Strona 1 z 1
[audi 80 b3 1.8 pm] problem z jazdą na PB pomocy>>
: 21 cze 2009, 16:17
autor: tomeklipinki21
Witam .Od pewnego czasu moje audi nie chce chodzić na PB problem polega na tym że , odpalam silnik i on odpala na kilka sekund i gasnie .A gdy odpale i wcisne gaz to wkreci się do 2000 i sie zadławi tak jak by nagle brakło paliwa i gasnie . dodam ze dołozyłem już tyle do tego audi i byłem już u każdego mechanika i każdu mówi co innego i słuchając każdego to wychodzi że musiał bym dołożyć około 1000zł i nie mam pewnosci że będzie ok . jesli ktos będzie w stanie pomóc to z góry bardzo dziękuje. Pozdrawiam.
Nazywaj poprawnie tematy. Stosuj tagi.
: 21 cze 2009, 18:00
autor: waldi23
Napisz co zrobiłeś (sprawdziłeś) przy układzie zasilania paliwem.tzn- pompka-filtr paliwa-itd.
: 21 cze 2009, 19:00
autor: tomeklipinki21
wymieniłem: filtr paliwa ,kable ,świece ,kopółke ,palec ,gume pod gaznikiem , i nadal zero poprawy a i sprawdzałem cisnienie pompki i meczanik powiedział ze jest dobra a drógi mechanik się pytał jak ona była sprawdzana to powiedział ze nie tak się sprawdza pompke . i co wy na to ??
[ Dodano: 2009-06-21, 19:16 ]
a i dodam że wczesniej chodził jak mu się zachciało czyli tak że pare dni było tak jak powinno a czasem to pare godzin pochodził. a nieraz było tak ze gdy był zimny to było ok , a gdy sie zagrzał to zaczynał się dławic a nieraz odwrotnie gdy zimny to nie chodził a gdy się zagrzał to wtety chodził ale nie tak jak powinien ale jeszcze się dało jechac . a od wczoraj juz się nie da nawed 100 m przejechać. czekam na odpowiedzi.
: 21 cze 2009, 19:39
autor: kardi21
U mnie padł ostatnio nastawnik przepustnicy(silnik krokowy)i bywało że nieraz zgasł albo miał różne obroty i się dławił i na początek to bym sprawdził. Ale ciężko konkretnie napisać co od razu,może napisz coś więcej...i niech się wypowiedzą też inni bardziej doswiadczeni posiadacze silników PM.
: 21 cze 2009, 19:56
autor: tomeklipinki21
to jest silnik 90 konny. od pewnego czasu chodził jak mu się zachce a od wczoraj objawy są takie jak pisałem przekrćzam stacyjke słysze pompke przez chwile . i odpalam silnik wskakóje na 1300 obrotów i po kilku sekundach obroty spadają aż silnik gasnie i tak w kółko . a gdy odpale i dodam gazu to wskoczy na 2000 i się zaczyna dławienie i gasnie . zapomniałem ze posiadam też LPG i na gazie chodzi dobrze .
: 21 cze 2009, 20:32
autor: waldi23
Skoro jeden mechanik sprawdził ci pompkę a drugi twierdzi że tak się jej nie sprawdza, to ja zacząłbym od pompki. Może faktycznie nie podaje prawidłowej dawki paliwa, jeśli na gazie jest OK.A jeśli jeździłeś bez paliwa w zbiorniku to się skończyła na bank.
: 21 cze 2009, 20:42
autor: tomeklipinki21
dodam ze zawsze odpalałem auto na bezynie i dopiero gdy silnik łapał temperature to dopiera przełączałem na lpg . a co do pompki to wydaje mi się ze jest dobra . tylko zaztanawiam sie nad tym co steruje dawką paliwa i wtryskiem ???
: 21 cze 2009, 20:48
autor: kardi21
pisałeś ze mierzyłeś ciśnienie paliwa i ile wyniosło?jak była sprawdzana?ale jak słychać syczenie na zapłonie to raczej jest dobra. a próbowałeś resetować komputer bo może coś musię stało i czyta nieprawidłowe dane? dawka jest regulowana przez potencjometr przepustnicy i niech ktoś poprawi jeżeli się mylę.
: 21 cze 2009, 21:09
autor: tomeklipinki21
mechanik sciągnoł przewód dopływowy założył na niego jakis czujni i kazał przekręcić zapłon i pokazał mu 4 atmosfery i powiedział że jest dobra i to wszystko. a na drugi dzien pojechałem do innego mechanika i zapytał się mnie jak było sprawdzane to cisnienie to powiedział tak jak wyżej pisałem a on powiedział że tak sie nie sprawdza . Powiedział ze cisnienie się sprawdza na zapalonym silniku . tylko ze ja sobie tak mysle ze jak on to może sprawdzić skoro silnik odpali tylko na pare sekund i gasnie .
: 21 cze 2009, 22:28
autor: kardi21
ciśnienie sprawdza się właśnie przez krótkie krecenie rozrusznikiem albo zapłonem bo wystarczy aby pompka zaczęła tłoczyć paliwo. sprawdz silnik krokowy:włącz zapłon,idz pod maske i pod obudowa filtra powietrza masz cięgienko z linką gazu,zaraz po prawej stronie masz grubszą śrube w gumowym kołnierzu,podnieś cięgienko i palcem wciśnij i puść szybko tą śrubę i masz usłyszeć podwójne pstryknięcie wtedu silniczek jest sprawny. u mnie było jedno pstryknięcie albo wcale a obroty wahały się od ok.300-2000 i potrafił zgasnąć.
[ Dodano: 2009-06-22, 22:29 ]
Ale w sumie jak na lpg ok masz to skontroluj też filtr piliwa...