Strona 1 z 1

[80 B3 1.6 PP] Zwiększający sie poziom oleju.

: 14 cze 2009, 11:12
autor: pavloprod
Jak w temacie.
Po wymianie oleju i po przejechaniu ok 500km zwiekszyl sie poziom oleju na bagnecie(z 2mm powyzej max).
Pomyslalem ze moze za duzo nalalem wiec sposcilem 0,5 litra na bagnecie bylo w polowie (min-max).
przejezdzilem doslownie ze 200km sprawdzam poziom a tu jest na kresce max!
I jestem przerazony i potrzebuje pomocy. Nie mam pojecie co sie dzieje.

ps. dodam ze nie robi sie maslo ani na korku ani na bagnecie itd.
Moze dostaje sie paliwo??

: 14 cze 2009, 11:41
autor: w.a.n.t.e.d
Może i paliwo się dostawać. Sprawdz lepkość oleju i porównaj z takim prosto z butelki. A pozatym zauważ, że jeżeli sprawdzasz poziom oleju na ciepłym silniku po jezdzie to będzie mniej bo olej będzie jeszcze rozproszony po silniku a jak na zimnym jak np. stał całą noc to oleju będzie więcej bo scieknie z wszystkich zakamarków silnika.

: 14 cze 2009, 12:32
autor: Lisek
Kolego a płynu chłodzącego ci nie ubywa ze zbiorniczka?
Może masz przepalona uszczelkę pod głowicą, i płun dostaje sie do oleju.

: 14 cze 2009, 12:37
autor: widmo
Tak jak pisali koledzy wyżej:

Jesli olej będzie rzadki i będzie czuć paliwo wtedy sprawdź układ WN (kopułka, kable świece) w jakim są stanie bo niedopalone paliwo które pójdzie do oleju robi duże spustoszenie na panewkach.

Jeśli zamiast oleju jest biała maź i ubywa płynu chłodzącego to wtedy najprawdopodobniej uszczelka głowicy jest uszkodzona.

: 14 cze 2009, 13:07
autor: pavloprod
Lisek pisze:Kolego a płynu chłodzącego ci nie ubywa ze zbiorniczka?
Może masz przepalona uszczelkę pod głowicą, i płun dostaje sie do oleju.
sprawdzilem i bylo go troszke malo..
widmo pisze:Tak jak pisali koledzy wyżej:

Jesli olej będzie rzadki i będzie czuć paliwo wtedy sprawdź układ WN (kopułka, kable świece) w jakim są stanie bo niedopalone paliwo które pójdzie do oleju robi duże spustoszenie na panewkach.

Jeśli zamiast oleju jest biała maź i ubywa płynu chłodzącego to wtedy najprawdopodobniej uszczelka głowicy jest uszkodzona.
paliwem nie czuć bialej mazi nie dostrzeglem.

: 14 cze 2009, 13:26
autor: Motostacja pl
pavloprod pisze:Lisek napisał/a:
Kolego a płynu chłodzącego ci nie ubywa ze zbiorniczka?
Może masz przepalona uszczelkę pod głowicą, i płun dostaje sie do oleju.


sprawdzilem i bylo go troszke malo..
No to raczej masz już odpowiedź na swoje pytanie.

: 14 cze 2009, 15:52
autor: STomasz
Dolej na zimnym silniku płynu do zbiorniczka do poziomu powiedzmy max, jedź gdzieś w małą trasę, na drugi dzień gdy silnik będzie zimny znów sprawdzisz poziom w zbiorniczku wyrównawczym...jeśli ubyło to przyczynie już znasz...:/

: 15 cze 2009, 12:23
autor: pavloprod
Pewien mechanik amator twierdzi ze to pompa paliwa nieszczelna..
i ze trzeba wymienic jakas tam membrane...
ale pompa pompuje mi paliwo silnik normalnie chodzi i dlatego nie wiem czy mu mam zaufac.

: 02 lip 2009, 20:32
autor: arkadia
Witam , Kolego to jest na 100 % pompka paliwa ! poniewaz jezeli bys mial wode w oleju to by Ci go nie przybywalo , tylko mial bys biala maz na korku od wlewu i na bagnecie ! Woda sie z olejem nie miesza . wymien pompke a bedziesz mial po klopocie :) pozdrawiam .