Strona 1 z 2
[B4 1.6 ADA] znaczenie parametrow silnika
: 12 kwie 2007, 01:47
autor: xavier
Witam,
na stronie glownej klubu znalazlem tabelke z parametrami konkretnie mojego B4 z dokladnie takim silnikiem jaki mam - nie sa zbyt pelne, wiele rubryk ma b/d ale cos tam jest.
http://centrum.audi80.pl/content/view/67/55/
co mnie zainteresowalo:
1) Moc [KM (kW) przy obr/ min] 102 (75) / 6100
2) Moment [Nm przy obr/ min] 127 / 3700
3) Stopień sprężania 9,0
ad 1) czy to znaczy ze 102km silnik osiaga przy obrotach 6100/min? Zajebiscie wysokie obroty ... juz na czerwonym polu obrotomierza - to dla tego nie odczuwam mulenie w obszarze 2-3 tys obrotow?
ad 2) czyli punkt pracy silnika, inaczej najoptymalniej silnik pracuje przy obrotac 3700? Czy prawidlowym wnioskiem jest to, ze powinnno sie go trzymac na obrotach pomiedzy 3tys a 4tys ? Normalnie jezdze miedzy 2 tys a 3 tys i od poczatku mialem wrazenie ze polowa z tych deklarowanych 102 km gdzies musiala uciec ...
ad 3) czy to znaczy, ze mechanik mowiac ze zmierzyl cisnienie w tlokach i ze mam 11-13 robil mnie po prostu w ch...?
: 12 kwie 2007, 07:44
autor: czarekj
AMechanik podał Ci ciśnienie sprężania (11-13). Tu masz podany stopień sprężania (9).
Pomnóż stopień sprężania przez 1,37 i masz otrzymać ciśnienie sprężania.
Silnik masz jeszcze w dobrym stanie, tylko martwi mnie ten rozrzut ciśnienia sprężania. Byłoby idealnie gdyby ciśnienia na każdym cylindrze były jednakowe.
: 12 kwie 2007, 09:44
autor: xavier
aha, wielkie dzieki za rozjasnienie sytuacji
: 12 kwie 2007, 16:01
autor: jmm
W kązdym aucie moc silnika jest osiagana przy wysokich obrotach
Najoptymalneij trzymac silnik miedzy max momentem i max mocą czyli 3700-6100 w towim wypadku
: 12 kwie 2007, 16:47
autor: xavier
Nie no trzymanie obrotow pomiedzy 3700-6100 jest niemozliwe poza trasa jak na moje oko, po miesie tak jezdic sie nie da
: 12 kwie 2007, 20:11
autor: foxbat
z całym szacunkiem ale Audi 80 to nie jest samochód konstruowany z zamysłem jazdy po mieście :mrgreen: . Co do ciśnienia sprężania - różnica między cylindrami nie powinna być większa niż 3bar. to które ty masz mieści się jeszcze spokojnie w normie...
Co do mocy max. - dla każdego silnika jest wykres zależności prędkości obrotowej i mocy - i przy ok. 3000rpm będziesz pewnie rzeczywiście miał ok 50KM do dyspozycji - to całkiem normalne.... Dokładnie się tego dowiesz jak pojediesz na hamownię i zostanie to zmierzone - bo 102KM to teoretyczna wartość dla fabrycznie nowego silnika ( która już w momencie wyjścia z fabryki mogła się trochę różnić od nominału) i w okreslonych warunkach (rodzaj paliwa, temp. i ciśn powietrza....)
: 15 kwie 2007, 22:00
autor: polik69
Mam taką samą audi 80 1,6 ADA
Czyli wychodzi na to ze najoptymalniejsza jazda autem z tym silnikiem jest na 3,7 tyś obrotów ?? Przecież to silnik wyyyyjeeeee
a zdrowy mam
Jeśli sie myle to prosze, naprostujcie mnie.
Niedlugo jade w trase do anglii i chcialbym wiedzieć z jaką predkością jechać zeby bylo najlepiej dla silnika.
pozdro
: 16 kwie 2007, 09:53
autor: foxbat
a jaką masz prędkość na 5 biegu przy 3000rpm? Powinno być w zakresie 100-120km/h no i wtedy masz chyba najlepszy kompromis pomiędzy spalaniem a prędkością jazdy...
: 16 kwie 2007, 11:20
autor: xavier
Otoz to, ja przy piatym biegu na obrotach 3k mam predkosc okolo 95km/h ... czy to jest normalne, czy mam sie tym zainteresowac? Jak pozostalli wlasciciele ADA 1.6 maja? Mozecie sie wypowiedziec?
: 16 kwie 2007, 12:35
autor: polik69
sprawdze dzisiaj bo nie zwracalem uwagi i dam znac !
ogólnie te nasze 1,6 101 km to troszke wyzylowane silniki ...
: 16 kwie 2007, 13:25
autor: xavier
Sprawdz sprawdz prosze, bede wdzieczny, bedzie do czego porownac chociaz
: 16 kwie 2007, 22:45
autor: polik69
WITAM
A wiec po testach :
przy 3 tyś obrotów na predkościomierzu wyskakuje dokladnie jak u ciebie 95km/h
120 to 3,9 tyś obrotów
130 4,1 obrotów
Koledzy wypowiedzcie sie cosik na ten temat !!! Szczególnie posiadacze 1,6 ADA
pzdr
: 16 kwie 2007, 23:16
autor: xavier
Wyglada wiec dosc podobnie jak u mnie, pamietam ze w okolicach 4 tys licznik pokazywal 120km/h... skoro ty tez tak masz, wiec moze to normalne w 80-tkach z tymi silnikami. Lubia jak sie je kreci
pierwsze 3 biegi sa bardzo krotkie, pewnie u ciebie tez?
: 17 kwie 2007, 08:53
autor: polik69
Tak króciutkie biegi. Powiem ci szerze ze np nie mam szans z B3 z 87 r mojego ojca 1,8 S na starcie. Ma też bardzo długą 3 na której można dojść do 110 ! :evil:
Dlatego z wielką chęcią wlożylbym do mnie silnik 2,0 115 albo 2,3 136 :mrgreen:
pzdr
: 11 wrz 2007, 15:52
autor: adam_72
Avanty mają krótsze przełożenia, bo wożą większe ciężary. U mnie 1,6 ADA kopa łapie od 2400 obr/min. Na 2 biegu przy 60 km/h mam ok. 5 tys.obr/min. Głośno. Nigdzie nie mogę znaleźć informacji o Vmax i przyspieszeniu 0-100 km/h