Strona 1 z 2

[B4 2.0 ABK +LPG] Problem po wymianie aparatu zapłonowego

: 17 cze 2009, 17:23
autor: rychu87
Witam koledzy mam do Was pytanko... Wczoraj wymieniłem u siebie w audi aparat zapłonowy ( tydzien temu cewke) i po podłączeniu i odpaleniu zaczął stukać jakby jeden zawór(wczoraj dosyć głośno a dziś jakby sporo ciszej). Zapłonu ustawić nie mogę bo mam ABK i po odpięciu niebieskiego czujnika samochód gaśnie... Kreska na kole zamachowym nadal pływa raz w lewo raz w prawo( tak jak w poprzednim aparacie) mocy jak nie było tak nie ma i silnik nie chodzi zbyt równo. Po odpaleniu czasem zafaluje między 1500 a 800 rpm Jedyna poprawa jest taka że już nie strzela w tłumiku na gazie przy opadaniu obrotów z około 3000. Ma ktoś może rade jak pomóc? Z góry dziękuje...

: 17 cze 2009, 17:26
autor: Danek
A przekaźnik przelutowany? Poczekaj na Czarka może coś doradzi.

: 17 cze 2009, 17:31
autor: rychu87
Tak przekaźnik przelutowany' a czy może on mieć wpływ na ten aparat że kreska będzie tak pływać?

: 17 cze 2009, 17:52
autor: Danek
Tak, przekaźnik ma ogromny wpływ na działanie całej elektroniki bo on przekazuje zasilanie do ECU jak przekaźnik szwankuje to ECU dostaje świra.

: 17 cze 2009, 18:01
autor: rychu87
Aha dzieki ;-) znajomy naprawiacz TV mi go robił ale ręki nie daje sobie uciąć że dobrze to zrobił... Podejrzewam już chyba to że źle założyłem aparat :oops:

: 17 cze 2009, 18:15
autor: Danek
rychu87 pisze:Podejrzewam już chyba to że źle założyłem aparat :oops:
To nie jest wykluczone. Mogłeś go włożyć przestawiając o jeden ząb wałek i zapłon poszedł w las.

: 17 cze 2009, 18:25
autor: rychu87
Możliwe że przestawił się o kilka ząbków :-/ teraz apat jest tak ustawiony że kostka jest skierowana w strone zbiorniczka wyrównawczego a nie koła zamachowego :-? tak to jest jak amator za coś się bierze :oops:

: 17 cze 2009, 18:55
autor: Danek
Poszukaj na forum opisu CzarkaJ odnośnie prawidłowego ustawienia aparatu. Ja nie bardzo pamiętam tej procedury więc nie chcę Cię wprowadzać w błąd. Generalnie chodzi o to, żeby przy położeniu tłoka I cylindra w ZZ (punkt zapłonu - wtedy znak na kole zębatym wałka rozrządu powinien pokrywać się ze znakiem na obudowie rozrządu), palec rozdzielacza był skierowany w lewo nieco do góry stojąc przodem do auta. Niedawno wklejałem schematyczny rysunek jak wygląda kolejność zapłonu bo ktoś pomylił kolejność przewodów przy wymianie kopułki. Będziesz widział na nim o co mi chodzi z tym palcem.

: 17 cze 2009, 19:57
autor: MARCINcichocki
Danek pisze:Poszukaj na forum opisu CzarkaJ odnośnie prawidłowego ustawienia aparatu. Ja nie bardzo pamiętam tej procedury więc nie chcę Cię wprowadzać w błąd. Generalnie chodzi o to, żeby przy położeniu tłoka I cylindra w ZZ (punkt zapłonu - wtedy znak na kole zębatym wałka rozrządu powinien pokrywać się ze znakiem na obudowie rozrządu), palec rozdzielacza był skierowany w lewo nieco do góry stojąc przodem do auta. Niedawno wklejałem schematyczny rysunek jak wygląda kolejność zapłonu bo ktoś pomylił kolejność przewodów przy wymianie kopułki. Będziesz widział na nim o co mi chodzi z tym palcem.
Kolego jak ustawisz rozrząd na znaki to i aparat ma znak[jak zdejmiesz kopułkę to na rancie jest kreska i palec powinien na nią trafiać] i wtedy jest to na pierwszy gar zapłon.Jeśli dobrze pamiętam to 1,3,4,2 kolejność zapłonu.Powinno pisać na głowicy

: 17 cze 2009, 21:38
autor: Kornel
A potem regulacja lampą na zblokowanym sterowniku.

: 18 cze 2009, 06:35
autor: rychu87
aha no to troche rozjaśniliście mi sprawe bo wczoraj ustawiłem 1 tłok w najwyższym położeniu a palec skierowałem w kirunku silnika i nic z tego musiałem kombinować 3 godziny żeby odpalić wogóle auto :evil: dziś spróbuje w kierunku znaku na aparacie ustawić ten palec' dzięki koledzy...

[ Dodano: 2009-06-18, 09:59 ]
a mam jeszcze jedno pytanko' jaki numer ma aparat zapłonowy?

[ Dodano: 2009-06-18, 17:17 ]
witam' ustawienie aparatu wedłud opisu dostepnego na forum nie dało pożądanego efektu jednak po paru próbach udało mi się ustawić zapłon tak że teraz na PB chodzi bardzo dobrze ( niestety nie idealnie:( ) i nie ma stukania zaworu... Na gazie jest gorzej nie chodzi zbyt równo ale jest dużo lepiej niż przed wymianą aparatu' nie ma strzałów w tłumiku i mam nadzieje że nie będzie w kolektor ssący. Przynajmniej da się jeździć na gazie. Dzięki za odpowiedzi' pozdrowienia...

: 19 cze 2009, 06:45
autor: czarekj
rychu87 pisze:Możliwe że przestawił się o kilka ząbków :-/ teraz apat jest tak ustawiony że kostka jest skierowana w strone zbiorniczka wyrównawczego a nie koła zamachowego :-? tak to jest jak amator za coś się bierze :oops:
Ja też tak mam ustawiony aparat. Z racji tego, że wirujący dysk w aparacie jest symetryczny aparat teoretycznie może byc ustawiony w 4 róznych pozycjach i wszystko będzie działać prawidłowo.

Ustaw prawidłowo zapłon i będzie OK.

: 19 cze 2009, 13:45
autor: rychu87
Zapłon ustawiony na Pb jest prawie idealnie jednak na gazie troche trzesie przy wolnych obrotach ale podejrzewam że to już nie wina zapłonu... Przeczyszcze dziś "krokowca" i rozbiore cały układ którym wędróje powietrze mam nadzieje że jest to wina tylko lewego powietrza gdzieś o zaczął tak świrować po strzale( na szczęście już nie powinno ich być;)... Pozdrowienia

: 19 cze 2009, 13:47
autor: Danek
rychu87 pisze:Zapłon ustawiony na Pb jest prawie idealnie
Kornel pisze:A potem regulacja lampą na zblokowanym sterowniku.
Prawie robi wielką różnicę. Ustaw zapłon jak Koledzy piszą, a nie na pałę.

: 19 cze 2009, 14:01
autor: rychu87
Zapłon jest ustawiony jak należy przy zablokowanym sterowniku i przy 2300 obrotów' chodziło mi o to że na Pb jeszcze minimalnie czegoś mu brakuje a nie że zapłon jest prawie dobrze ustawiony...