Koledzy czy można przerobić w silniku 1.8 z wtryskiem wielopunktowym z roku 88 zasilanie na kolektor z gaźnikiem zeby wsadzić później gaz?? i co musiał bym wymienić??
: 14 cze 2009, 14:05
autor: Vision
deufso pisze:Koledzy czy można przerobić w silniku 1.8 z wtryskiem wielopunktowym z roku 88 zasilanie na kolektor z gaźnikiem zeby wsadzić później gaz?? i co musiał bym wymienić??
tak miałem tak w MK2 GTI , kolektor ssący z gaźnikiem , filtr , pompka paliwa
: 14 cze 2009, 14:11
autor: deufso
kolego a co potrzebne do przepotworzenia?? kolektor z gaźnikiem, pompa paliwa montowana w miejsce zaślepki w bloku koło filtra oleju, obódowa filtra powietrza, ssanie reczne i czy coś jeszcze?? bo wiesz do tego co mam teraz to gaz mi powiedzieli 2200 pln a do gaźnika okolo 1000-1100 pln wiec gra warta świeczki tym bardziej że jestem mechanikiem i mam warsztat ale chcem się upewnić żeby babola nie machnąć a to chcem przerobić u kolegi bo ja w swojej mam gaźnik i gaz i spala okolo 6,4 litra na 100 km pod warunkiem że śruba na wężu od gazu jest wykręcona 2 obroty hihi
: 14 cze 2009, 14:23
autor: Vision
deufso pisze:kolektor z gaźnikiem, pompa paliwa montowana w miejsce zaślepki w bloku koło filtra oleju,
tak , potrzebujesz układ paliwowy na gaźnik jakiś najprostszy a w sumie nawet tego nie podłączasz ja tak miałem i tylko na gazie hulało
: 14 cze 2009, 14:31
autor: deufso
ok dzięki a ten z wtryskiem moge sprzedać jak byś coś wiedział to daj cynka 725392686
: 14 cze 2009, 16:25
autor: Audi 80 Polska
Na forum VW Golfa jest trochę o takich przeróbkach w tym temacie: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=50360 co prawda temat o zmianie gaźnika Pierburg 2e2 na tani gaźnik z Poloneza/126p, ale wypowiedziało się kilka osób, które zmieniły wtrysk na gaźnik. Ostrzegam lektura trochę długa bo temat ma 96 stron.
Jak kolega potrzebuje to mam do sprzedania kolektor ssący pod gaźniki Keihina.
: 14 cze 2009, 16:27
autor: deufso
w jakiej cenie masz ten kolektor?? moze masz całość?? z gaźnikiem i obudową filtra itd... i może wiesz kto by chciał ten mój cały wtrysk??
: 14 cze 2009, 17:03
autor: Audi 80 Polska
Posiadam tylko rzeczy które są w linku moim podpisie. Nie mam gaźnika, pompy paliwa ani obudowy filtra powietrza. Co do gaźnika to gaźniki Keihina (montowane do silników 1.8) są trudne do zdobycia a jak się jakiś konkretny pojawi na allegro to w kosmicznej cenie. Można szukać tańszych na szrotach gdzie nie znają ich wartości. Można też zakupić Pierburg’a 2E (nie mylić z 2EE <nono> ) który jest łatwiejszy do znalezienia i tańszy (tylko bez przeróbek nie podejdzie do mojego kolektora). Lub też dać gaźnik z Poloneza/Fiata 125p tylko tu dochodzi kombinowanie z umocowaniem do kolektora i filtra powietrza, założenie gazu też jest utrudnione bo ten gaźnik jest wyższy.
