Strona 1 z 1
[b4 ABT LPG] Temperatura na trasie
: 02 cze 2009, 15:43
autor: Eldir
Moje audi to abt 92r z instalacja gazową pierwszej generacji. Dziś przejechałem 130km po trasie i zauważyłem, że temperatura utrzymuje się w granicach 90-100 stopni(dochodzi do pierwszej kreski po 90 stopniach) i włącza się wtedy wentylator. Czy ta temperatura nie powinna utrzymywać się na poziomie 90 stopni. 95% drogi była to jazda z prędkością 100-120 km. I jeden moment gdzie prędkość przez chwile wyniosła 160 km/h. Czy z moim autem jest coś nie tak ? Pozdrawiam.
: 02 cze 2009, 16:04
autor: Hołowczyc20
Temperatura jak najbardziej ok
: 02 cze 2009, 16:17
autor: Canibal
sprawdz czujniki ten przy chlodnicy i ten szary 3pinowy kolo glowicy oraz sprawdz termostat czy oba weze gorny i dolny sa tak samo nagrzane , przy tej predkosci temp powinna wynosic caly czas 90 stopni jak dluzsza trasa to moze byc nawet 88-90 stopni
[ Dodano: 2009-06-02, 16:18 ]
Hołowczyc20 pisze:Temperatura jak najbardziej ok
nie bardzo ok skoro wieksza czesc trasy byla 100-120km/h wiec nie powinna mu temp isc do 100 stopni
: 02 cze 2009, 16:23
autor: Danek
Przede wszystkim należy się upewnić czy to co widzisz na wskaźniku na desce jest zgodne z rzeczywistością. Te wskaźniki i czujniki lubią kłamać, zwłaszcza nieoryginalne. Trochę to trudne bo nie bardzo jest jak zmierzyć temp. płynu ale dysponując pirometrem można zmierzyć temperaturę w bezpośrednim sąsiedztwie czujnika (szarego). Jeśli pomiar potwierdzi rzeczywistą temp. w okolicach 100*C to faktycznie jak na trasę to ciut za dużo i należałoby sprawdzić termostat czy otwiera się wystarczająco mocno. Wiąże się to z jego wymontowaniem więc w sumie lepiej go od razu wymienić na nowy markowy.
: 02 cze 2009, 16:42
autor: Eldir
Dolny wąż był ciepły,a ten z czujnikami (niebieski i szary) był bardziej nagrzany. Sprawdzałem jak zjechałem do domu.
: 02 cze 2009, 17:26
autor: adam28k
Eldir pisze:Dolny wąż był ciepły,a ten z czujnikami (niebieski i szary) był bardziej nagrzany. Sprawdzałem jak zjechałem do domu
Czyli termostat nie otwiera się do końca.Wymień termostat i będzie ok
: 02 cze 2009, 17:32
autor: Danek
Eldir pisze:Dolny wąż był ciepły,a ten z czujnikami (niebieski i szary) był bardziej nagrzany.
Ten objaw wstępnie przemawiałby za nie do końca otwierającym się termostatem. Po długiej jeździe w ruchu miejskim oba węże powinny być praktycznie tak samo gorące. Po zatrzymaniu w trasie różnica może być nieco większa.
: 02 cze 2009, 19:46
autor: shellah
jak masz klimatronik sprawdź odczyd kodem i będziesz wiedział jaka temp. jest naprawdę <ok>
: 02 cze 2009, 20:55
autor: łapa
Też jestem za termostatem.
Jeżeli termostat jest skopany to albo nie dogrzewa silnika albo prowadz do przegrzania.
Przynajmniej tak było w moim przypadku