Strona 1 z 3

[80 B4 2.0 ABK]Temperatura silnika, nowy wątek??

: 09 kwie 2007, 22:53
autor: OREŁ
Panowie mam taki dziwny problem już niewiem co się dzieje o to objawy: jechałem na trasie troche deptałem do 130 czasem spokojniej do 90 temperatura skakała do 95 stopni ale wentylator sie nie właczył :( Zauważyłem ze temperatura dosć energicznie potrafi skoczyc czasem po podnisieniu do 90 kilku stopni szybko opadnie do pierwszej cienkiej kreski na liczniku temp., czasem stoi powyżej tych 90 i wentylator wogóle się nie kręci. Zmieniłem czujnik temperatury ten na chłodnicy, ale dalej to samo, sprawdziłem bezpieczniki i wszystko gra, wentylator nie jest uszkodzony bo teraz na trasie zwarłem go i dmucha jak trzeba. Juz sam niewiem co to moze byc? Na logike biorąc to jesli zwarłem jak pisałem wyżej to wydaje mi się że to czyjnik powinnien być uszkodzony ale czujnik jest nowy więc? ktos ma jakiś pomysł? Jest mozliwe ze się uszkodził wskaźnik na zegarach? Niewiem może termostat w gumkę leci? A takie pytanie w którym miejscu znajduje się termostat w B4 na chłodnicy?
Boje się cholera że mogę silnik przegrzać a jak wiadomo koszty remontu po przegrzaniu nie sa małe :(

: 09 kwie 2007, 23:22
autor: MorajB4
miałem tak samo ale sie uspokoilem podnosząc maske :D wiatrak chodził o dziwo bardzo cichutko.

: 09 kwie 2007, 23:40
autor: Motostacja pl
Mi kiedyś termostat leciał w kólki i miałem takie obiawy że czasem autko grzało mi sie a czasem nie dogrzewało. Ale nie bedę sie tutaj rozpisywał. Wejdź w opcję szukaj. Naprawdę juz bardzo dużo było na ten temat.

: 10 kwie 2007, 10:25
autor: OREŁ
Labiel pisze:Mi kiedyś termostat leciał w kólki i miałem takie obiawy że czasem autko grzało mi sie a czasem nie dogrzewało. Ale nie bedę sie tutaj rozpisywał. Wejdź w opcję szukaj. Naprawdę juz bardzo dużo było na ten temat.
No własnie szukałem i troche czytałem ale objawy wszystkich były nieco inne niz umnie, chyba bez wymiany termostatu się nie obejdzie.
To takie pytanie w takim razie gdzie on jest dokładnie ulokowany w silniku B4 2.0 ABK bo wymieniałem czujnik i zadnego termostatu nie widziałem.
Drugie pyt: słyszałem ze jest jakiś czujnik jeszcze przy bloku silnika (przy głowicy) gdzie on dokładnie jest??

: 10 kwie 2007, 11:21
autor: WOJTEK26
termostat jest w obudowie pompy wody odkręcasz dwie śrubki i zdejmujesz palstikową obudowe wkładasz nowy termostat i składasz wszystko. Ten drugi czujnik jest od chłodzenia wtrysków jak temp na postoju wzrośnie ponad 105 stopni to on włącza wentylatory

: 10 kwie 2007, 21:09
autor: OREŁ
WOJTEK26 pisze:termostat jest w obudowie pompy wody odkręcasz dwie śrubki i zdejmujesz palstikową obudowe wkładasz nowy termostat i składasz wszystko. Ten drugi czujnik jest od chłodzenia wtrysków jak temp na postoju wzrośnie ponad 105 stopni to on włącza wentylatory
A jak wyciągne termostat to płyn mi wycieknie czy nie? Jaki jest koszt termostatu?

: 10 kwie 2007, 21:24
autor: Motostacja pl
Koszt termostatu to coś około 20 złotych. A płyn wycieknie, właściwie to trzeba go najpierw spóścić żeby wogóle można było co kolwiek zrobić.