Druga sprawa to upewnienie się że pod tą „dziurą” na pompkę paliwa jest wałek z odpowiednią krzywką bo czasem dają „łysy wałek pośredni. Ale zawsze można wykorzystać elektryczną pompkę paliwa. Do układu paliwowego jeszcze jest potrzebny akumulator paliwa (mam do sprzedania). Takie coś przykręcane do głowicy:
: 14 cze 2009, 19:57
autor: deufso
ok, a wiesz co ile kurcze tak poważnie kosztuje instalacja do tego wtrysku bo nie wiem czy nas w balona nie robią bo facet krzyknął 3200 pln bo to sekwencja :evil:
: 14 cze 2009, 20:15
autor: Audi 80 Polska
Radzę Ci zmień gazownika bo do tego silnika nie założysz sekwencji. Masz mechaniczny wtrysk, ilość podawanego paliwa jest sterowana niemal w całości mechanicznie a do sekwencji potrzebny jest wtrysk sterowany w 100% elektronicznie.
Druga sprawa że wtrysk mechaniczny nie lubi gazu pierwszej i drugiej generacji. Co nie znaczy że nie da się założyć popularnej II generacji którą można założyć za około 1500zł.
[ Dodano: 2009-06-14, 20:17 ]
I popraw oznaczenie silnika w profilu, bo nie było w B3 silnika ACE, chyba że miałeś jakiegoś swapa.
: 14 cze 2009, 20:30
autor: deufso
hmm, a gdyby odłączyć całkiem paliwo i założyć gaz do tego co jest to nie pojedzie normalnie?? to nie musi jeździć na paliwie, ja w swojej audi z gaźnikiem od 6 lat nie mam śladu paliwa w zbiorniku i czy zima -20 czy lato +30 pali na gazie po włączeniu ręcznego ssania :-> i zrobiłem już łącznie na tej instalacji ponad 180 tyś km i raz tylko parownik był w serwisie za kwote 210 pln coś tam robili i śmiga dalej... nawet sie zastanawiałem czy nie wykręcić i dać na sprzedaż zbiornik paliwa zwiekszając tym samym "przestrzeń bagażową"
witam . uwaga kolektor od wielpunktu różni sie wlotami przy głowicy :otwory są owalne natomiast w kolektorach do gaznika otwory są okrągłe .a jesli chodzi o instalacje LPG to II generacja i do tego tzw. otwieraczka klapy przepływomierza. kiedys mozna było kupic w firmie czakram. nie daj sie namowic na mikser z tzw.kmpensacja...(miałem takie cos u siebie i regulacje mieszanki na srubie nigdy nie wiedziałem kiedy auto zgasnie po puszczeniu pedalu gazu ) po zamntowaniu 'otwieracza' + nikolaus 2004 jazda bez stresu
.koszt takiej instalacji to 1700- 2000 zl ale pomysl klektor + gaznik + pompa itp... tego tez za darmo nie dostaniesz ..... a i jeszcze jedno :stosujac otwieraczke auto bedzie jezdzic na paliwie poniewaz przepływomierz nie pracuje "na sucho "powodzenia
: 17 cze 2009, 20:06
autor: deufso
hej, jeśli chodzi o przeróbke na gaźnik to mam na myśli właśnie bezawaryjną najprostrzą instalację gazową, bez silników krokowych, bez sondy lambda i oszukiwania wtrysków itd itp, a te części które zostały by mi po przemianie czyli kolektor na 4 wtryski i pompa i wtrysk i wszystko też powinno znaleźć nowego właściciela pozdrawiam i temat można zamknąć bo co do skrzyni biegów to juz inny dział... pozdrawiam
: 17 cze 2009, 21:30
autor: Audi 80 Polska
deufso pisze:mam na myśli właśnie bezawaryjną najprostrzą instalację gazową, bez silników krokowych, bez sondy lambda i oszukiwania wtrysków itd itp,
Elektroniczny sterownik do LPG z silniczkiem krokowym regulujący dawkowanie gazu każdy instalator LPG musi założyć, nakazuje mu to obecne polskie prawo, jeśli w samochodzie jest (był) katalizator i sonda lambda. Ciekawi mnie jak to się ma do takich przeróbek jak kolega ma zamiar przeprowadzić. Instalator zobaczy przy jakimś prymitywnym „analogowym” gaźniku sondę lambda i katalizator czy wtedy zechce wsadzić elektronikę do LPG. Czy sprawdzi w dowodzie czy jest wpisane „KAT”?