Strona 1 z 3

[1.8 PM] dziwne "chrabotanie" ze silnika..

: 23 cze 2009, 20:11
autor: Hawker
Przeglądając forum techniczne nie znalazłem żadnego identycznego przypadku.

Silnik po lekkim nagrzaniu się zaczyna chrabotać czyli pracować jakby na zatartym łożysku którymś. Przedtem myślałem że powodem takiego stanu jest pompa wody która została dziś wymieniona (zużyta i woda mocno leciała pod nią).
Mechanik stwierdził że to ani łożysko od alternatora ani od wspomagania.. żadne z nich tylko jakiś wałek na dystansie....

I teraz mam pytanie czy jest to w ogóle możliwe?

Dodam, że owe odgłosy nie zawsze się pojawiają lecz w 75% przypadków czasowych je słychać, szczególnie na jałowym podczas postoju (~1000 obrotów). Kiedy depnę gazu to również to słychać lecz jest to tak przyspieszone że komponuje się z odgłosem chodzących pasków...

co o tym sądzicie?

: 25 cze 2009, 19:38
autor: darioj1
Mam ten sam problem od kilkunastu chyba miesięcy. Sprawdziłem już wszystko ,zostaje wałek pośredni, albo tylko jego obudowa która ustala luz wzdłużny .
Obrazek

: 25 cze 2009, 23:27
autor: Hawker
No to mamy kolego przekichane bo co jak co ale niezbyt fajny ten dźwięk :/

że też mi się to musiało przytrafić :-(

Ale ja tak tego nie zostawie, teraz 2 dni wolnego i bede rył! więc jak coś zdziałam to dam odrazu znac!

: 25 cze 2009, 23:31
autor: czerwcu
zobacz rolkę napinacza paska rozrządu ona czasem niemiłosiernie charczy

: 25 cze 2009, 23:35
autor: Hawker
ale rolka była wymieniana 500km temu :/ INA... i czy to mozliwe ze cos by bylo nie tak z nia?

: 26 cze 2009, 05:15
autor: bobsley6
panowie jesli silnik się już rozgrzeje i zaczyna wam sie słynne chrobotanie to sprobujcie takiej opcji . Próbujcie regularnie i szybko dodawać i ujmować gaz (otwierać i zamykać przepustnice) tak aby silnik pracował na poziomie 1500-2500 obr/min jesli bedziecie słyszeć ów chrobotanie to panewki bedą do wymiany. Wina ?? Beznadziejny olej, katowanie zimnego silnika itd.

: 26 cze 2009, 19:35
autor: darioj1
U mnie to rzężenie występuje na rozgrzanym silniku ale tylko na wolnych obrotach, jak dotknę pedału gazu to od razu cichnie i jest ok.Zdejmowałem dolną obudowę rozrządu i sprawdzałem czy tam coś nie ociera i wszystko jest ok.

: 26 cze 2009, 22:21
autor: Hawker
nie, to bedzie wałek pośredni. Tak samo jak u kolegi wyżej mam u siebie objawy.

Nigdy silnika nie katowałem, olej wymieniany na biezaco itp
wezme oliwe i spróbuje jakos tam dojsc, jezdzic pod gorke itp moze dojdzie i zobaczymy...
Wiem ze smiesznie to brzmi no ale :-)

Na poczatku tez myslalem ze to oslona bo to taki dzwiek jakby plastik tarł ale to chyba nie to. Nie wiem jutro wlece na kanał i popatrze

: 26 cze 2009, 22:55
autor: grze
Hawker pisze:nie, to bedzie wałek pośredni. Tak samo jak u kolegi wyżej mam u siebie objawy.

Nigdy silnika nie katowałem, olej wymieniany na biezaco itp
Koledzy, mogę się mylić ale wydaje mi się, że przyczyna takiego chrobotania może leżeć po stronie zbyt mocno naciągniętych pasków alternatora/wspomagania/klimy obecnie bądź w przeszłości.

: 26 cze 2009, 23:18
autor: Hawker
Szefie to mi sie zaczelo dziac wlasnie po wymianie owych paskow. I rowniez myslalem ze to moze byc to. Zobacze jutro co i jak.

: 27 cze 2009, 12:19
autor: grze
Za bardzo napięty pasek klinowy może doprowadzić do przegrzania łożyska, urwać się, a także spowodować inne uszkodzenia.

: 02 lip 2009, 20:08
autor: arkadia
Witam , dolacze sie do tematu :) proponuje wam panowie popuscic delikatnie pasek rozrzadu , wydaje mi sie ze macie za bardzo naciagniety , dlatego slychac te dziwne odglosy . te odglosy moga dochodzic od walka ktury idzie do aparatu zaplonowego a walek jest na panewce . Sprobujcie a moze akurat sie wam uda :) Pozdrawiam.

: 02 lip 2009, 20:53
autor: darioj1
Zgadzam się co do tego paska, ale u mnie ugina się on tak gdzieś do 1cm. pod palcem , więc poluzowanie go bardziej chyba odpada .

: 02 lip 2009, 20:55
autor: grze
zbyt mocno napięty pasek rozrządu wydawałby lekki gwizd przy wkręcaniu silnika na wysokie obroty. z tym luzowaniem pasków rozrządu, to bym uważał. Wątpię czy jest to właściwa droga do celu, a można narobić niezłego bigosu. Pasek rozrządu musi trzymać odpowiedni naciąg.

: 02 lip 2009, 23:52
autor: Hawker
doszedłem oliwą do okolicy wałka posredniego...
Przestało tak mocno brzęczeć, stwierdzam ze być może pasek jest za mocno napięty, od rozrządu tak jak napisał kolega u góry.
Tylko teraz nie mam możliwości poluzowania go... bo jak?
A mechanik znowu zawoła mnie za tydzien i wygoli mi równo