Strona 1 z 1
[B4 ABK] Problem z rozruchem
: 04 cze 2009, 23:17
autor: Dr Klauf
Witam mam problem z rozruchem silnika mianowicie ciezko kreci przy pierwszym rozruchu z rana i w ciagu dnia jesli postoi z 2 godz .Przez pierwsze sekundy po odpaleniu chodzi nierowno tak jakby go przelewalo paliwo i sie stabilizuje.Akumulator zostal sprawdzony pod wzgledem ladowania przez alternator i przy uzyciu urzadzenia do sprawdzania pod obciazeniem z taka spirala i jest w dobrej kondycji.Zastanawiam sie czy to moze byc wina rozrusznika ktory moze byc przytarty na tulejkach.Drugi problem to taki ze po przejechaniu ok 2 km temperatura plynu chlodniczego osiaga 95 st zegarowe i po zgaszeniu auta zalaczaja sie wentylatory nawet na 5 min.Znalazlem w szukajce ze to normalne przy wysokich temperaturach ale chlodzenie takie trwa kilka sekund a nie 5 min. Dzieki wszystkim za udzielenie pomocy.
: 05 cze 2009, 08:18
autor: Darecki3037
szybko Ci łapie temperature , po 2km 95'??? chyba Ci czujniki szwankują i masz zacięty termostat . Wentylatory po zgaszeniu auta chodzą jakieś 2 minuty ( zależnie od zagrzania płynu)
: 05 cze 2009, 10:10
autor: krisiun1
Sprawdź silnik pod kątem uszkodzonej uszczelki pod głowicą.Po 2km 95st to dość szybko sprawdź termostat i czy przypadkiem górny najgrubszy wąż chłodnica-głowica przy tych 95st jest tak twardy że nie da się go zgnieść ręką lub też nie wywala Ci płynu zbiorniczkiem.
: 05 cze 2009, 12:25
autor: Grzegorzbielsko
Nawet jakby termostat nie otwierał to te 95st po 2 km za szybko łapie
ja stawiam na pompę bądź zbyt niski poziom płynu.
: 05 cze 2009, 20:48
autor: Dr Klauf
Pompa jest dobra uszczelka pod glowica tez .Gdyby bylo inaczej to w zbiorniczku pojawil by sie olej a na korku od oleju byla by biala maz.Czujnik od temp cieczy jest sprawny wentylatory zalaczaja sie przy 95 st .W poniedzialek odstawie mojemu mechanikowi autko wymieni mi termostat i czujnik w chlodnicy ktory chyba jest odpowiedzialny za zalaczanie wentylatorow gdy silnik nie pracuje.Zastanaiam sie czy na tak szybko rosnaca temperature moze miec wplyw przestawiony zaplon ktory byl przestawiany przy usuwaniu nadmiernie plywajacych obrotow co wyeliminowalo calkowicie ten problem przy zastosowaniu techniki podanej przez czarka.
: 05 cze 2009, 21:59
autor: wojtek1308
Witam ... Ciężka sprawa... ;
Po 1 ; To nie mógł być Akumulator
Po 2 ; Jeśli rozrusznik kręci to jest ok ( chyba ze zgrzyty jakie słychać )
Po 3 ; Szczerze szkoda kasy na termostat bo jest git (jesli ci oczywiscie otwiera, ale nie pisałes że ci płyn wyrzuca itd itp...)
Po 4 ; Nie przejmoj sie taką temperaturą ja w swoim B3/NG 2.3 mam standardowo 98-102 stopnie po przejechaniu ok 4-7 km 8-)
Po 5 ; A tak pozatym to z rana tez mam taki problem z odpalaniem kręci kręci i na raz nie daje rady następnie po drógim kręceniu go dławi, na obrotu pojawia sie ok 2000-2200 i po 10 sek wszystko dochodzi do normy
dziwna sprawa ... Ale ci powiem ze to jest coś z kompem przestawione ... ja musze jechac na stacje niech mi jakiego wiruska wgrają dobrego i problemu nie będzie ... Takie sprawdzenie kosztuje w granicach 100 zł ... Pozdrawiam
: 05 cze 2009, 22:47
autor: krisiun1
W takim razie sprawdź miernikiem oporność niebieskiego czujnika w króćcu przy głowicy na zimnym silniku ok. 2000Ohm przy 90st ok 200Ohm, no i ostatecznie czy wtrysk rozruchowy nie przylewa skoro problem z odpalaniem jest tylko na zimnym silniku.Sam czujnik w chłodnicy gdyby był padnięty to nie załączałby wcale lub tak jak było u mnie wentylatory chodziłyby cały czas.
: 09 cze 2009, 13:43
autor: el kamillo
Witaj!
Spróbuj jeszcze z regulatorem ciśnienia. Ja miałem bardzo podobne objawy, zalewało go benzyną. Zapach paliwa przy odpalaniu był bardzo intensywny. Również nierównomiernie chodził.
: 09 cze 2009, 16:15
autor: akagi80b4
Dr Klauf, jeśli masz silnik ABK to w tym silniku jest zainstalowany wtryskiwacz rozruchowy, jest on zamontowany w kolektorze ssącym za obudową przepustnicy na wysokości przepływomierza, uruchamia go niebieski czujnik temperatury, dochodzi do niego wiązka przewodów (2) i często któryś z przewodów urywa się, więc sprawdź czy przypadkiem przewody nie są przerwane przy samej wtyczce lub w wiązce, ja miałem taki sam problem z zapalaniem, po rozebraniu wtyczki, polutowaniu przewodów silnik pali na zimnym od razu.
: 09 cze 2009, 17:37
autor: IC69
Dr Klauf pisze:po zgaszeniu auta zalaczaja sie wentylatory nawet na 5 min
W
ABK jest takie coś jak schładzanie kolektora ssącego/wtrysków. Gdy po wyłączeniu silnika pod maską panuje zbyt duża temperatura, czujnik za to odpowiedzialny (umieszczony z przodu kolektora) załącza wentylatory i w ten sposób schładza silnik (czyli wsio ok
).
Co do problemów z odpalaniem to tak jak napisali moi poprzednicy, sprawdź:
- regulator ciśnienia
https://audi80.pl/b4-abk-wymiana-reg ... t14225.htm
- wtryskiwacz rozruchowy.
Ps: Rozumiem, że sławetny
przekaźnik nr.30 masz 100% sprawny?
https://audi80.pl/b4-abk-przekaznik- ... t22250.htm