystkie styki (palec i na kopułce) tak aby nie bylo widac śladów zużycia, na koniec wszystko spryskac preparatem takim jak WD-40 bądz CX-80, albo coś o podobnych właściwosciach. złożyc wszystko, dobrze docisnąc i wyregulowac zaplon tak żeby silnik pracował jak najspokojniej
: 31 maja 2009, 14:35
autor: Darecki3037
ABK W B3? coś pomyliłeś... niebieski czujnik do wymiany na początek. przepływka to drogi interes ale jeśli stara dostała porządnego strzała to tylko wymiana, mnie ta przyjemność kosztowała swego czasu 400zł. W ABK jest jeszcze taka rzecz jak wtrysk rozruchowy, sterowany elektrycznie może się zdarzyć że coś nawali w tym układzie i będzie lał paliwo ale to b. rzadki przypadek.
: 31 maja 2009, 16:21
autor: konradnowakkn
jutro kupie ten czujnik. Własnie nie pokazuje mi temperatury na desce. czy ten niebieski czujnik też za to odpowiada???
: 31 maja 2009, 16:40
autor: lukasz12345
niebieski daje sygnał do ECU i pierwsze co to go sprawdż
: 31 maja 2009, 16:43
autor: szantis
Nie...tzn , dla wskaźnika temperatury na desce jest czujnik siwy , ten obok niebieskiego na króćcu. Nie wymieniaj czujnika na "pałę" ,sprawdź wpierw co jest nie tak. Odnośnie niebieskiego czujnika sprawdź jak masz dostęp do vag'a czy w bloku 001 w "measure settings" podaje "normalną" temperaturę. Jeśli masz -40'C lub 120 'C czujnik do wymiany.
: 31 maja 2009, 17:39
autor: krisiun1
konradnowakkn jeśli wskaźnik paliwa również wariuje to sprawdź stabilizator napięcia.
https://audi80.pl/audi-80-b4-all-sta ... napi%EAcia
: 31 maja 2009, 18:38
autor: Danek
dziuba pisze:gaz nie potrzebuje tak mocnej iskry jak benzyna i z tąd może byc problem.
Kolego słyszałeś, że dzwonią tylko nie wiesz gdzie
. Akurat jest dokładnie odwrotnie. Jak nie masz pojęcia o czym piszesz to nie pisz nic i nie wprowadzaj innych w błąd.
dziuba pisze:polecam wyjąc aparat zapłonowy, dokładnie go wymyc, oszlifowac wszystkie styki (palec i na kopułce) tak aby nie bylo widac śladów zużycia,
. Jak już widać zużycie na palcu i kopułce to się je wymienia, anie "szlifuje". Poza tym po co wyciągać cały aparat? Kopułkę i palec zdejmuje się bez demontażu aparatu. Potem mogą być problemy z ustawieniem kąta zapłonu bo to ABK.
konradnowakkn, Wszystkie problemy były już omawiane na forum i wystarczyło poszperać w archiwum.
Koledzy już Ci napisali co masz sprawdzić, a ja dorzucę jeszcze przekaźnik nr 30 i regulator ciśnienia na listwie wtryskowej. Oczywiście pod warunkiem, że to rzeczywiście silnik ABK bo w profilu masz B3, a w tej budzie ABK nie było.