: 10 kwie 2007, 22:21
autor: wilu8
A moze powinienes zmienic czujnik od wskazania tep. do licznika, na kroccu od glowicy zanim zabiezesz sie za termostat ;-)

: 10 kwie 2007, 23:33
autor: OREŁ
wilu8 pisze:A moze powinienes zmienic czujnik od wskazania tep. do licznika, na kroccu od glowicy zanim zabiezesz sie za termostat ;-)
Szukałem tego czegośc dzisiaj ale niewiem gdzie to jutro zrobie fotę i wrzuce to pokazesz gdzie to dokładnie :)

: 10 kwie 2007, 23:51
autor: wilu8
na czerwono zaznaczyłem ci ten czujnik

: 10 kwie 2007, 23:56
autor: OREŁ
wilu8 pisze:na czerwono zaznaczyłem ci ten czujnik
A nie wiesz jaki koszt tego czujnika jest? I czy jak go wykręce to nie pryśnie mi płynem chłodniczym?

: 11 kwie 2007, 00:01
autor: chlopasek
zmien termostat na wahlera albo oryginal,sprawdz czy masz uklad szczelny czy opaski podokrecane czy wyciekow nie ma,pogazuj na postoju az sie wentylator wlaczy tak sie sprawdza czy dziala,ale duze skoki temp to zly znak moze byc uszczelka

: 11 kwie 2007, 00:05
autor: wilu8
OREŁ, musi byc zimny silnik bo inaczej bedzie pryskac wyciagasz zawleczke i on wychodzi do góry,czyjnik to koszt rózny max 70zł ten wloski dobry sa tansze ale kiepskiej jakosci

: 12 kwie 2007, 20:44
autor: OREŁ
Co do mojego problemu to dzisiaj wraz z włascicielem jednego sklepu w Krakowie doszlismy do wniosków i teori ze to jednak termostat leci sobie w kulki. Dzisiaj zaobserwowałem objawy po wymianie czujnika od zegarów: temperatura na pierwszej cienkeij kresce powyzej 90 stopni - wentylator ani nie drgnie więc jaka przyvczyna?? Otóż idąc tokiem myslenia czujnik wentylatora nie jest dogrzany przez płyn czyli pomimo ze rurki gorące i chłodnica ( bardzo mozliwe ze jest nieco mniejsza temp w chłodnicy) nie zwiera i nie daje sygnału na wentylator to raz. Dwa jesli termostat jest przywieszony (czyt. zepsuty) czujnik który wymieniłem od zegarów ( który podobno źle wskazywał) takze był oszukiwany przez takowy termostat z braku optymalnej temperatury w chwili pracy silnika (zanizona) stąd zamieszanie na desce rozdzielczej przy której kresce czasem wentylator sie włancza.

Co do wniosków jaką mi to dało szkołe chociaż wszystko potwierdzi sie albo i nie Very Happy jutro to najpierw jeśli chodzi o układ chłodzenia nalżey sprawdzic termostat!!! Bo na swoim przykładzie mówiąc moze własnie nie potrzebnie wymieniałem czujnik od wentylatora i od wskazania na desce.

[ Dodano: 2007-04-13, 11:36 ]
Tak więc wróciłem o0d mechanika termostat wymienił i wychodzi na to że jak pisałem własnie to on był strzelony czyli sie potwierdziło wszystko, ale teraz mam pytanie:

wentylatory u mnie się włączają 2 mm przed pierwszą kropką (czyli po pierwszej cienkiej kresce powyzej 90 stopni) czy tak jest prawidłowo?

Czy wentylatory jak osiągna temperaturę pracy i w tym momencie zgasze silnik i wyjde z auta to powinny jeszcze chłodzić aż spadnie temp. do optymalnej??

: 14 kwie 2007, 10:48
autor: Darecki3037
u mnie 2mm za 90. po zgaszeniu nie pracują.chyba tak ma być....
aaa jak chcesz sie przekonać jak jest naprawde temperatura w układzie to zmierz termometrem w zbiorniczku wyrównawczym i porównaj z zegarem na desce. UWAżAJ GORąCY łYN MOżE WYKIPIEć PO ODKRECENIU KORKA.